Ik heb een sql result (van 3 tabellen) die er als volgt uitziet:
|..OrderID..|..SupplierID..|..Quantity..|..UserID..|..ProductID..|
+-----------+---------------+------------+----------+--------------+
|......1.......|..........2.........|......10......|.......3.....|.........8........|
|......1.......|..........2.........|.......5.......|.......3.....|.........7........|
|......2.......|..........2.........|......15......|.......1.....|.........8........|
|......3.......|..........3.........|.......1.......|......15....|........16.......|
+-----------+---------------+------------+-----------+-------------+
Gebaseerd op dit wil ik emails gaan verzenden naar de Suppliers met daarin de orders.
- Een email naar Supllier mag maar de order van 1 UserID bevatten
Dus gebaseerd op deze data wil ik dus 3 emails verzenden:
1) Order voor SupplierID 2 met productID's 8 en 7 voor UserID 3
2) Order voor SupplierID 2 met productID 8 voor UserID 1
3) Order voor supplierID 3 met productID 16 voor UserID 15
Hoe ga ik van de tabel naar 3 verschillende tabellen? Of hoe ga ik van die tabel naar drie verschillende datasets,datagrids,....?
Toevallig is er nu voor elke OrderID 1 email maar er had nog een order bij gekunt met OrderID 1 voor SupplierID 4...
----
Soms heb je toch nog wat aan die stagairs... de stagair hier kwam met het idee om op SupplierID en UserID te sorteren en hiervoor 2 variabelen aan te maken. Als de SupplierID of UserID veranderd dan een nieuwe email aanmaken. Klinkt als een goede oplossing.. of weet iemand iets beters?
-------
|..OrderID..|..SupplierID..|..Quantity..|..UserID..|..ProductID..|
+-----------+---------------+------------+----------+--------------+
|......1.......|..........2.........|......10......|.......3.....|.........8........|
|......1.......|..........2.........|.......5.......|.......3.....|.........7........|
|......2.......|..........2.........|......15......|.......1.....|.........8........|
|......3.......|..........3.........|.......1.......|......15....|........16.......|
+-----------+---------------+------------+-----------+-------------+
Gebaseerd op dit wil ik emails gaan verzenden naar de Suppliers met daarin de orders.
- Een email naar Supllier mag maar de order van 1 UserID bevatten
Dus gebaseerd op deze data wil ik dus 3 emails verzenden:
1) Order voor SupplierID 2 met productID's 8 en 7 voor UserID 3
2) Order voor SupplierID 2 met productID 8 voor UserID 1
3) Order voor supplierID 3 met productID 16 voor UserID 15
Hoe ga ik van de tabel naar 3 verschillende tabellen? Of hoe ga ik van die tabel naar drie verschillende datasets,datagrids,....?
Toevallig is er nu voor elke OrderID 1 email maar er had nog een order bij gekunt met OrderID 1 voor SupplierID 4...
----
Soms heb je toch nog wat aan die stagairs... de stagair hier kwam met het idee om op SupplierID en UserID te sorteren en hiervoor 2 variabelen aan te maken. Als de SupplierID of UserID veranderd dan een nieuwe email aanmaken. Klinkt als een goede oplossing.. of weet iemand iets beters?
-------
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 11:50 ]