Toon posts:

draadloos netwerk laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn bestaande internet verbinding (chello) gaan delen met een laptop. Het mooiste zou zijn om dit draadloos te doen zodat ik ook beneden de laptop kan gebruiken zonder kabel te trekken. De laptop heeft USB aansluitingen dus een sitecom network kit (twee usb adapters) zou kunnen werken denk ik). Heeft iemand advies voor een goedkope oplossing?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 24 maart 2003 @ 11:14:
Ik wil mijn bestaande internet verbinding (chello) gaan delen met een laptop. Het mooiste zou zijn om dit draadloos te doen zodat ik ook beneden de laptop kan gebruiken zonder kabel te trekken. De laptop heeft USB aansluitingen dus een sitecom network kit (twee usb adapters) zou kunnen werken denk ik). Heeft iemand advies voor een goedkope oplossing?
koop twee nic'jes en maak een verbinding tussen die twee, en dan gewoon sharen zoals je dat met kabeltje ook zou doen, niks anders aan hoor :?

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Als je een goedkope oplossing zoekt dan zou sitecom idd een prima oplossing zijn. I

k zou persoonlijk voor een iets betere oplossing gaan en een fatsoenlijke accesspoint kopen (voor eventueel toek. computers) en een mooi pcmcia WiFi kaartje, mooi weggewerkt en je kunt je laptop ook nog makkelijk op andere plaatsen waar wifi is gebruiken.

Verder zal ik me niet bemoeien met wat je wil want je vraagt een goedkope oplossing.

Ik heb zelf een Dell met WiFi aanboord en een Linksys Wap11, ben er ERG tevreden over. (Linksys is nu overgenomen door Cisco btw).

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

dat het overgenomen is maakt niet uit, de merknaam linksys blijft bestaan als zelfstandige afdeling :)

Heb zelf 2 linksys usb adapters (WUSB11 ver 2.6) en dat werkt allemaal prima.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan dan toch ook een WUSB11 (linksys) voor mijn pc kopen en een WPC11 - LINKSYS INSTANT WIRELESS NETWORK PC-CARD ADAPTER (dus een pcmcia kaart) ???

Die WUSB11 werkt toch gewoon als netwerkkaart?

• Sick Nick
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

Yep, gaat prima werken.

Ik heb voor 2 usb adapters gekozen omdat ik dan die 2e ook op andere pc's kan gebruiken die geen pcmcia hebben :)

De usb versie werkt verder precies hetzelfde, werkt gewoon als een netwerk kaartje. Het bereik ervan is theoretisch ook beter omdat er een uitklap antenne op zit en je hem verder van je pc/laptop kan plaatsen om storing te voorkomen.

Verwijderd

Topicstarter
Aan welke afstanden moet ik dan denken? De theoretische afstanden zeggen natuurlijk niet veel (denk aan bv. draadloze telefoons die nooit de vermelde afstand halen). Is Sewwx ook een goed merk want die zijnnog goedkoper...

• Sick Nick
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

Sweex valt in het rijtje bij trust, safeway en andere B merken. Qua afstand daarmee weet ik het niet met die merken.

Met mijn setje kan ik easy naar het einde van de straat lopen en dan nog gewoon goed bereik hebben op 11 Mbit en er 400K als piek doorheen persen met een gemiddelde van 300 a 350K. Dan heb je het over een afstand van ongeveer 100 meter. Dus ik denk dat 300 meter ook nog wel moet lukken.

[edit]

vergeet niet dat zo'n ap ook flink duur is, aangezien de topicstarter kijkt naar merken als sitecom en sweex denk ik niet dat ie zin heeft om 120+ euro neer te leggen voor een ap als het goedkoper kan :)

Voor de topicstarter:

Wil je het met 2 usb dingen of 1 usb en 1 pcmcia kaart doen moet je dus wel naast je laptop een andere pc hebben die aan staat. Als die uit is heb je geen internet op je laptop. Wil je dit niet (of hebje dit niet) dan is een router met ingebouwde AP een optie, naast een ethernet bridge (een kastje waar je de utp in prikt, waarna je draadloos verder gaat). Met de bridge valt er weinig te delen, met een router kan je meerdere apparaten draadloos aansluiten.

[ Voor 47% gewijzigd door Sick Nick op 24-03-2003 13:21 ]

Verwijderd

Gewoon een pcmcia kaartje kopen met een accesspoint, dat werkt gewoon het beste en is ook lekker voor je bereik. Ik heb zelf een edimax accesspoint op zolder staan en ik heb een edimax pcmcia kaartje in m'n laptop.

/me zit nu lekker in de tuin te GoT-ten :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil alleen in mijn huis kunnen internetten. Hoef er niet 300 meter verder mee te komen. Gewoon af en toe beneden in de kamer. PC boven staat altijd aan dus dat is geen probleem.

Verwijderd

toevoeging op deze vraag

ik zit met hetzelfde geval :
PC met chello
verbinding gedeeld
peer to peer netwerk naar laptop
werkt
maar internet delen niet

maar porbleem is dat ik ook nog een vast netwerk heb die ook het net op moet kunnen

en ik kan volgens niet de internet voor 2 verbindingen tegelijk delen

als ik brug probeer in te stellen gaat me internet verbinding eruit???

ook kan ik in de eigenschappen van de brug niet aangeven dat hij moet bridgen tussen 2 netwerk kaarten zijnde de draadloze en die van het interne netwerk

maar nu komt (denk ik) het probleem

ik kan de brug maken
maar als ik dan naar eigenschappen kijk
zie ik dat de draadloze netwerk kaart wel aangevinkt is
en
kan ik die van me interne netwerk kaart wel aanvinken
maar als ik dan op "ok" klik gebeurt er nix
d.w.z. het scherm verdwijnt niet er gebeurd gewoon helemaal niets
zou je niet verwachten van een "ok" knop in windows
zodra ik het interne netwerk weer uitvink doet de ok knop het weer wel
maar er is dan toch geen brug?
moet wel op 2 NICs zitten dacht ik

:?

iemand een tip hoe ik dan wel te werk moet gaan?

BTW : accespoint??
geen optie ivm finance.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2004 22:22 ]

Verwijderd

kick
Pagina: 1