[XP] tikkend herhalend geluid *

Pagina: 1
Acties:

• lazyed
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Bij het afspelen van een geluidsfragment, maakt niet uit wat, een mp3, film of een sound uit windows xp krijg ik een herhalend tikkend geluid. Als ik een ander geluid afspeel veranderd het herhalende tikkende geluid in een ander toon. Het fragment, film of mp3 is niet te horen. Heb alle sound drivers, audio drivers, geluidskaart enz op nieuw geinstalleerd.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10
OS aan titel toegevoegd.

Wat voor geluidskaart heb je?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Problemen met de SBlive/Audigy (speakers,drivers)
Voor krakende audigy's eventjes in dit topic zijn:
Creative Audigy Player, geluid kraakt :((
Heb je hier misschien wat aan?

• lazyed
  • Niet online
Het is geen audigy maar een als120. En het geluid kraakt ook niet. Je krijg een soort tikkende klok te horen. Lijkt een beetje op een metronoom.

Verwijderd

zit het onboard ? of is het een kaart anders zou ik zeggen probeer je onboard of een andere kaart eens

Verwijderd

Software matig:
Controleer de geheugen instellingen eens, of bij het hardware manager of er tekentjes bij het apparaat staan.
Als het een onboard geluidskaart is, zet deze eens uit, start de computer opnieuw en laat Windows helemaal opnieuw laden. Herstart de pc dan en ga weer de bios in om het geluid weer aan te zetten. Laat Windows dan weer opnieuw starten.
Losse geluidskaart: Zet de computer uit, verplaats de geluidskaart van pci slot en herstart de computer.

Hardware matig:
Geluidskabel, speakers missschien kapot?

Meer zou ik zo 1, 2, 3 ook niet meer weten, succes ermee!

• lazyed
  • Niet online
De geluidskaart zit niet onboard. En het tikkende herhalende geluid lijkt geen hardware matige storing maar echt op een zuiver audio fragment. Alle geluiden die ik afspeel geven nl hetzelfde herhalende geluid. Beetje het idee van een heipaal. Dacht eerst zelf aan een virus. Maar Norton kan geen virus vinden. (Norton is volledig ge-updated)

Verwijderd

Kijk anders of je ergens iets aan je buffer instellingen kan doen (als je sowieso instellingen kan veranderen).. Een herhalend regelmatig tikkend geluid lijkt namelijk erg op een te kleine buffer..

• lazyed
  • Niet online
Als het buffer te klein is ingesteld speelt de audio toch nog wel? (dan wel gestoord) Ik hoor het audio fragment ook niet.

• lazyed
  • Niet online
probleem is opgeslost, andere geluidskaart
Pagina: 1