Krijg die Jetdirect gewoon niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• bekertje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-01 08:28
Ik heb hier een leen-printertje staan. Een HP Laserjet 4100, met een jetdirect erin. Maar ze hebben dat ding even omgeruild maar zonder software. Maar hoe krijg ik nu m'n Jetdirect geinstalleerd. Als ik op de site van hp naar software zoek voor die jetdirect vind ik alleen maar firmware updates. Maar geen installatie / drivers.

En het ip adres weet ik van de jetdirect. Maar waar kan ik die invullen in windows zodat windwos hem vind als laserjet 4100 en of die jetdirect ziet?

Verwijderd

locale printer aanmaken en bij een poort kiezen een netwerk poort aanmaken met het ip adress van de printer

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Het IP stel je in op de printer in het menu bij HP-MIO

Je hebt geen drivers nodig om een JetDirect te gebruiken, maar JetAdmin maakt het wel makkelijker. Afhankelijk van je besturingsysteem verschilt de wijze van installeren op je PC. Bij W2k of WinXP maak je een IP-port aan naar het IP adres.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-08 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik weet niet hoe en waarop je zoekt bij HP , maar hier is dus gewoon software voor te vinden.
Kwestie van de juiste software downloaden en installen.

Op de PC waarop het dan geinstleerd is , komt er een webapplicatie te staan.
Deze draait uit mijn hoofd op port8000 en scant je volledige LAN af naar JetDirect apparaten.

Verder kun je zo'n ding inderdaad via de printer zelf ook configgen c.q. de configuratie uitlezen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-08 18:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Braaikamer - Smoke&BBQ

Dit topic is gesloten.