paint effects vs echt 3d

Pagina: 1
Acties:

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024
Zoals jullie weten ben ik momenteel met een gemeentehuis bezig voor een project van mijn werk. Ik gebruik Paint Effects in Maya om bomen te genereren, maar het ziet er niet echt realistisch uit. Ik wil dus 3d bomen gaan gebruiken, maar die zijn moeilijk te vinden. Heeft iemand misschien een link voor me? 3dcafe ken ik al.

De deadline is deze week :(

• Trefwoord
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 12:13

Trefwoord

blader, blader...

Misschien is xfrog wat voor je, je kunt een 30 dagen trial downloaden op:
http://www.xfrogdownloads.com/

...gevonden!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 09:32
Met de PaintEffects kun je toch best realistische bomen genereren hoor. Het is alleen een hele hoop instel-werk.

Verwijderd

probeer eens www.renderosity.com

• MJC
Die Xfrog is een leuk proggie, bedankt!

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 11:45

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Je kent vast nog wel die Nike reclame, waarin een gozer en een miepie door muren heen gingen rennen..... uiteindelijk rennen ze door een bos en op een boomstam rennen ze de ruimte in.....

Die hele scene door de bos is geheel gemaakt met paint effects dus ...

je kan me gek noemen , maar toen ik die scene voor het eerst zag dacht ik dat er wel gebruik werd gemaakt van een echte boomstam + takken etc. ter referentie........ nou, dus mooi niet......alles gewoon paint effects !!

realistisch - JA !

je moet het natuurlijk wel goed instellen en met licht gaan spelen....

en als je kant en klare dingen wil dan kan je ook natFX proberen

[ Voor 6% gewijzigd door ZOMERZON op 24-03-2003 14:54 ]

• MJC
Zomerzon, ja ik heb het gelezen in 3d World. Het probleem is een beetje dat je dan langer met die painteffects aan het tweaken bent dan dat je aan het modellen en texturen bent. Nadeel van Painteffects: niet zichtbaar in reflecties, onrealistische schaduw-werking (of geen schaduw met raytraced shadows) en op 1 of andere manier altijd nepperig.
Pagina: 1