Toon posts:

[C++] Vraag over PCMCIA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met een (MFC) applicatie in MS Visual Studio .NET.
Het programma geeft het IP address + Subnet + GW van alle aanwezige netwerkadapters op een systeem weer, en zet deze in een treeview.. Dit werkt allemaal goed.

Nu vroeg ik mij af, hoe ik kan achterhalen of de gebruiker - tijdens het programma - een PCMCIA netwerkadapter van het systeem verwijded, of juist toevoegd, en mijn programma hierop laat reageren (door bijvoobeeld de informatie in de treeview te verversen).

Ik heb al het een en ander geprobeerd d.m.v. WM_DEVICECHANGED messages af te vangen, maar dit reageert op ELK soort device op het systeem (dus ook mijn USB muis, staat een beetje debiel om dan ook de netwerkinfo te verversen :o )

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Grtz,

-- Tristan

Verwijderd

Denk toch dat je in die richting moet zoeken:

http://msdn.microsoft.com..._deviceremovecomplete.asp

De parameters van WM_DEVICECHANGED goed uitlezen.

[edit]
Dit is ook een gokje hoor :) heb hier nog nooit na gekeken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 01:16 ]

Verwijderd

is het geen optie (ik weet niet hoe je nu de devices afgaat voor de informatie) om om de zoveel tijd een check te doen naar het aantal devices met netwerk gegevens en te vergelijken met wat je nu hebt ofzo???

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06 17:10
is het ook op zo'n manier mogelijk om netwerkverbinding te constateren, terwijl de applicatie al draait? Dat je dan bijvoorbeeld weer kan gaan proberen te connecten naar een server.

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack