[PHP] sessie verlopen na back-button

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iedereen kent geloof ik dit 'probleem' wel, al vindt ik de reden waarom deze functie in PHP gebakken zit handig(geweldig zelfs) alleen hier op mijn werk zijn ze het er niet mee eens.

Omdat de hele wereld nooit gewoon op een 'terug' linkje klinkt maar altijd op die back-button ramt hebben ze daar hier wat problemen mee.

Mijn vraag dus, is er manier om deze functie uit te schakelen, zodat er na het posten van een formulier gewoon op die back-button kan worden geduwd zonder problemen.

Bedankt he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Ik snap niet wat je bedoelt. Als mensen op de back-knop klikken is de sessie verlopen :? Dat is nieuw voor mij...

Welke functie wil je nou precies uitgeschakeld hebben?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:28
Volgens mij is dit probleem alleen zo als je back klikt wanneer je een formulier gepost hebt mbv 'POST'. Hier is al veel over geweest hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
stel je posts iets vanuit een form naar een andere pagina, dan krijg je(teminste ik(wij)) als je op de back-button duwt deze melding "Waarschuwing: de pagina is verlopen ++"

logisch omdat je anders WEER met dezelfde informatie gaat posten..

Zo beter? ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sjroorda schreef op 24 maart 2003 @ 11:07:
Volgens mij is dit probleem alleen zo als je back klikt wanneer je een formulier gepost hebt mbv 'POST'. Hier is al veel over geweest hier...
klopt, ik kan alleen geen oplossing vinden om deze functie uit te schakelen - wel genoeg topic's die mij dingen vertelde die ik al wist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Daar heb je gelijk in, maar dat heeft niets met sessies te maken :)
Er zijn daarvoor (iig) 2 oplossingen:
• Geen post maar een GET form gebruiken
• In het formulier waarin gepost wordt een Location: header versturen wanneer de data gepost is. Dan wordt de user doorgestuurd, en geen history-entry opgenomen.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:28
Dit kan je volgens mij ook niet uitschakelen. Een manier om het te omzeilen is het werken met GET-vars; je kan ook met javascript de history legen (tenminste, daar ga ik van uit??? weet eerlijk gezegd niet hoe), zodat de back-buttons disabled zijn en dan MOETEN ze wel op jouw linkje klikken...

[edit]
DRM's tweede oplossing is natuurlijk de mooiste ;)

[ Voor 10% gewijzigd door sjroorda op 24-03-2003 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kun je niet iets met cache-control doen oid? Als je bijvoorbeeld de JDK van Sun wil downloaden en tijdens de EULA op back drukt, krijg (of kreeg) je ook een melding dat de pagina verlopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een location header werkt volgens mij verreweg het beste, zo kunnen ze toch gewoon op de back button klikken zonder de 'deze pagina is verlopen' melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-06 11:48

Shift

[] Dual crazy []

drm schreef op 24 March 2003 @ 11:09:
Daar heb je gelijk in, maar dat heeft niets met sessies te maken :)
Er zijn daarvoor (iig) 2 oplossingen:
• Geen post maar een GET form gebruiken
• In het formulier waarin gepost wordt een Location: header versturen wanneer de data gepost is. Dan wordt de user doorgestuurd, en geen history-entry opgenomen.
Kan je een voorbeeld geven van die location header graag, dan hebben de searchers zoals ik ook wat aan deze topic :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:01
Shift schreef op 04 June 2003 @ 09:50:
[...]

Kan je een voorbeeld geven van die location header graag, dan hebben de searchers zoals ik ook wat aan deze topic :) ?
Dat is vrij simpel hoor :)

PHP:
1
Header( "Location: http://www.tweakers.net" );

Wel zorgen dat je Header stuurt voordat je iets ge-echoed hebt (net als cookies zeg maar).
Pagina: 1