Toon posts:

the power of particles

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aardig op weg met 3dsmax en nu vroeg ik me af, hoeveel kan je nou met particles? Je ziet weleens van die hele strakke renders waarvan je denkt... is dit echt en hoe hebben ze dat gedaan. Af en toe bespeur ik dan een particle. Dus wie heeft mooie voorbeelden en of tips. Of is het gewoon iets wat net zoals physics leuk klinkt maar erg intensief en weinig rnedement heeft?

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Het wordt vaker gebruikt voor rook of vloeistofsimulaties.. je kunt eigenlijk voor een particle een object substitueren, dus met een beetje trucage zou je misschien een zwerm insecten/vogels kunnen maken, of een stel vleermuizen die op high-speed uit een grot gaan.. (not sure about that).

Maar ik heb zo 't idee dat dit een opsomtopic gaat worden met links van "ja dit is een gaaf effect LOLOLOL!!!!111" >:) en een paar keer "Gebruik Google of F1" er tussen. Wat je vraagt is eigenlijk alleen maar begrensd door je eigen verbeeldingskracht.

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Topicstarter
Nou wat jij aan geeft is natuurlijk groote kans. Echter was dat niet mijn intentie. Ik wil gewoon weten of het handig om particles te gebruiken ipv andere methodes.
Zover ik weet heeft particles altijd slecht uitgewerkt. Bv een explosie gaat nooit mooi terwijl als ik een plane met een AVI(van een gas explosie) op de achtergroind zet. Het is dan wel niet met stukjes die rondvliegen maar je hebt wel een beter explosie gevoel.

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Je kan best veel met particles, je moet alleen wel de grenzen kennen van het systeem. Ik kan nu wel dingen gaan opsommen maar ik kan alleen raden naar wat jij precies wil zien gebeuren op je schermpje :)

Wat YzR verteld over die zwerm vogels en vleermuizen is zonder meer mogelijk.

• Vaughn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-04 16:27

Vaughn