[w2k]kan device /iets/DR2 (of 1) niet benaderen

Pagina: 1
Acties:

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ellow,

ik draai windows 2000, en krijg daarin telkens in de logboeken een foutmelding (foutcode 15) 'Kan device /iets/DR2 niet benaderen' (Dat is dan me harde schijf)

ik heb dit al met 3 schijven geprobeerd, maar niks schijnt te helpen

wanneer ik Partitionmagic installeer (6 of 7) dan zegt ie: partition table bad.
maar wanneer ik de schijven check met whatever check program. altijd is ie goed.

en wanneer ik de schijf (een van de 3) op een ander systeem als slave hang, en dan pqmagic draai doet ie het wel gewoon.

zoals ik dus duidelijk probeer te maken: alleen de schijf waar w2k op geinstalleerd is geeft dit probleem. in win98 heb ik het niet.

Nu heb wel 10x w2k geinstalleerd en het viel me op als ik direct na de install pqmagic installeerde dat ie het wel doet.
maar als ik een servicepack installeer dat ie het dan opeens niet meer doet.
en ik heb natuurlijk ook geprobeerd dan gewoon geen servicepacks te installeren, maar wanneer ik dan een paar keer reboote en wat progjes installeerde deed ie het weer niet.

Specs:
Asus A7V8X-gold
XP2400
2x 256MB PC2700

geteste schijven:
2x Maxtor 60gig
1x Western Digital 60gig

het geheugen is het ook niet, ik heb allebij de reepjes appart getest met memtest, zowel op dit als op een anders systeem

ik zal vanmiddag als ik me systeem weer geinstalleerd heb verdere specs opzoeken (precieze id's van de schijven etc.)

ff voor de duidelijkheid: dit is geen schijf probleem, aangezien alle 3 de schijven goed werken voor data, en op andere systemen

edit:
ik heb DMA ook al uitgezet, en op PIO geprobeerd, maar dat hielp ook niets
Verder krijg ik de fouten in het logboek altijd direct na het booten (stuk of 10 op rij) en als ik virutal geheugen op de C: zet (staat ie standaard) krijg ik er eens in de zoveel tijd nog een paar.

Games crashen ook als ik virtual mem op me C zet. wanneer ik dit op een andere schijf doet (of andere partitie, zelfde schijf) dan werkt alles wel

[ Voor 13% gewijzigd door BasieP op 24-03-2003 10:21 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• BasieP
zeg heb ik dit verhaal helemaal voor niks getyped? :(

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

En draai je pc eens zonder PM :) Doet hij dan ook raar?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• BasieP
met PM bedoel je partition magic neem ik aan?

ff voor de duidelijkheid: pqmagic is een progje dat je start NA windows op user request.. me pc draait wel in windows maar spellen klappen er uit en als ik virtual geheugen op die schijf zet gaat me pc ook flippen.

partition magic is dus alleen om ff aan te geven dat er wat fout zit

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Misschien heeft het er niets mee te maken, maar heb je al geprobeerd een andere IDE-kabel te gebruiken? Als het in een ander systeem wel werkt, zou dit wellicht nog een probleem kunnen veroorzaken. Waarom hij het aanvankelijk wel doet en na installatie van SP's durf ik niet te zeggen, maar worth a try ;).

• BasieP
mm helaas het mocht niet baten..

iemand nog een idee?

Pagina: 1