Moet ik een voorversterker plaatsen tussen mn mixer en de versterker? op de mixer (een Dateq XTC) zitten 2 draaitafels aangesloten, en vandaaruit gaat het naar een versterker van een home cinema-set (om in je huis nu zo'n grote zware installatie te zetten gaat wat ver om af en toe even te oefenen met draaien). Nu heeft deze versterker alleen line-in en geen phono-in. Voorversterking vindt toch al in de mixer plaats??(dacht ik) en als er wel een voorversterker tussen moet, welke moet ik dan nemen?? (heb bij velleman.be wel deze gezien: http://www.velleman.be/Product.asp?lan=1&id=8982 volstaat die??)
je moet nooooooit je mengpaneel aan een phono-in hangen van een versterker, dat is echt niet goed voor het spul plus het klinkt gaar 
Een voorversterker is niet nodig in ieder geval, gewoon draaitafels aan phono ingang van mengpaneel en de master of booth ervan naar de line-in van je versterker.
Een voorversterker is niet nodig in ieder geval, gewoon draaitafels aan phono ingang van mengpaneel en de master of booth ervan naar de line-in van je versterker.
Bovenstaand verhaal is correct.
Ik vraag me alleen af wat je met een XTC doet als je niet weet heo je hem aan moet sluiten.. No offence, maar meestal begint iedereen met een minder mengpaneeltje.
Ik vraag me alleen af wat je met een XTC doet als je niet weet heo je hem aan moet sluiten.. No offence, maar meestal begint iedereen met een minder mengpaneeltje.
Ik heb hier een redelijke cheape mixer staan, omnitronic pm-524. Prima ding om thuis mee te stoeien in combi met een cheape omnitronic dual cd speler 
Stond zelf ook voor de keus, duur en duurzaam of wat minder duur en iets mindere kwaliteit. Heb voor laatste gekozen en de kwaliteit valt me reuze mee. Hij killed beter dan een xtc
Stond zelf ook voor de keus, duur en duurzaam of wat minder duur en iets mindere kwaliteit. Heb voor laatste gekozen en de kwaliteit valt me reuze mee. Hij killed beter dan een xtc
dacht zelf ook al dat het geen probleem was. Vorige versterker was een gecombineerde phono/line-ingang en selecteerde zelf wat er van toepassing was. Hoorde van iemand hier dat je em op phono moest zetten omdat het anders niet werkte..... niet dus, maar een gewone line gebruiken.Triple-D schreef op 24 March 2003 @ 12:45:
Bovenstaand verhaal is correct.
thanx
Als je mixer geen phono-trapje heeft, zul je er alsnog een paar phono-voorversterkertjes tussen moeten gooien.
gelukkig heeft die xtc dat wel, als ie dat niet zou hebben voor dat geld zou dat wel erg jammer zijn
Elk mengpaneel met phono ingangen heeft dat wel voor zover ik weet.
idd. Zou wat anders zijn als je je draaitafel direct op je versterker wil zetten... dan is het wel nodigSick Nick schreef op 24 March 2003 @ 13:41:
gelukkig heeft die xtc dat wel, als ie dat niet zou hebben voor dat geld zou dat wel erg jammer zijnElk mengpaneel met phono ingangen heeft dat wel voor zover ik weet.
Pagina: 1