Asus A7M266 + AMD 1400 kapot?

Pagina: 1
Acties:

• hobbelisback
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09-2025
"gisterochtend lekker pc aan mp3tje draaien, msn ineens pc uit en een stank... ik kast open trekken bleek dat alleen de voeding draaide, alle andere coolers uit ! :S mobo werkt, kan in bios komen maar als ik opstart dan geeft general protection fault, ook doen 0 koelers het, het maakt niet uit in welke fanstroomvoorziening je ze steekt, ze werken niet! waarschijnlijk proc doorgefikt (geen vlekken op proc) en mobo is niet 100% (soms artifacts in beeld, geen virus!) voor wie het zich afvraagd hoe ik nu online ben, ben op stage "

aangezien mijn vorige topic zo snel geclosed is, hier nog een x ik vraag geen advies mbt mobo keuze, kan ik zelf ook wel doen. wat wel belanrijk is, is of jullie misschien dit probleem eerder hebben gezien, bekend zijn met wat het is! maarja deze zal ook wel weer op slot gaan :S en ja I UTFS die gaf dit:

Fans draaien niet op Asus A7M266

maar de hamvraag is: stuk of toch niet?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat de mogelijke oorzaak kan zijn? Sja, da's nogal nattevingerwerk.. Persoonlijk gok ik dat de voeding is doorgeslagen of (en?) dat de mobo en/of de CPU (hierdoor?) gaar is geworden. Ook zou het kunnen dat de fan gewoon stuk is gegaan en dat de CPU daardoor is oververhit.

Maar we kunnen hier weinig over vertellen als je nergens de volledige specs vermeldt (de voeding ontbreekt in je sig :z ). Verder had je ook wat meer dingen kunnen proberen: andere voeidng testen.. andere fan testen.. fan testen op de molex (dus niet via mobo), etc.. Zie ook de eerste posting van Dit graag lezen eer je een topic opent ;)

[ Voor 26% gewijzigd door BalusC op 24-03-2003 11:53 ]

• hobbelisback
fan op chipset doet het ook niet, maar de hhd coolers die stroom krijgen uit voeding doen het wel! (en de hdds ook for that matter) voeding is std 300 watt ding

[ Voor 12% gewijzigd door hobbelisback op 24-03-2003 11:55 ]

• hobbelisback
wat betreft andere voeding ik = student = 1 pc = niet zwemmen in geld = geen 2e voeding :D

[ Voor 30% gewijzigd door hobbelisback op 24-03-2003 11:57 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08 20:19

momania

iPhone 30! Bam!

hobbelisback schreef op 24 maart 2003 @ 11:54:
fan op chipset doet het ook niet, maar de hhd coolers die stroom krijgen uit voeding doen het wel! (en de hdds ook for that matter) voeding is std 300 watt ding
Dat betekend dus dat je voeding nog wel spanning afgeeft, maar alles wat je aan spanning via je mobo vraagt niet werkt. Ofwel: mobo doorgebrand (en eventueel dus voeding ook brak)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

hobbelisback schreef op 24 March 2003 @ 11:54:
Sja, dan had je toch wel met behulp van de gezonde logica kunnen redeneren dat de mobo stuk is..? Of had je dit topic om een andere reden geopend?

Vragen of anderen het eerder hebben meegemaakt heeft niet zoveel zin. Hiermee wordt het probleem niet echt opgelost.

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 24-03-2003 12:00 ]

• hobbelisback
ik dacht dat het misschien iets wat wat simpel te verhelpen was cq vervangen was van een dingetje dit is niet geval dus sluit hem maar

[ Voor 4% gewijzigd door hobbelisback op 24-03-2003 13:17 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je kan toch in je BIOS komen :?
Lijkt me dan niet dat je mobo is doorgefikt hoor of toch wel :?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• hobbelisback
het is of de fanconnectors of de voeding eind middag ga ik naar pc shop dan weet ik het dan post ik het morgen wel ff wat het nu is

[ Voor 5% gewijzigd door hobbelisback op 24-03-2003 14:53 ]

• hobbelisback
mobo is dood verklaard, krijg niks terug, moederbord wordt opgestuurd naar asus, daar krijg ik dan een nieuwe voor maar aangezien ik vandaag mijn pc nodig heb heb ik maar een nieuwe mobo (msi) gehaald.

[ Voor 4% gewijzigd door hobbelisback op 25-03-2003 10:52 ]

Pagina: 1