Deze kabel wel goed?

Pagina: 1
Acties:

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08 20:45
http://silverapp1.mycom.n...oductType=1&sectionID=173

Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/f2/images/products/29330mcs.jpg
Ik heb echt 20 meter nodig en dit was het enige wat ik kon vinden voor redelijke prijs.

Alleen wat me dwars zit is dat er gewoon simpelweg "A-merk" staat. Nu heb ik wel zoets van; "als het idd een A-merk is dan moet ie wel goed zijn anders zouden ze die kabel niet in die lengte maken"

Ik ben niet zon videofreak die 0.0 verlies wil maar ik wil toch wel op zn minst dat als ik tv-out via s-video over 20 meter verbind met de tv beneden dat het beeld dan iig nog wel stuk beter is dan composite video over 2 meter.

Denken jullie dat deze kabel zoveel verlies zal geven dat het slechter dan composite over 2 meter wordt? weten jullie misschien nog andere kabels van 20 meter die geen honderden euros kosten maar wel erg goed zijn dus afgeschermd enzo?

ow en JvS: ik las net je info over dat je via spdif geen eax enzo kan luisteren; thnx, ik heb er dus maar ff een front/rear>front/rear kabel tussen gedaan en nu krijg ik tenminste 4 kanaals eax geluid op mn boxjes. thnx! (wist je trouwens ook dat als je EN spdif EN front/rear>front/rear gebruikt dat je dan ook ineens je sub erbij krijgt?

[ Voor 11% gewijzigd door Hertog_Martin op 24-03-2003 04:21 ]

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
S-video geeft over het algemeen een betere beeldkwaliteit, onder een aantal voorwaarden: het verstuurde beeld moet een beetje Ok zijn (kijk een DivX is sowieso al niet meer te redden). Verder moet je een beetje een fatsoenlijke, scherpe TV hebben (ok, voor zover TV's dat zijn).

DAN NOG is het geen verschil waarbij je je haren uit het hoofd trekt (eerlijk gezegd zie ik het persoonlijk niet eens, in elk geval niet als ik niet twee TV's naast elkaar zie, in de één S-video en in de andere een composietkabel).

Je moet pas echt gaan opletten wat voor bekabeling je gaat gebruiken als je een beamer hebt :) Logisch, want daarmee projecteer je minstens een meter of twee. Daarnaast zie je op de meeste LCD-beamers afwijkingen vrij goed.

Ik kijk al een hele tijd TV op een 2m composietkabel (heb zelf wel een s-video kabel en s-video uitgang, maar geen s-video ingang op het scartblokje op TV en geen zin om er één te kopen).

Moraal; je moet het verschil tussen s-video en composiet niet zo overschatten. En over de afstand; bedenk je allereerst het volgende: als het echt bagger zou zijn, verkochten ze het niet. :) Ten tweede maakt de afstand met de meeste kabels (te denken valt aan UTP en coax) nauwelijks iets uit, tenzij je er honderden meters van maakt. Ik zie niet in waarom dat met deze kabels anders zou zijn. Het verschil tussen 1 en 20m is te verwaarlozen. Je moet natuurlijk geen storingsbronnen op/naast de kabel hebben, maar persoonlijk heb ik daar ook nooit negatieve ervaringen mee gehad.

Ik begrijp dat je gewoon goed spul wilt voor niet teveel geld. Je kunt je blauw betalen aan elite-professional-super-handmadebyindonesianstreetkids-turbokabels met een storingspantser, maar jij en ik hebben niet de toepassingen om echt profijt te hebben van die meerwaarde.

Koop gewoon wat je goed lijkt.

Vind ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Captain Pervert op 24-03-2003 04:13 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Hertog_Martin
Captain Pervert schreef op 24 March 2003 @ 04:11:
S-video geeft over het algemeen een betere beeldkwaliteit, onder een aantal voorwaarden: het verstuurde beeld moet een beetje Ok zijn (kijk een DivX is sowieso al niet meer te redden). Verder moet je een beetje een fatsoenlijke, scherpe TV hebben (ok, voor zover TV's dat zijn).
mwoh ik heb heel veel onderzoek gedana naar tv-out. heb ervoor gezorgd dat ik een conexant chip op de kaart kreeg, en heb met Tvtool speciale resolutie ingesteld (768x576) en flicker filter op zn hoogst gezet en als ik dan een divx afspeel en via s-video op tv laat spelen zie ik geeneens meer dat het een dvdRIP is want het lijkt gewoon weer DVD.. het is echt VAAG maar het ziet er gewoon mooier uit dan op pc. Is natuurlijk niet echt zo want mooier dan orgineel kan niet maar het oogt beter zeg maar. En als je dan bedenkt dat een divx gewoon 10x kleiner is gemaakt dan de dvd was en ner door het omzetten zowiezo al kwaliteitverlies is dan ben je echt blij als je bijna-dvdkwaliteit krijgt op je tv

Owja ik heb boven een 13 jaar oude audiosonic staan, en beneden waar dus die 20 meter kabel voor nodig is staat een 7 jaar oude philips met scherp beeld. had voor de gein ff pc beneden gezet, zo geconfigureerd dat ie opstart op tv.. s-video kabeltje ertussen en toen had ik dus het beeld wat ik hierboven beschrijf. vanaf de bank beter dan een nieuwe videoband en bijna net zo goed als dvd.
DAN NOG is het geen verschil waarbij je je haren uit het hoofd trekt (eerlijk gezegd zie ik het persoonlijk niet eens, in elk geval niet als ik niet twee TV's naast elkaar zie, in de één S-video en in de andere een composietkabel).
Ik zie het verschil wel een beetje. [/quoté]

kleuren lijken me toch stuk beter worden.
Moraal; je moet het verschil tussen s-video en composiet niet zo overschatten. En over de afstand; bedenk je allereerst het volgende: als het echt bagger zou zijn, verkochten ze het niet. :)
dat dacht ik dus ookal ja zoals ik in de 1ste post zei: als het idd a-merk is dan zouden ze geen 20 meter maken. maja voor hetzelfde geld zijn het wat prutsers zonder verstand ervan en zouden zelfs nog een 200 meter kabel maken
Ten tweede maakt de afstand met de meeste kabels (te denken valt aan UTP en coax) nauwelijks iets uit, tenzij je er honderden meters van maakt. Ik zie niet in waarom dat met deze kabels anders zou zijn. Het verschil tussen 1 en 20m is te verwaarlozen. Je moet natuurlijk geen storingsbronnen op/naast de kabel hebben, maar persoonlijk heb ik daar ook nooit negatieve ervaringen mee gehad.
ik lees op veel sites dat je na 10 meter kwaliteitsverlies krijgt.. maja dan BEGINT de kwaliteitsverlies dus.. maar ik vraag me dus af of het dan geleidelijk ietsjepietsjes minder wordt of meteen heel veel.

[quote]Ik begrijp dat je gewoon goed spul wilt voor niet teveel geld. Je kunt je blauw betalen aan elite-professional-super-handmadebyindonesianstreetkids-turbokabels met een storingspantser, maar jij en ik hebben niet de toepassingen om echt profijt te hebben van die meerwaarde.[quote]

ja idd, sommigen kwamen met advies aan ove rkabels van 12 euro per meter.. ja daag dan kan ik net zo goed een 2de pc in elkaar zetten met stille fan en die beneden achter de tvkast zetten
Koop gewoon wat je goed lijkt.

Vind ik.
ja dit lijkt mij opzich wel goed maar ik kan er dus niks over checken omdat ik geen merknaam heb. Hoop dus dat er iemand hier wel ervaring heeft met video over lange afstanden en uit ervaring weet of dit soort kabels goed zat zijn of dat je echt van die superdure moet

• Captain Pervert
dan ben je echt blij als je bijna-dvdkwaliteit krijgt op je tv
Inderdaad, zelfs een filmpje van 320x240 is niet automatisch een horrorfilm als je het op een TV kijkt. Een TV heeft een grotere dotpitch (0.36 tegen 0.28 - ofzo - op veel monitoren) waardoor dingen lekker uitgesmeerd worden en het een prettig, blurry geheel wordt.

Lees dit eens, heb ik veel opgestoken over het verschil tussen een monitor en een TV:

Beeld op TV vind ik mooier bij films etc. Ik wil dat op PC!

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Hertog_Martin
Captain Pervert schreef op 24 maart 2003 @ 04:40:
[...]

Inderdaad, zelfs een filmpje van 320x240 is niet automatisch een horrorfilm als je het op een TV kijkt. Een TV heeft een grotere dotpitch (0.36 tegen 0.28 - ofzo - op veel monitoren) waardoor dingen lekker uitgesmeerd worden en het een prettig, blurry geheel wordt.

Lees dit eens, heb ik veel opgestoken over het verschil tussen een monitor en een TV:

Beeld op TV vind ik mooier bij films etc. Ik wil dat op PC!
Ja eigenlijk wordt het lelijker gemaakt waardoor het er mooier uitziet :) montiro geeft heel scherp beeld waardoor je oneffenheden ook beter ziet.. tv en pc hebben bijde zn voor en nadelen als het om video gaat. zag pas DVD op PC (heb ik niet) en verbaasde me toch wle hoe mooi dat was. Denk dat DVD op PC toch wel mooier is dan DVD op pc>tv-out>tv maar dat divx en vcdtjes enzo mooier worden.

ik las trouwens net dit:

The connector most often found at TVs and VCRs is the scart connector. In principle it can handle VHS, S-VHS and RGB signals, but many TVs and almost all VCRs use the VHS pins only. To find out which possiblities your device offers have a look in the manual.

Nu weet ik dat de tv beneden heus wel svhs (s-video) ondersteunt want er zit ook een s-video ingang op de voorkant van de tv. Alleen ik vraag mij af of het nou nut heeft om svhs te gebruiken op mn 13 jaar oude audiosonic.. bestond svhs toen al? anders moet ik ff de handleiding opspeuren en hopen dat ze duidelijk maken of eht wle of niet svhs ondersteund. Wil namelijk ook mn ps2 via s-vhs verbinden

Maakt het trouwens veel uit of je kabel gold-plated enzo is?

• Captain Pervert
want er zit ook een s-video ingang op de voorkant van de tv. Alleen ik vraag mij af of het nou nut heeft om svhs te gebruiken op mn 13 jaar oude audiosonic.. bestond svhs toen al?
Kennelijk? :D :z

[ Voor 3% gewijzigd door Captain Pervert op 24-03-2003 05:35 ]

Verwijderd

Je kan voor minder dan de helft een 2x betere kabel maken door gewoon dikke coax te gebruiken (zowel voor S-video als Composiet - en ook de audio) simpelweg 75ohm antenne/satellietkabel gebruiken.... Kosten: 1x scart, 1x S-video / 3x Tulp/Cinch + Coaxkabel - te koop bij iedere bouwhandel en electroshop....

S-video heeft weinig met S-VHS te maken, het is een standaard die al langer bestond, alleen meer bekendheid kreeg toen verkopers je S-VHS kabels ging aansmeren omdat die belachelijke apparaten geen RGB ondersteunden....

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 06:01 ]

• Captain Pervert
Ai. Ik zag het als synoniemen |:(

Sorry :)

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 08:42

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Mijn eigen ervaring is dat s-video 2 meter en composiet video 2 meter
vrijwel geen verschil maakt.
Als je echter boven de 10 meter gaat, kan je het wel duidelijk zien,
s-video blijft een goede helderheid en scherpte geven,
terwijl composiet donkerder en onscherper wordt.

Het voordeel van zelf een kabel maken is dat je extra functionaliteit
kan toevoegen wat standaard niet kan.
Zelf gebruik ik een goede kwaliteit 10 aderige afgeschermde kabel (15 meter),
waar ik aan beide uiteindes zelf de stekkers aangesoldeerd heb.
Ik gebruik de afscherming als massa voor alle signalen,
2 draden voor s-video, 2 draden voor audio, 5 draden voor seriele muis.
Bij mijn tv heb ik dus een seriele muis, bij mijn pc een ps/2 muis,
werkt prima twee muizen tegelijk op 1 computer.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Hertog_Martin
Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 05:59:
Je kan voor minder dan de helft een 2x betere kabel maken door gewoon dikke coax te gebruiken (zowel voor S-video als Composiet - en ook de audio) simpelweg 75ohm antenne/satellietkabel gebruiken.... Kosten: 1x scart, 1x S-video / 3x Tulp/Cinch + Coaxkabel - te koop bij iedere bouwhandel en electroshop....
1) weet je zeker dat het betere kwaliteit is? want als dat zo zou zijn, en ze zijn goedkoper waarom wordt dat dan niet als standaard gebruikt om dvdspelers enzo aan te sluiten?

2) hoe moet je dat in elkaar knutselen dan?

• Hertog_Martin
cjdijk schreef op 24 maart 2003 @ 07:30:
Mijn eigen ervaring is dat s-video 2 meter en composiet video 2 meter
vrijwel geen verschil maakt.
Als je echter boven de 10 meter gaat, kan je het wel duidelijk zien,
s-video blijft een goede helderheid en scherpte geven,
terwijl composiet donkerder en onscherper wordt.

Het voordeel van zelf een kabel maken is dat je extra functionaliteit
kan toevoegen wat standaard niet kan.
Zelf gebruik ik een goede kwaliteit 10 aderige afgeschermde kabel (15 meter),
waar ik aan beide uiteindes zelf de stekkers aangesoldeerd heb.
Ik gebruik de afscherming als massa voor alle signalen,
2 draden voor s-video, 2 draden voor audio, 5 draden voor seriele muis.
Bij mijn tv heb ik dus een seriele muis, bij mijn pc een ps/2 muis,
werkt prima twee muizen tegelijk op 1 computer.
Is de Marmitek Mouse Remote Control niet wat voor je? kan je muis bedienen, en je kan 30 knoppen programmeren als sneltoetsen en om programmas te openen en webpaginas te openen met 1 druk op de knop. Lijkt me niet echt handig om gewone muis te gebruiken.

• Hertog_Martin
Captain Pervert schreef op 24 March 2003 @ 06:03:
Ai. Ik zag het als synoniemen |:(

Sorry :)
Tegenwoordig zijn S-VHS en S-video eigenlijk ook synonymen van elkaar. Dit is officieel niet zo maar veel bedrijven noemen S-video vaak foutief S-VHS. Daarom krijg je ook vaak dezelfde kabels te zien als je op google zoekt op beide S-VHS en S-video.
Eh.. die eerste zin ging over de tv beneden, de rest over de tv boven..

Verwijderd

heb je al draadloos systeem overwogen? heb het hier en perfect beed en geluid overal in het huis.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 16:10:
heb je al draadloos systeem overwogen? heb het hier en perfect beed en geluid overal in het huis.
Mja, signaalverlies is altijd erger dan met een draadje. Dan kan hij net zo goed standaard Gamma-kabel nemen, en nog beter beeld/geluid genieten.

Bovendien gaat dat aardig in de kosten zitten, dat geld kun je ook uitgeven aan goede kabel.

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Verwijderd schreef op 24 maart 2003 @ 05:59:

S-video heeft weinig met S-VHS te maken, het is een standaard die al langer bestond, alleen meer bekendheid kreeg toen verkopers je S-VHS kabels ging aansmeren omdat die belachelijke apparaten geen RGB ondersteunden....
Dat waag ik echt te betwijfelen. De bent aan plugjes al gauw een kleine € 10,- kwijt, dus houd je € 30 over voor de kabels. Daar heb je alleen voor de composite en het audiogedeelte dat al 3 kabels voor nodig van 20 meter. 60 meter totaal dus. Dat zou al neer komen op € 0,50 per meter. En of je daar nu goede coax voor hebt? Tevens heb je op dat moment nog steeds geen s-video kabel getrokken.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Hertog_Martin
Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 05:59:

Length up to 15 m

At this length you have to use coax-cable, if you don´t accept a significant reduction in sharpness and overall quality. Coax cable is the cable used for antennas for example. It´s more expensive than the wire mentioned before, I guess it´s about 1 US$ per meter.

If you want to make a S-VHS cable you have to use two lines of course, one for the luminance and one for the chrominance. So if your cable must be 15 m long you have to buy 30 m, what can make the connection expensive. There´s a big difference if you want to watch movies or use the TV for reading text (internet surfing etc.). Video signals representing texts are much more sensitive than video signals representing movies. Therefore if you just use your TV output for movies and want to save money it´s not necessary to make a S-VHS cable.
eh?

• Hertog_Martin
Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 16:10:
heb ik naar gekeken maar is te duur en dat werkt alleen met composite geloof ik.

Verwijderd

Verduidelijking:
Composiet = 1x coaxiaal (1x kleur+helderheid - bijelkaar)
S-video = 2x coaxiaal (1x coaxiaal kleur / 1x coaxiaal helderheid - gescheiden)
RGB = 3x coaxiaal (1x Rood / 1x Groen / 1x Blauw - gescheiden)

Gewoon 2x 75 ohm TV/Sat dikke coaxkabel parallel gebruiken indien S-video of 1x indien Composiet of 3x indien RGB... Nadeel is alleen een kabelbos, maar in mijn situatie is dat niet erg want ik heb toch verlaagd plafond + kabelgoten waarachter ik een hoop kan verstoppen.

Op lange afstanden loont het om zelf te maken - op korte afstanden is het signaalverlies, reflectie etc te verwaarlozen, maar bij elke meter lengte erbij neemt die zeer sterk toe. Vandaar dat je voor kabels korter als 3 meter bijna geen slechte kabel kan kopen maar boven de 5-10 meter goed moet opletten...
Ik ben niet zon videofreak die 0.0 verlies wil maar ik wil toch wel op zn minst dat als ik tv-out via s-video over 20 meter verbind met de tv beneden dat het beeld dan iig nog wel stuk beter is dan composite video over 2 meter.
Het kan zijn dat het verlies wat composiet heeft (door kleur/helderheid signaalsamenvoeging) er juist voor zorgt dat je TV beeld wat "gesmooth" word bij de harde lijnen waardoor je dat beeld als mooier/prettiger ervaart (vooral op grote beeldbuizen zichtbaar). Bij films etc is dat vaak zo omdat daar meestal geen harde rechte lijnen voorkomen (NB: rechte lijnen die niet gelijk lopen met het raster, zoals diagnonale edges) met veel contrast of kleurverschil. Bij computerbeelden, zoals bijv. van Playstation console etc is het juist omgekeerd: daar bestaan beelden meestal uit polygonen die opgebouwd zijn uit rechte lijnen - waardoor de rafeling de randen van textures veel duidelijker zichtbaarder is met S-video dan met Composiet. Het beste in dat geval is dan een full RGB kabel, waardoor je helemaal een stuk minder jagged-edges (bewegende zaagtanden) krijgt op de TV.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 04:01 ]

• Hertog_Martin
Hmm, wat kost goede coax kabel per meter? ik heb trouwens ook een rood/wit naar minijack kabeltje, kan ik die minijack ook verlengen met coax kabel? dan zou ik dus 3x 20 meter nodig hebben voor de aansluiting

zie trouwens ff snel volgende coax kabels staan die in mijn budget vallen:

01.319.600A–TR Coax 75 DS/CL per meter
Coax kabel 75 Ohm voor binnen gebruik 0.28

01.319.600B–TR Sat2. Coax 75 Ohm per meter
Sat2 – Coax kabel 75 Ohm voor binnen gebruik 0.46

01.319600C–TR Sat2 / DIGI Coax 75 Ohm per meter
Sat2 / DIGI –Coax kabel 75 Omh voor binnen gebruik 0.63

-----
welke kan ik het beste hebben, wil meteen wel een goede want hopelijk komt er over tijdje hier pixelplus tv beneden en die heeft wel goed signaal nodig.

Dit is de duurste:

01.319600C–TR Sat2 / DIGI Coax 75 Ohm per meter
Sat2 / DIGI –Coax kabel 75 Omh voor binnen gebruik 0.63

raden jullie me die ook het best aan? prijs is nog onder de 40 euro voor 60 meter dus als dit echt de beste kabel is dan boeit dat niet

[ Voor 82% gewijzigd door Hertog_Martin op 26-03-2003 06:12 ]

• Hertog_Martin
hmm vraagje: als je zelf een goede kabel kan maken met 75ohm coax kabels en s-video connectoren, zijn er dan niet kabels te koop van 20 meter die 75ohm coax kabels gebruiken? ik bedoel als het dan zoveel in elkaar geknutselt wordt zal iemand het toch ook wel verkopen lijkt me? bedacht me net namelijk dat je zeker moet solderen n ik heb daar de spullen niet voor. Kan je anders in de winkel vragen of ze het voor je in elkaar knutselen?

• Hertog_Martin
kickje

• stunn0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-08 20:20
Hertog_Martin schreef op 26 March 2003 @ 06:46:
hmm vraagje: als je zelf een goede kabel kan maken met 75ohm coax kabels en s-video connectoren, zijn er dan niet kabels te koop van 20 meter die 75ohm coax kabels gebruiken? ik bedoel als het dan zoveel in elkaar geknutselt wordt zal iemand het toch ook wel verkopen lijkt me? bedacht me net namelijk dat je zeker moet solderen n ik heb daar de spullen niet voor. Kan je anders in de winkel vragen of ze het voor je in elkaar knutselen?
tuurlijk kan je dat vragen.. en als je een kleine electroboer in de buurt heb zitten zal ie dat nog wel doen op een rustig moment ook.. ligt een beetje aan de winkel he

Verwijderd

TV vs Sat kabel
Normale "TV" coaxkabel zal ook voldoen (je doel is nl. een kabel met een lage bandbreedte, laag verlies en hoge afscherming) - het verschil met satelietkabel is dat deze laatste een hoge bandbreedte en nog hogere afscherming heeft tov "TV" coax. Zogenoemde digitale satelietkabel is kabel met nog lager verlies - en reflectie in het satelietbereik. Imo is dit dan wel heel erg overkill. Daarnaast is satelietkabel vaak ook geschikt voor buitenmontage (corrossiebestendiger, UV-vast, minder snel poreus etc).

Meest simpele coaxiale kabel die bij <25meter voldoet met composiet signalen is RG6 (75 ohm normale "TV" coax voor binnenshuistoepassing - verkrijgbaar bij Gamma/Praxis etc). Aan beiden zijden een metalen tulp/cinch solderen en je kan hem zo inpluggen in videokaart-TVOut en TV/Video/Scartbox.
Satellietkabel is wat beter afgeschermd (zoals hierboven uitgelegd) en dus beter geschikt op langere afstanden, bij kritischer signalen en minder stoorgevoelig als de kabels weggewerkt worden in een kabelgoot - vooral als daar ook onafgeschermde draden lopen (220V, schakeldraden, speakerdraad, line-out/in).
Kan je anders in de winkel vragen of ze het voor je in elkaar knutselen?
In sommige winkels wel, alleen op rustige momenten - of als je daarvoor betaald.
Een goede buur is beter als een verre vriend...
als het dan zoveel in elkaar geknutselt wordt zal iemand het toch ook wel verkopen
Het nadeel van veel voorgemonteerde kabels is dat ze gesealed zijn, van inferieure kwaliteit, belachelijk duur of een combinatie van deze 3.

Ik zou mijn oog laten vallen op deze mits het verliesverschil daartussen niet groot is:

01.319.600A–TR Coax 75 DS/CL per meter
Coax kabel 75 Ohm voor binnen gebruik 0.28

01.319.600B–TR Sat2. Coax 75 Ohm per meter
Sat2 – Coax kabel 75 Ohm voor binnen gebruik 0.46

Waar ik persoonlijk op zou letten bij de videokabels (ik praat over "normale RGB-video, niet over PixelPlus):
(audio mag iets dunner, bijv. 0,4 mm binnenleiding):
- Verlies (Demping per 100 m bij 20°C 100 MHz en lager: < 16dB)
- Afscherming (aluminiumfolie + koperen vlechtwerk / Afschermniveau > 75 dB)
- Dikte binnenleiding (>= 1mm)

Afbeeldingslocatie: http://www.nl.conradcom.de/IMS_Docs/98/989F5E3C766FD60EE10000000A010251.JPG

PixelPlus
DRC-MF doet hetzelfde als PixelPlus, namelijk de resolutie van de tv-beelden verhogen. Dit gebeurt door de horizontale en verticale resolutie te verdubbelen. Een geavanceerde videoversterker kan signalen met hogere frequenties weergeven, wat resulteert in een beeld met een verbeterde definitie en natuurgetrouwere kleuren.
DRC kun je op twee niveaus instellen: DRC-50 en DRC-100. De eerste stand geeft een natuurgetrouwer beeld, maar het beeld flikkert iets meer dan in de DRC-100 stand. Kies je voor dit stabielere beeld, dan moet je er een minimum aan digitale artefacten bijnemen. Die zijn vooral zichtbaar in beelden waarin fijne lijntjes in voorkomen. Je kunt DRC ook uitschakelen: dan functioneert de tv als een gewone 100 Hz breedbeeld-tv.
Persoonlijk vonden we de DRC-50 stand het best tot zijn recht komen bij de weergave van dvd's, terwijl de DRC-100 stand geschikt is voor het weergeven van tv-programma's. DRC werkt verrassend goed;
http://www.widescreen.philips.com/pdfs/bro_pixelplus.pdf
http://www.diskidee.nl/av/testen/index.htms/3492

Nog iemand die iets zinnigs kan zeggen over bandbreedte (en dus benodigde kabels) bij PixelPlus / DRC-MF ?

Theoretisch zou je een bijna kwadratisch betere kabel nodig hebben:
(hoogte² x breedte² x kleur x helderheid) = bandbreedte
maar in de praktijk werkt het apparaat daar alleen van binnen mee, en zijn de signalen naar buitenwereld toe hetzelfde (oftwel oude standaard Scart composiet/S-video/[RGB?] signalen)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 20:52 ]

Pagina: 1