Toon posts:

pda's waar je cdroms op aan kan sluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil aan een draagbaar en relatief goedkoop iets komen met een touchscreen dat op linux draait, en cd's met vorbis files af kan spelen, bedoeld om verkocht te worden (meer dan eentje)

nou kan ik zelf iets laten bouwen, maar gaat duur worden denk ik, http://www.tuxscreen.net/ ziet er leuk uit, maar wordt niet meer gebouwd. of ik kan een microatx bordje kopen van ECS (53 euro), duron (38 euro), touchscreen (?? euro), cdrom drive+hd (60 euro) en er een kastje omheen ontwerpen. maar dat is niet draagbaar meer :(

Of een bestaande pda gebruiken, een ipaq of zaurus of iets anders.

mijn vraag is: is er een manier om een cd drive laten werken via CF of USB op een bepaalde pda? evt. met adapters

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2003 23:46 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bij alle eisen die jij stelt zou ik eerder gaan denken aan een kleine laptop dan aan een PDA. Bij mijn weten kan geen enkele PDA op een manier worden aangesloten worden op een CD-ROM drive. Dit is ook totaal niet de bedoeling van een PDA.

Als je trouwens iets met een touchscreen wil hebben, zou je misschien aan een tablet pc moeten gaan denken.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-02 06:55

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

je hebt iig voor de ipaq een pcmcia slot adapter en je hebt draagbare hd's en cdrom's die via pcmcia kaartje werken. ook kan je er gewoon een pcmcia scsi controller oid instoppen, grootste probleem is drivers. maar ik heb wel eens op internet gezien dat iemand een hd op deze manier aan zijn ipaq had aangesloten.

je kan denk ik ook via usb gaan. toshiba heeft dacht ik voor hun topmodel een uitbreiding die een usb host port heeft waar je dus een usb cdrom drive op kan aansluiten (wel weer het driver probleem)

ook heb je tegenwoordig (weet niet of dit al te koop is) cf usb host controllers, die dus elke pda met cf slot een usb poort geven.

Onder pocket2002 moet het met drivers dacht ik wel lukken maar heb geen idee hoe dat met linux zit. welke pda draaid trouwens ook echt goed linux ?

zelf maken wordt idd nooit draagbaar. een tablet pc is ook altijd nog een optie, je hebt ze met een cdrom station erin. (heb er iig een op cebit gezien) maar dat is misschien wat de duur.

wat zijn vorbis files eigenlijk ?

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
welke pda draaid trouwens ook echt goed linux ?
sharp zaurus draait het heel goed, ipaq goed
wat zijn vorbis files eigenlijk ?
www.xiph.org , zijn gecomprimeerde geluidsbestanden

tablet pc's zijn 2000 euro, ik wilde dat het totaal niet meer dan 700 euro ging kosten (zaurus is voor 300 te krijgen - die prefeer ik eigenlijk)

http://www.ratocsystems.c...ducts/subpages/cfu1u.html - usb host adapter schijnen dus al verkocht te worden :) maar er zijn geen drivers voor linux, en:
Cardbus is not supported by the PCMCIA sleeve. It uses the SA1110's built-in PCMCIA controller, which only has PC Card (ISA-like) interface, not the cardbus (PCI-like) interface.
ook kan je er gewoon een pcmcia scsi controller oid instoppen, grootste probleem is drivers. maar ik heb wel eens op internet gezien dat iemand een hd op deze manier aan zijn ipaq had aangesloten.
misschien een idee, kun je dat terugvinden? dit? http://www.handhelds.org/...0a%20large%20hard%20drive

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 00:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
de KISS DP-450 is misschien een oplossing, start snel op enzo en vreet minder stroom dan een PC, maaaaar: geen touchscreen, niet programmeerbaar, geen linux
edit:
oeps, hij runt linux 2.4.17, misschien dat er iets te regelen valt

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 15:05 ]