Plaatsing fans en temp-sensor in Inwin q500n

Pagina: 1
Acties:

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

_nethack

We're all MAD here

Topicstarter
Ik heb ff wat advies nodig....

Ik heb een Inwin q500n towercase, twee losse fans (80mm) en een temperatuurgestuurde fan-snelheidsregeling (conrad bouwpakketje)

Een van de fans zit onderin de kast aan de voorkant en blaast naar binnen.
Wat is de beste plek voor de tweede fan??
in het midden, boven/naast de cpu;
(de luchtinlaat van de voeding zit onderop de voeding, boven de cpu dus)
of helemaal bovenin de kast???
En waar kan het beste de sensor van die snelheidsregeling geplaatst worden???

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Oviparous
  • Niet online
Dus je voeding blaast de warme lucht naar BINNEN??? je snapt zelf neem ik aan ook wel dat warme lucht opstijgt (zo niet: dat is waarom luchtballonnen opstijgen) dus het lijkt me makkelijk om het zo te doen dat er beneden in de kast koele lucht naar binnen geblazen wordt, die over al je hete componenten stroomt en die vervolgens bij je voeding er weer uitgaat (bovenin dus...)
Als je een 7200RPM hdd hebt is het niet overbodig om daar ook een koeler in de buurt te plakken. De sensor zou ik niet weten waar je die het beste kunt plaatsen.

• _nethack
  • Laatst online: 10:52

_nethack

We're all MAD here

Topicstarter
De luchtinlaat van de voeding zit aan de onderkant, de uitlaat (met fan) zit gewoon aan de achterkant.
De voeding zit echter niet bovenin de kast, maar iets boven het midden.
Boven de voeding zit een loze ruimte met achter op de kast een roostertje waar een fan achter kan.
Het lijkt me echter dat de meeste warme lucht rond de cpu hangt, en dus door de fan in de voeding wordt afgezogen.
Vandaar dat ik me afvraag waar die tweede fan beter kan, bij de meeste warmte (in het midden), of helemaal bovenin.
Ik heb 2 5400rpm schijven in de kast zitten.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself