Toon posts:

windvd gebruiken vanuit verkenner

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wanneer ik iets wil starten vanuit windows verkenner en ik klik het bestand rechts aan en kies voor "play with WinDVD" start windvd altijd het laatst geopende filmpje op ipv degene die ik geslecteerd heb in verkenner. Lijkt me een simpele kwestie van ergens een voorkeur invullen maar ik kan het nergens vinden.

Iemand :| ?

XP prof
Windvd platinum 4.5

Verwijderd

Ken WinDVD niet goed maar ik kan me erg goed voorstellen dat het goed te maken is in het register.
Jouw beschrijving klinkt alsof "%1", dat WinDVD moet vertellen dat hij niet alleen gestart wordt maar ook verwacht wordt het bestand waarop je klikte te openen, ontbreekt.

Met een omweg:
Ga naar bestandstypes (Menu beeld geloof ik). Blader naar het soort bestand dat jij wilt openen. Klik op 'Bewerken' en kijk welke beschrijving er aan de actie 'open' zit. Daar staat WinDVD genoemd. Als de "%1" inderdaad ontbreekt, daarachter, moet je die toevoegen.

Direct:
start regedit. Ga naar HKEY_CLASSES_ROOT en blader door naar de extensie van jouw bestand. Kijk in het betreffende mapje bij de contextmenu-opties en zoek de entry 'open'. Kijk welke actie daaraan is verbonden. Corrigeer de waarde van 'open' als de "%1" inderdaad ontbreekt.

Als het niet zoiets eevoudigs is, weet ik het niet. Ik verwacht niet dat je dit in kunt stellen in WinDVD. Het kan een bug in WinDVD zijn, dat 'ie niet luistert naar Explorer wanneer 'ie gestart wordt door dubbelklik op een aan hem verbonden bestand. Dan is er niets aan te doen.

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas maakte dit ook niet uit, die %1 staat er al achter. Bedankt voor je uitgebreide reactie, ik neem het maar als gebrekje op de koop toe.