Hotmail virus?

Pagina: 1
Acties:

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 10:28
Ik krijg de laatste tijd veel opmerkingen van mensen dat ik allerlei shit (vooral veel liefdesbetuigingen) rondstuur vanuit mijn hotmail-adres... een virus dus.
Virusscanner dacht ik, op beide computers waarvandaan ik wel eens mail. Niks gevonden.
Dus heb ik hotmail uit mij Outlook gesodemieterd en het password van hotmail veranderd, in de hoop dat het nu wel over zou zijn.
Ijdele hoop dus... het blijft aan de gang....
Hoe kan dit nu nog? Ik gebruik geen outlook meer, en vanaf andere computers is automatisch inloggen oid nu ook niet meer mogelijk omdat ik het pw veranderd heb...

Mijn Flickr; Sony A7iii

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Windows Operated Systems -> Software Algemeen

En wat voor virus zou je dan versturen? is het niet toevallig een virus dat een random afzender pakt uit het adresboek, dus dat jij dat niet geweest bent...

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 17:43

Zoefff

❤ 

En waarom installeer je niet gewoon een virusscanner?

Of scan je pc online, via http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• ikmattie
Om welk virus het gaat weet ik niet, de mensen aan de andere kant die de mailtjes krijgen durven er niks mee en gooien het gelijk weg....
Volgens mij gaat het vrij random mijn adresboek langs.
Het adresboek op hotmail.com heb ik ook al leeggehaald, dit maakt ook niks uit...
De situatie is nu dus zo dat ik een computer heb met outlook met een adresboek, maar voor mijn wanadoo adres en heel afentoe vanaf andere computers via hotmail.com mijn mail controleer (met een ander pw dan voorheen dus).
Hotmail zou dus helemaal geen adressen meer mogen zien....

Toch maar dat hotmail adres een zachte dood laten sterven?

Mijn Flickr; Sony A7iii

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 06:56
Vraag diegenen die dergelijke mailtjes ontvangen eens om de headers uit het bericht (in Outlook Express met de rechter muisknop op het bericht klikken en dan kiezen voor eigenschappen). Ik heb dat idee dat het reply-address gefaked wordt en dat iemand zich dus voordoet als jou.

Bij het versturen van het bericht via hotmail (als de verzender van die berichten ook via hotmail werkt) wordt ook het IP-adres van die verzender meegestuurd. Misschien doen mailservers van andere providers dat ook. In ieder geval het proberen waard. Ooh ja, als de mails van een andere server dan hotmail komt weet je natuurlijk zeker dat het e-mailadres nep is. Daarna zou een mail naar je eigen provider met de header voldoende moeten zijn om het probleem aan te pakken dacht ik, als het natuurlijk gaat om gefaked reply-address.

[ Voor 11% gewijzigd door Jaap-Jan op 24-03-2003 11:11 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• ikmattie
Zoefff schreef op 24 March 2003 @ 10:53:
En waarom installeer je niet gewoon een virusscanner?

Of scan je pc online, via http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp
Ik gebruik een virusscanner (norton AV), staat altijd aan, checked alle uitgaande berichten, maar ik gebruik hotmail niet eens meer nu, vanwege deze problemen (en alle andere problemen die hotmail met zich meeneemt....)

Mijn Flickr; Sony A7iii

• ikmattie
Japie_17 schreef op 24 maart 2003 @ 11:02:
En vraag diegenen die dergelijke mailtjes ontvangen eens om de headers uit het bericht (in Outlook Express met de rechter muisknop op het bericht klikken en dan kiezen voor eigenschappen). Ik heb dat idee dat het reply-address gefaked wordt.

Bij het versturen van het bericht via hotmail (als de verzender van die berichten ook via hotmail werkt) wordt ook het IP-adres van die verzender meegestuurd. Misschien doen mailservers van andere providers dat ook. In ieder geval het proberen waard. Ooh ja, als de mails van een andere server dan hotmail komt weet je natuurlijk zeker dat het e-mailadres nep is. Daarna zou een mail naar je eigen provider met de header voldoende moeten zijn om het probleem aan te pakken dacht ik, als het natuurlijk gaat om gefaked reply-address.
dat is een goeie, ik zal eens kijken

Mijn Flickr; Sony A7iii

Verwijderd

Het gebeurd meestal vanuit MSN Messenger. Dus dan heeft het verwijderen van Outlook niet veel zin :) Ik heb het zelf laatst ook gehad met dat YaHa virus. Het virus kwam op mijn computer voordat Norton/Symantec een update klaar had liggen.

Erg lastig :)

• blackd
  • Niet online
Een paar dingen:
[list]• De meeste mailvirussen hebben een eigen SMTP server, die gebruiken Hotmail (de website) dus niet om mail te versturen.
• Probeer eens na te gaan om welk virus het gaat, en kijk of dat inderdaad niet zo'n virus is dat de headers zelf verzint.
• Wees er zeker van dat JIJ ook echt degene bent die het virus verstuurt. Zoals gezegd, check de headers van de mail (bij de ontvanger dus).
• Als jij een antiviruspakket hebt draaien die up to date is, kun jij er redelijk zeker van zijn dat je het virus niet hebt. Je kunt voor de zekerheid dan checken of het verzonden virus wel wordt herkend, maar daar moet je dus de virusnaam van hebben.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• ikmattie
Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 11:07:
Het gebeurd meestal vanuit MSN Messenger. Dus dan heeft het verwijderen van Outlook niet veel zin :) Ik heb het zelf laatst ook gehad met dat YaHa virus. Het virus kwam op mijn computer voordat Norton/Symantec een update klaar had liggen.

Erg lastig :)
Ik gebruik geen MSN messenger, dus hier zal het ook niet aan liggen....

Mijn Flickr; Sony A7iii

Verwijderd

ikmattie schreef op 24 March 2003 @ 11:17:
[...]

Ik gebruik geen MSN messenger, dus hier zal het ook niet aan liggen....
Hmm.. oke :)

Verwijderd

Ik heb niet echt een idee wat het virus zou kunnen zijn, maar ik weet wel dat er in mijn omgeving ook veel mensen zijn die dit soort dingen sturen. Tenminste, schijnen te sturen, want ze kunnen er dus niets aan doen.
Het gaat overigens dan altijd om een mailtje met een bijlage van 35 a 40 Kb.
Ik ben ook wel benieuwd wat het nou is, en wat er aan gedaan kan worden.

• oRc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 10:34

oRc

\o/ Garfield \o/

klein offtopic vraagje tussendoor..

zijn online scanners zoals:
http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp
http://www.tiscali.nl/serv/viru/viru_ie.asp
eigenlijk up-to-date ?

ik kan nergens een datum vinden van de laatste dat files oid.

[ Voor 15% gewijzigd door oRc op 24-03-2003 15:09 ]

Verwijderd

Ow wacht, eventjes tussendoor. De hotmail virusscanner voor atachments herkent de bijlage ook als virus, ik kan wel even kijken of ik op die manier de naam van het virus kan achterhalen, momentje..

Edit: hmm..net ff geen virusemailtje in me inbox..kzal posten als ik er weer 1 krijg

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 15:11 ]

• eL_Jee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 09:53
Ik krijg op hotmail ook nog vaak emailtjes die een virus bevatten (het is veel erger geweest). De virusscanner van hotmail zelf pikt ze er niet uit. De mailtjes zelf zijn meestal ~40kb.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:41
Als je outlook express gebruikt, was en altijd iemand die je aan de list kon toeveogen (niet iemand maar eerder een command) zodat dat virus zich niet verder zou sturen ofzo... *.* misschien?

Verwijderd

FairFox schreef op 24 maart 2003 @ 15:42:
Als je outlook express gebruikt, was en altijd iemand die je aan de list kon toeveogen (niet iemand maar eerder een command) zodat dat virus zich niet verder zou sturen ofzo... *.* misschien?
Nee dat werkt niet. Eigen smtp engine enzo.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~j.dijkman/hotmailvirus.JPG

Dit is het virus wat ik meestal krijg...
Pagina: 1