Toon posts:

[Perl] Internal Server Error na 'chmod g+s'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Perl programma geschreven waarin een 'touch' op een aantal bestanden wordt gedaan. Om dit programma via internet te kunnen gebruiken heb ik als superuser een chmod g+s uitgevoerd, maar dan krijg ik bij het uitvoeren ervan een 500 Internal Server Error (terwijl het programma wel via een shell werkt). Weet iemand hoe ik de rechten goed moet instellen zodat de boel op de juiste manier via het internet te benaderen is?

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

Ik vrees dat dat niet kan, je kunt perlsuid proberen, of een constructie via sudo...
edit:
Ik bedoel dus dat setuid niet standaard werkt op shellscripts

[ Voor 32% gewijzigd door kvdveer op 24-03-2003 11:24 ]

Localhost, sweet localhost

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel dus dat setuid niet standaard werkt op shellscripts
Is dit dan wel op een of andere manier (op serverniveau) in te stellen? Het script werkte namelijk wel op de server van het webhosting bedrijf dat ik tot voorkort gebruikte.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 11:18:
Ik heb een Perl programma geschreven waarin een 'touch' op een aantal bestanden wordt gedaan. Om dit programma via internet te kunnen gebruiken heb ik als superuser een chmod g+s uitgevoerd, maar dan krijg ik bij het uitvoeren ervan een 500 Internal Server Error (terwijl het programma wel via een shell werkt). Weet iemand hoe ik de rechten goed moet instellen zodat de boel op de juiste manier via het internet te benaderen is?
Door om te beginnen eens in je error_log te kijken waarom Apache die g+s bestanden niet zo leuk vind. Indien er suexec gebruikt wordt is het tijd om de documentatie eens door te lezen.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

move P&W -> NOS
lijkt me gepaster :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• YaPP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-03 22:09

YaPP

vdboor

suid scripts draaien automatisch in taint mode (-T optie).

Voor snelle foutmeldingen in de browser kan je ook nog de volgende code gebruiken:

Perl:
1
use CGI::Carp qw(fatalsToBrowser);

Dit werkt helaas niet met alle syntax errors.. :(

Don't take life too seriously, you won't get out alive..! ;)

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

YaPP schreef op 24 maart 2003 @ 22:35:
suid scripts draaien automatisch in taint mode (-T optie).

Voor snelle foutmeldingen in de browser kan je ook nog de volgende code gebruiken:

Perl:
1
use CGI::Carp qw(fatalsToBrowser);

Dit werkt helaas niet met alle syntax errors.. :(
Volgens de OP werkt de code ook vanaf de commandline, dus dan kun je de -T opgeven en kijken wat er gebeurd. De foutmeldingen staan overigens ook in de Apache errorlog, aangezien ze naar stderr worden gestuurd.
Pagina: 1