Toon posts:

Nieuwe camera -> Meer geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers..

in dit topic heb ik een Canon Powershot A70 besteld :

Nieuwe Canon digicams in aantocht: A70 en S50

Nu heb ik hier zelf al 128 MB Compact flash, alleen kan ik met die nieuwe camera ook filmpjes maken. Ik heb geen idee hoe groot die filmpjes worden, en met 128 mb kan ik zo'n 360 foto's maken op 1024 x 768.

Nu kan ik meteen groots gaan doen en 512 mb kopen, maar wat raden jullie me aan? 256 MB of 512 MB Compact Flash?

Zit er bijvoorbeeld ook een nadeel aan dat het laden van foto's langer duurt, en zo dus weer meer stroom vereist waardoor de batterijen sneller leeg zijn? :/

Verwijderd

wat een nadeel is aan grote chips is dat je als die stuk mocht gaan op vakantie bv je al je foto's kwijt bent.
als je 2 of mee chips hebt heb je altijd nog wat.

Verwijderd

Heb een Canon G3 die naar ik meen filmpjes maakt op 320x240 (wat volgens mij kleiner is dan de nieuwere serie Canons die jij noemt.
Een filmpje kan bij mij maximaal 3 minuten lang zijn en neemt +/- 50 mb in beslag. Dus reken maar uit...

Heb zelf een 512 MB kaart, maar het is natuurlijk geheel afhankelijk wat je wilt gaan doen.
- Lange vakanties? Neem dan gelijk een datastorage van 20 gig mee.
- Wil je foto's laten afdrukken fotografeer dan op de hoogste kwaliteit > kaart sneller vol, dus grotere kaart
- Fotografeer je voor internetpublicatie > kleinere kaart is dan ook oké

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Ik raad je dit topic aan --> [rml][ opslag] XS-drive/ Xdrive 1 of 2?[/rml]
Ga 'em zelf ook kopen icm 256 transcend ultra 30x CF kaart.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 11:18:
Heb een Canon G3 die naar ik meen filmpjes maakt op 320x240 (wat volgens mij kleiner is dan de nieuwere serie Canons die jij noemt.
Een filmpje kan bij mij maximaal 3 minuten lang zijn en neemt +/- 50 mb in beslag. Dus reken maar uit...

Heb zelf een 512 MB kaart, maar het is natuurlijk geheel afhankelijk wat je wilt gaan doen.
- Lange vakanties? Neem dan gelijk een datastorage van 20 gig mee.
- Wil je foto's laten afdrukken fotografeer dan op de hoogste kwaliteit > kaart sneller vol, dus grotere kaart
- Fotografeer je voor internetpublicatie > kleinere kaart is dan ook oké
Ik maak dus veel foto's op feesten, ik heb nu 64 mb en 128 mb, dus voor vakantie's op zich genoeg, maar met filmpjes erbij word het al snel groter.

Zit dus vooral even met het batterij verbruik... of er veel verschil zit tussen 256 en 512..

Verwijderd

Zou je es moeten Googlen, weet het zo niet, in mijn G3 zit een superaccu en ik heb nog geen verschil gemerkt...

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:16
Ik heb een Powershot S30, ook 3,2 mp. Ik heb daarbij een 128 mb kaart gekocht en ik heb nog een 64 mb kaart van een vorige camera. Die 128 mb kaart gaan ongeveer 95-110 foto's op. Ik kan filmpjes maken van max. 30 sec (320x....) en die zijn dan 5-6,5 mb groot. Nu kun je dus wel ongeveer uitrekenen hoe groot jouw filmpjes gaan worden.

Ik weet wel dat ik nauwelijks filmpjes maak, want ze zijn nou eenmaal niet zo scherp en erg klein. Dus of de grootte van de filmpjes echt van belang is bij het kiezen van je geheugen betwijfel ik. De camera maakt verder echt superfoto's, dus waarom nog filmpjes maken?? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nog steeds niet uit.

Zelf denk ik nu aan 2 x 256 mb, maar kan iemand van jullie me overtuigen?

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Aanradertje: Ik doe dit zelf ook.
In een hogere resolutie fotograferen dan 1024 x 768. Dan kan je nl altijd nog laten afdrukken op 13 x 18, en betere kwaliteit

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Hmm, ik heb net 256MB Ultra Transcend geheugen binnen, nu de camera nog :) . Ik ga mijn foto's in de hoogste resolutie schieten waardoor er zo'n 150 foto's op kunnen. Waarschijnlijk koop ik er voor de vakantie nog een bij van dezelfde grootte. Wat betreft die filmpjes van de A70, 640x480 kan toch maar maximaal 30 seconden.

Als ik jou was zou ik eerder gaan voor 2x 256 ivp 1x 512. Gaat er 1 stuk dan heb je die ander nog.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De uitval van CF chips is zo laag, neem gewoon lekker 512MB (doe ik zelf ook), als je op vakantie bent geweest naar, stel, India en je komt thuis met slechts de helft van de foto's, dan is dat net zo kut als geen foto's hebben (vind ik). Je bent wat kwijt en het maakt wmb dan niet echt meer uit of ik alles heb of slechts de helft. De helft is nog niks :(

En heeft iemand het daadwerkelijk met de huidige kwaliteit CF kaartjes al eens meegemaakt dat zo'n kaartje kapot ging? Je koopt toch ook maar 1HD om de foto's op te slaan? Of doe je dat op raid1? Anders ben je thuis veel minder veilig dan in je cam, een HD is minder betrouwbaar dan een CF kaartje :)

Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 11:52:
[...]

Ik maak dus veel foto's op feesten, ik heb nu 64 mb en 128 mb, dus voor vakantie's op zich genoeg, maar met filmpjes erbij word het al snel groter.

Zit dus vooral even met het batterij verbruik... of er veel verschil zit tussen 256 en 512..

Lijkt me niet, eerder lager zelfs. De chips bij 512MB zijn kleiner en verbruiken dus per stuk minder stroom. Als je een foto op wil slaan beschrijf je een kleiner deel van de CF kaart, de rest doet namelijk niks. Het lijkt me dat een 512MB kaart zelfs zuiniger is dan een 256MB kaart :)

[ Voor 34% gewijzigd door Grrrrrene op 01-04-2003 11:49 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Grrrene heeft me toch lichtelijk overtuigt om voor 512 te gaan, qua geld maakt het me niks uit.

Alleen ik zie bij veel webshop's dat 512 mb minimaal 1 week levertijd heeft :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie nu net op shop.tweakers.. dat hij voor 153 euro leverbaar is

512 mb : Dane Elec

Zal ik hem bestellen of 2 x 256?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:04
Verwijderd schreef op 01 april 2003 @ 15:41:
Ik zie nu net op shop.tweakers.. dat hij voor 153 euro leverbaar is

512 mb : Dane Elec

Zal ik hem bestellen of 2 x 256?
2x 256 mocht er 1 kaartje kwijt zijn/ of gestolen dan heb je je andere nog... en ben je niet in 1x al je foto's kwijt van je vakantie :)

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Icey schreef op 01 april 2003 @ 15:44:
[...]

2x 256 mocht er 1 kaartje kwijt zijn/ of gestolen dan heb je je andere nog... en ben je niet in 1x al je foto's kwijt van je vakantie :)
Oei!

Expanding the inexpandable

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:04

• Grrrrrene
  • Niet online
Tsja, euh, als je een 512MB kaartje koopt zit die altijd in je cam en daar let je wel op, die wordt dus niet gestolen 8)7

Ik snap dat je voorzichtig bent met je foto's, maar het grootste risico lopen ze IMO in je eigen PC op je veel onbetrouwbaardere HD.

Maar goed, dat is mijn theorie hoor, koop gerust 2x256MB, het is inderdaad veiliger, maar veiliger dan veilig hoeft van mij niet zo. Zeker niet omdat ik met mijn s602 nogal 's video op wil nemen en dan heb je meer aan 1x512MB omdat je dan achter elkaar door kunt filmen ipv halverwege van kaartje moet switchen :)

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Dat is soort Frans voor ja ;)

Maar ik dacht dat je overtuigd was Binne, en toch 1x 512 wilde?

[edit]Zit idd wat in in wat Grrrrene zegt, als je er maar 1tje hebt zit hij zo en zo in je camera. Heb je er meerdere dan ben je hem wellicht nog een keer kwijt.

[ Voor 29% gewijzigd door SmartDoDo op 01-04-2003 15:53 ]

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-02 22:01
Koop 1x 512MB, van 2 kaartjes ga je alleen maar hinder ondervinden ;)

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:30

qless

...vraag maar...

Ik maak zelf altijd de fotos op maximale resolutie - verkleinen kan altijd nog. Helaas is bij mij de grootst mogelijke kaart 128 MB (smartmedia) en daar kunnen dan maar 53 fotos op.

Filmpjes zijn grappig, maar niet meer dan dat. Eigenlijk gebruik ik ze bijna nooit. Als je echt filmpjes wil maken koop dat gewoon videocamera :)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik bestel 1 x 512 mb :) Voorkeur voor merk?

Shop.tweakers.net?

• Grrrrrene
  • Niet online
qless schreef op 01 april 2003 @ 15:57:

Filmpjes zijn grappig, maar niet meer dan dat. Eigenlijk gebruik ik ze bijna nooit. Als je echt filmpjes wil maken koop dat gewoon videocamera :)

Klopt, mijn cam heb ik ook voor de foto's gekocht, maar nu blijkt dat filmen soms best geinig is en als hij het toch kan (640x480 film is errug strak @ TV) wil ik dat nog wel eens doen. Gekke moves van huisdieren in xVid vastleggen enzo ;)

Trouwens: van kaartjes wisselen slijten je kaartjes harder en worden 2 kaartjes zelfs misschien wel minder betrouwbaar dan 1x512MB
Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 15:58:

Shop.tweakers.net?
Tsja, dat moet je zelf weten, die 512MB kaartjes zin erg goedkoop momenteel en Dane-Elec is gewoon een erg goed merk. Andere goede merken zijn Sandisk, Transcend (snel en goedkoop, heb ik nu ook) en Ridata (ook snel en goedkoop).

Maar D-E is goed hoor :)

[ Voor 27% gewijzigd door Grrrrrene op 01-04-2003 16:06 ]

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 15:58:

Shop.tweakers.net?
Tja, ik heb Trandscend geheugen gekocht. Maar zoals je weet heb ik mn camera nog niet dus ik weet niet of het in de praktijk beter is dan andere merken.
Heb het besteld op grond van dit http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/ artikel. Sandisk en Dane-Elec komen er naar mijn mening minder goed uit als mensen weleens beweren.

Verwijderd

Topicstarter
Waar heb jij Trandscend gekocht dan? Daar heb ik nu 128 mb van...

• DolleDries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Funprice (www.funprice.nl) heeft ze onderandere.. Daar heb ik m'n 256 Mb vandaan...maar je, dan heb een nieuwe cam (van 3.1 MP naar 5 MP) en dan is zo'n kaartje opeens weer klein :)
Dus wellicht ook maar een XS Drive plus reserve 256 (kan ik alleen op kaartjes zo 'n 140 foto's kwijt...moet dan wel lukken)

[ Voor 8% gewijzigd door DolleDries op 01-04-2003 16:36 . Reden: typo ^duh^ ]

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 16:17:
Waar heb jij Trandscend gekocht dan? Daar heb ik nu 128 mb van...
Zoek in de pricewatch maar eens naar 256MB Transcend geheugen en je zult zien dat alleen interngeheugen.com ze verkoopt. :) Ja, op andere winkels na dan die niet in de Pricewatch staan ;) Koste mij 85 en een halve euro inclusief verzendkosten. Er is makkelijk goedkoper geheugen te vinden maarja, dit schijnt vrij snel geheugen te zijn en dan valt de prijs weer erg mee.

Verwijderd

Topicstarter
Zo heb nu 512 mb besteld bij shop.tweakers.net

159 euro incl. verzendkosten :)

Thnx voor de reactie's _/-\o_

Topic mag wel dicht :)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2003 16:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik mail net naar hardware.nl en krijg het bericht dat 512mb pas over een week leverbaar is :(

Zou interngeheugen hem op voorraad hebben? Of weten jullie een zaak die dat heeft?

• Grrrrrene
  • Niet online
Je kunt nu nog over stappen op het snellere Transcend geheugen he? ;) Ik heb geen idee welke zaak wat op voorraad heeft, maar je kunt altijd vragen of ze dat ergens hebben.

• Smarron
  • Laatst online: 21:52

Smarron

The bend

Nu we toch over die merken praten. Is Kingston niet aan te raden? Het is in ieder geval het goedkoopst, mocht je voor 512MB gaan.

[ Voor 30% gewijzigd door Smarron op 03-04-2003 12:54 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:40
Kijk eens bij http://www.powerinnumbers.com.au/

256MB TRANSCEND ULTRA 30X COMPACT FLASH CARD : EUR 62.4
512MB TRANSCEND ULTRA 30X COMPACT FLASH CARD : EUR 126.36
1GB TRANSCEND ULTRA 30X COMPACT FLASH CARD : EUR 234

verzendkosten zijn ~20 euro ofzo.

Verwijderd

catchingfire schreef op 03 April 2003 @ 13:02:
Kijk eens bij http://www.powerinnumbers.com.au/

verzendkosten zijn ~20 euro ofzo.
Yep, daar heb ik eergistreren ook 2 x Transcend Ultra 30x 256MB besteld. Heeft wel iets als je kan zeggen dat je je geheugen speciaal van Australië laat overvliegen ;)

Heb het trouwens gedaan op basis van goede ervaringen van andere GoT'ers.

Kan iemand hier ongeveer een levertijd op plakken ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 13:19:
[...]

Yep, daar heb ik eergistreren ook 2 x Transcend Ultra 30x 256MB besteld. Heeft wel iets als je kan zeggen dat je je geheugen speciaal van Australië laat overvliegen ;)

Heb het trouwens gedaan op basis van goede ervaringen van andere GoT'ers.

Kan iemand hier ongeveer een levertijd op plakken ?
mag ik niet met je mee bestellen? Kunnen we verzendkosten delen....

Wanneer het al te laat is om iets toe te voegen misschien iemand anders?

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:40
Levertijd van Powerinnumbers is supersnel... kwestie van enkele dagen (spreek uit persoonlijke ervaring)

[ Voor 14% gewijzigd door catchingfire op 03-04-2003 13:33 ]

Verwijderd

catchingfire schreef op 03 april 2003 @ 13:32:
Levertijd van Powerinnumbers is supersnel... kwestie van enkele dagen (spreek uit persoonlijke ervaring)
Yep, bloody fast. 8)

Hoe snel ? zo snel dus: (zie quote)
Origin MELBOURNE CITY SERVICE CENTRE
Destination AMSTERDAM
Date Time Location Details*
17 Mar 03 15:27 MELBOURNE CITY SERVICE CENTRE -AUSTRALIA Shipment has been picked up
17 Mar 03 19:50 MELBOURNE -AUSTRALIA Departed from DHL facility
17 Mar 03 20:15 MELBOURNE -AUSTRALIA Arrived at DHL facility
17 Mar 03 22:52 MELBOURNE -AUSTRALIA Departed from DHL facility
18 Mar 03 20:30 LONDON HEATHROW -UNITED KINGDON INCL. CHANNEL/NORTHEN ISL Arrived at DHL facility
19 Mar 03 18:54 LONDON HEATHROW -UNITED KINGDON INCL. CHANNEL/NORTHEN ISL Transferred through location
20 Mar 03 00:24 BRUSSELS -BELGIUM Transferred through location
20 Mar 03 02:43 AMSTERDAM -NETHERLAND, THE Arrived at DHL facility
20 Mar 03 03:11 AMSTERDAM -NETHERLAND, THE Undergoing clearance processing
20 Mar 03 03:11 AMSTERDAM -NETHERLAND, THE Clearance processing completed
20 Mar 03 05:02 AMSTERDAM -NETHERLAND, THE Departed from DHL facility
20 Mar 03 06:33 AMSTERDAM -NETHERLAND, THE Arrival at destination delivery facility
20 Mar 03 08:03 AMSTERDAM -NETHERLAND, THE Shipment is with delivery courier
20 Mar 03 09:00 AMSTERDAM -NETHERLAND, THE Delivered, Signed by /me

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 april 2003 @ 13:26:
[...]

mag ik niet met je mee bestellen? Kunnen we verzendkosten delen....

Wanneer het al te laat is om iets toe te voegen misschien iemand anders?
Geheugen is zoals gezegd eergisteren al besteld, dus dat gaat te laat zijn vrees ik. Ik heb trouwens ook 6 karatjes besteld (2 voor mij, de rest voor vrienden), verzendkosten zijn dan erg laag. Nu nog hopen dat het pakketje door de douane komt zonder BTW aanslag >:)

@ DragonLord : that's very fast indeed !!! Met een beetje geluk leveren ze die dus ook morgen of anders maandag, yummie :9

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 13:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net interngeheugen gemaild of ze hem op voorraad hebben, maar austrialie lijkt me ook wel wat, alleen heb geen credit card :?

Moet alleen 100% zekerheid hebben dat ik het ook volgende week binnenheb.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 13:56 ]

Verwijderd

Ik kan anders wel een kleine Inkoop Actie op www.laupro.nl opzetten? Voor 20 euro is het wel de moeite waard.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 13:59:
Ik kan anders wel een kleine Inkoop Actie op www.laupro.nl opzetten? Voor 20 euro is het wel de moeite waard.
ik MOET hem voor 12 april hebben :) Dus weet niet of dat opgaat... :/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 13:36:
[...]

Yep, bloody fast. 8)

Hoe snel ? zo snel dus: (zie quote)

[...]
Wat heb jij besteld etc? Hoeveel verzendkosten was je kwijt? En hoe betaalde je..

Verwijderd

als we nog deze week bestellen zal het wel goed komen. Misschien dat hier zo nog iemand op inhaakt. Dan is het 7 euro pp. Moeten we het alleen nog wel binnen Nederland versturen. Blijft altijd nog goedkoper

• Smarron

Smarron

The bend

Keb interesse !!!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zijn 3 mensen dus

ik wil 1 x 512 mb :)

Verwijderd

kijk daar gaan we dan :)
Laten we vanavond of morgen nog gaan bestellen. Geloof dat details bespreken hier niet mag, dus stuur maar een mailtje met je bestelling naar mewis@oz151.com kijken we hoe en of we wat kunnen regelen.

• Smarron

Smarron

The bend

Keb zelf een CC mocht dat nog een probleem zijn. Ik mail je meep!

Verwijderd

Topicstarter
Waar hebben we het nu precies over? Ik wacht eerst nog op mijn mailtje van interngeheugen.com en dan kijk ik wel...

Verwijderd

We hebben het over supersnel transcend geheugen:

http://www.powerinnumbers.com.au/

En nu gaan we samen de 20 euro verzendkosten drukken door deze te delen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 april 2003 @ 14:03:
[...]

Wat heb jij besteld etc? Hoeveel verzendkosten was je kwijt? En hoe betaalde je..
- zie laatste snufje in me sig.
- iets van 45 aussie dollies.
- creditcard.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Binne-Louw,

De Transcend is uit voorraad leverbaar. Voor 15:00 uur besteld is volgende
werkdag in huis.
Dane-Elec is de voorraad beperkt en kan ik niet garanderen even snel te
leveren.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, kunt u altijd contact met ons
opnemen.

Met vriendelijke groet,
InternGeheugen.com

..
100x raden wat ik nu bestel :)

maar eerst mijn order bij shop.tweakers.net stoppen

Hmmz.. nu krijg ik weer een mailtje van Hardware.nl :
Beste Binne Louw Katsma,

Zojuist kregen we de bestellingen binnen van onze leverancier en uw
bestelling zit er ook tussen.
De bestelling is al meegenomen met TPG post en wordt morgen bij u
geleverd.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
-
Dus ik heb hem morgen.. 8)7 Lekker vaag :P

Nu afwachten tot morgen :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 15:37 ]

• Smarron

Smarron

The bend

Nog even een schop.

Zijn er nog mensen die geheugen willen bestellen ? Stuur even een mailtje. Ik ga het via Austalie doen. De vorige keer is op niks uitgelopen. Ik heb toch nog steeds het geheugen nodig.

Verwijderd

Waarom niet gewoon via www.interngeheugen.com
Die hebben ook Transendit spul. Het scheelt nog geen eens zo veel.

Transcend 256MB COMPACT FLASH CARD 30x € 70,00
Transcend 128MB COMPACT FLASH CARD 30x € 40,00
Transcend 512MB COMPACT FLASH CARD 30x € 133,00
Transcend 1G COMPACT FLASH CARD 30x € 282,00

+ natuurlijk verzend kosten.

(Rembours) € 10,00
(Vooruit betaling) € 6,00

Nog een leuk puntje als je geheugen dat je besteld hebt stuk is en dan moet je hem helemaal naar Australlie laten vliegen volgens mij niet erg slim en handig

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Willen de geinteresseerden deze onderling regelen. Inkoopacties zijn niet langer toegestaan op GOT.

Dit topic is goed begonnen, maar..

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.