Toon posts:

Barton 2500+ werkt niet op mijn EP-8RDA+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb mijn nieuwe Athlon2500+Barton, op mijn mobo(EP8RDA+) ingeprikt, maar hij doet Helemaal niks , re komt geen licht in het systeem, eruit gehaldt mijn 1800+ ingeprikt en doet je het, 1800+ weer eruit 2500+ er in , geen licht, heb niks aan verandert, alleen die processoren om geruilt, tja is die 2500+ stuk? ik kan niks anders verzienen, ff die winkel opgebelt en ik hoop dat woensdag als die nieuwe weer er zijn dan wordt hij om geruilt, intussen , heeft iemaand tips/ervaringen??
Groetjes

Ja heb nieuw bios 3-2-2003, maar als GEEN licht in het systeem komt , heeft die bios ook geen invloed

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 11:35 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:26

Shunt

Boe

heb je de nieuwste bios er al in gezet :?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Nu 24-3-2003, tijd : 11.31 1800+ weer ingezet en jahoor niks aan de and dus die 2500+ moet wel stuk zijn :-((

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

BIOS al gereset nadat je de 2500+ hebt ingeprikt? Had je ook de CPU koeler teruggeplaatst voordat je de PC opstartte? Een CPU koeler is namelijk zéér cruciaal bij AMD CPU's :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, mhm, ja maaor, het heele systeem gaat niet aan, als ik die hoofd schakelaar indrukt, gebeurt heelemaal niks, nu met ( met mijn goede-jongen ) 1800+ pruttelt weer lekker, op standard settings ( tja ik heb vorige week toen nog van mij was, fluitend 2005 M-harrys gepruttelt, nu, is je verkocht ! mag ik ff gebruiken tot dat ik een nieuwe 2500+ weer heb, dan op standard terug gezet, nee BalusC ik denk toch dat die 2500+ stuk is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 12:12 ]

• Shunt

Shunt

Boe

dan zou hij nog gewoon iets moeten doen ;)
gaan er wel wat fans draaien
en proberen kan echt geen kwaat hoor :P
probeer nu maar gewoon het is natuurlijk veel makkelijker om te zeggen dood weg er mee ;)

Game PC

Verwijderd

Nou het klinkt niet goed in iedergeval
Ik vrees dat het mobo in een protectie mode gaat en de voeding stil legt.

Maar ff een reset van je bios, met de 220 eruit. En dan 20 s. in reset houden.
En dan nog eens proberen, if no go. Dan ben ik bang dat het een proc less is.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, in PROTECTIE MODE zou kunnen , maar Geen fan die draaien-lichtjes-of wat dan nog :-(( , enne nu met die 1800+ weer erin, werkt gewoon, wat kan er zijn die eventueel met die 2500+ in Protectie mode zou kunnen laten inschieten? voor dat ik hem laten vervange, tja ik heb naar die processor zelf gekeken , naturlijk eerst die zilver pasta eraf gehalt maar er zijn geen teken van broken of wat dan ook, ( it is a mystery , hahahahah

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 13:50:
Hoi, in PROTECTIE MODE zou kunnen , maar Geen fan die draaien-lichtjes-of wat dan nog :-(( , enne nu met die 1800+ weer erin, werkt gewoon, wat kan er zijn die eventueel met die 2500+ in Protectie mode zou kunnen laten inschieten? voor dat ik hem laten vervange, tja ik heb naar die processor zelf gekeken , naturlijk eerst die zilver pasta eraf gehalt maar er zijn geen teken van broken of wat dan ook, ( it is a mystery , hahahahah
heb je die bios nu al eens ge reset ???????????

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
nee, ben ff aan het mailen , ik ga dalijk of vanavond weer proberen ( toch nog ff van die 1800tje geniete ECHT een goede jochie :-) Thx

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
verzienen
iemaand
ja maaor, het heele systeem
pasta eraf gehalt maar er zijn geen teken van broken
Wat is dit voor een taal?... Volgens mij geen kwestie van woordblindheid.

Tevens blaat je gewoon over alles heen, jammer :(

[ Voor 13% gewijzigd door avon op 24-03-2003 16:11 . Reden: pff... ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Op deze manier is hulp nutteloos :(
Als je de adviezen niet opvolgt dan kan je beter de moeite besparen om hier te posten...
Ik heb effe alle teksten gelezen, maar als je na een aantal adviezen nog je bios niet gereset heb, dan snap ik dat je er nog steeds probs mee kan hebben.
[sarcasme]
Uiteraard is je processor kapot gegaan...
ik wil het beestje wel als sleutelhanger hebben. Je kan hem opsturen naar mij als je de moed heb opgegeven. Doe het wel effe in een mooie verpakking ;)
[/sarcasme]

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zonet hem weer erin gezet, adviesen gevolgd ( voeding sroom kabel eruit gekoppelt, jumpertje omgezet, jumpertje weer terug, stroomkabel weer aangesloten aangezet maar NEE geen reakties does ( gelukkige maar dat ik mijn servertje (800Mhz ) nog heb aldus mijn reply kan door gaan naar jullie , kan ik nog meer doen??

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 15:46:
Ik heb zonet hem weer erin gezet, adviesen gevolgd ( voeding sroom kabel eruit gekoppelt, jumpertje omgezet, jumpertje weer terug, stroomkabel weer aangesloten aangezet maar NEE geen reakties does ( gelukkige maar dat ik mijn servertje (800Mhz ) nog heb aldus mijn reply kan door gaan naar jullie , kan ik nog meer doen??
het is onwaarschijnlijk maar je kan het proberen
probeer eens een andere voeding
en gebruik je voor die oude proc de zelfde cooler als die 2500 ?

Game PC

• Shunt

Shunt

Boe

blaat verkeerde topic

[ Voor 89% gewijzigd door Shunt op 24-03-2003 15:51 ]

Game PC

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Even de topictitle wat bijgeschaafd :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Abbandon Thx :-)
Nou ik heb ook een andere voeding geprobeert maar niks, die koeler is ok ( thermalteck volcano 11 met die 1800+@2005 : idle 32 3000rpm medium dus en full load 39 ook mijn geheugen zijn met thermalteck als passief 1 repje zoals actief gekoeld en die mosfet met passive blockjes ) nou ik denk dat ik maar ff een wandeltje gaa doen en dan maar afwaachten ( tja je kan wel depro van worden ) maar goed, morgen is weer een dag :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 16:21 ]

• Shunt

Shunt

Boe

wat zijn je spaningen van je voeding bij de amd xp 1800 ?
en wat voor voeding heb je getest ?

[ Voor 9% gewijzigd door Shunt op 24-03-2003 19:01 ]

Game PC

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op 24 maart 2003 @ 15:46:
Begrijp ik nu dat je de voeding er af heb gehaalt en de jumper van je bios-flash heb veranderd van plaats?
Want ik weet iig van een aantal moederborden hier thuis dat er dan niets geflashed is.
Dus met spanning erop en dan de pc aanzetten bij een flash actie was de manier op het bios te legen.
Is dit trouwens bij alle moederborden het geval?
Ik doe het niet dagelijks btw ... :?

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, jahoor die processor kwam uit fabriek stuk nu heb ik een nieuwe en deze pruttelt lekker, straks ff Oc post ik wel die resultaten.

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
hier: ..................,,,,,,,,,,,,,,.........

heb je wat leestekens om je teksten wat begrijpelijker te maken

• Diederick Janse
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2017
thettes schreef op 27 maart 2003 @ 23:25:
hier: ..................,,,,,,,,,,,,,,.........

heb je wat leestekens om je teksten wat begrijpelijker te maken

MUHAHAHHA :*)

Mr. Pink - "Hey, fuck all that, I'm making a point here. You're gonna make me lose my train of thought."

Pagina: 1