Toon posts:

Canon LBP-460 WPS driver W2k

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen?

Ik wil een canon printer type: LBP-460 gebruiken op mijn windows 2000 pc. Hier is echter geen printer driver voor te krijgen. Hoe los ik dit op, is er misschien iemand die een compatible printer kent? Of die eventueel weet of er ergens driver zijn voor deze printer.

Bij voorbaat dank

JJ

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:38

Meneer aard

Porsche rulez!

standaard windows drivers misschien of wil je de extra opties die je bij de echte software wel hebt? op de site staan alleen voor win 9x maar niet voor 2000, ik denk toch dat je de standaard windows drivers moet proberen.

[ Voor 38% gewijzigd door Meneer aard op 24-03-2003 12:08 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:04

momania

iPhone 30! Bam!

Ik heb ergens gelezen dat de standaard HP Laserjet II driver(zit ook in Win2k) ook schijnt te werken op de LBP-460.
Die zou je even kunnen proberen.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Dit kwam ik tegen op de zwitsersesite van canon (canon.ch)

Der LBP-460/465 WPS wird unter Windows NT4/2000 und XP nicht mehr unterstützt, es werden auch kein Treiber mehr für diese Betriebssysteme erscheinen. Es gibt auch keine möglichkeit, auf einen anderen Druckertreiber auszuweichen.

Korte vertaling: deze printer gaat niet werken onder win2K

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 12:13 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:04

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 24 maart 2003 @ 12:12:
[...]

Korte vertaling: deze printer gaat niet werken onder win2K
Ik draai hier win XP Pro met de LBP 660 en werk met een of andere win2000 driver. De 460 en 660 zijn broertjes van elkaar dus dat zou best eens kunnen gaan werken.

Even gezocht, het gaat om het volgende bestand l036_enx.exe --> http://www.google.nl/sear...nl&btnG=Google+zoeken&lr=

Probeer hem eens zou ik zeggen :)

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:52

EXX

EXtended eXchange

Ik denk dat je een groot probleem hebt. Na wat rondspitten in de nieuwsgroepen blijkt dat de Canon LBP-460 gebruikt maakt van het antieke Windows Printing System. Dat ontbreekt gewoon in Win NT/2000/XP. Het is dus niet een kwestie van een compatibel drivertje.

Overigens kwam ik ergens de suggestie tegen om de driver van de LBP-430 te gebruiken en die goed te configureren (try and error) en dat zou de printer aan de praat krijgen. Anderen spreken weer over het gebruiken van de driver vd HP Laserjet IIP.

Zelf benk ik bang , omdat de printer leunt op de ondersteuning van WPS, en dit ontbreekt in Win NT/2000/XP (en ook Linux en DOS), dat je deze printer niet aan de praat krijgt :(

[ Voor 26% gewijzigd door EXX op 24-03-2003 16:03 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Heel leuk maar ik geloof niet dat je mijn post in dit topic hebt gelezen. Hoe kan ik dan een LBP-660 die ook gebruik maakt van het Windows Printing System onder Windows XP Pro gebruiken? ;) Heel goed, door het programma wat ik hierboven noemde :)

Ik dacht dat tweaken ook zoiets betekende als, proberen? Aan de TS dus om te kijken of de drivers die in noemde werken met de 460. Met de 660 in ieder geval :)

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:52

EXX

EXtended eXchange

SmartDoDo schreef op 24 maart 2003 @ 16:12:
[...]

Heel leuk maar ik geloof niet dat je mijn post in dit topic hebt gelezen. Hoe kan ik dan een LBP-660 die ook gebruik maakt van het Windows Printing System onder Windows XP Pro gebruiken? ;) Heel goed, door het programma wat ik hierboven noemde :)

Ik dacht dat tweaken ook zoiets betekende als, proberen? Aan de TS dus om te kijken of de drivers die in noemde werken met de 460. Met de 660 in ieder geval :)
Je verhaal had ik wel gezien, maar niet gerealiseerd dat de 660 óók WPS gebruikt.

Dat zou trouwens betekenen dat de door jouw genoemde drivers dus het Win9x WPS toevoegen aan WinXP. Daar zullen heel wat folks blij mee zijn, want op usenet regende het requests voor LBP-460 support op NT/2000/XP maar overal hetzelfde antwoord: geen WPS support, dus no-go. Echter, niemand kwam met jouw stukje software op de proppen dus wie weet, proberen maar!

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

EXX schreef op 24 maart 2003 @ 16:29:
[...]
Je verhaal had ik wel gezien, maar niet gerealiseerd dat de 660 óók WPS gebruikt.

Dat zou trouwens betekenen dat de door jouw genoemde drivers dus het Win9x WPS toevoegen aan WinXP. Daar zullen heel wat folks blij mee zijn, want op usenet regende het requests voor LBP-460 support op NT/2000/XP maar overal hetzelfde antwoord: geen WPS support, dus no-go. Echter, niemand kwam met jouw stukje software op de proppen dus wie weet, proberen maar!
Ik realiseerde me later dat ik niet duidelijk was geweest de WPS te noemen :+ vandaar de verwarring. Ik ben zelf heel hard op zoek geweest destijds naar drivers of wat ook om mijn LBP 660 te laten werken onder XP. Ook ik ben vele negatieve reacties tegengekomen en ik heb een beetje het idee dat mensen daardoor niet meer verder zoeken. Jammer als dat gebeurt. Ik zeg er wel bij, die driver (het is als ik het me goed herinner idd een WPS versie en niet zozeer alleen een driver) is een beta driver. Maarja, daarom hoeft hij het nog niet minder te doen :Y)
...jouw stukje software...
Mijn tip, laten we het daar op houden ;) anders voel ik me wel erg gevleit 8)
Nu maar hopen dat het voor de TS ook werkt :)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:27

LopeZ

Too much is never enough

Op verzoek een titelchange :)

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

jjesper, laat je ons nog even weten of het gelukt is? :)

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Is het je nou gelukt of niet TS?
Ik zit met hetzelfd probleem namelijk en dat linkje van SmartDoDo werkt niet. Linkje wel. Maar de driver dus niet. :/
SmartDoDo schreef op 24 maart 2003 @ 13:04:
[...]

Ik draai hier win XP Pro met de LBP 660 en werk met een of andere win2000 driver. De 460 en 660 zijn broertjes van elkaar dus dat zou best eens kunnen gaan werken.
Welke win2000 driver?

[ Voor 52% gewijzigd door megaleo op 15-04-2003 19:39 ]

Pagina: 1