Toon posts:

geluid klinkt hol

Pagina: 1
Acties:
  • 403 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een probleem met mijn geluid

Ik speel dus wel redelijk wat games, maar ik speel Ghost Recon het meest. Nu had ik een paar dagen terug wat problemen met mijn geluid. MP3's, films, DVD alles klinkt nog steeds geweldig, maar in spellen zoals Ghost Recon als ik bijv. schiet, dan zit er een soort echo aan het schot en het lijkt alsof ik de treble open heb staan en totaal geen bass heb.. een granaat klinkt als een rotje...
Dit ligt niet aan Ghost Recon want ook Armerica's Army, Unreal II, C&C Generals, C&C Red Alert 2, etc. hebben er last van.

Nou ja, na heel veel dingen geprobeert te hebben viel opeens 1 netwerkkaart van mij weg en die werktte dus niet meer. Naja beetje boos worden helpt wel eens.. Dus reboot en Format gedaan..
Windows opnieuw installed, drivers, etc.. etc.. maar shit.. het geluid klinkt NOG STEEDS zo.. in de volume-dinges in windows kan je loudness aanzetten, maar dat helpt ook niet...

Nu even wat info:

AOpen AX45-533 (SiS645DX) + Realtek AC97 onboard.
Pioneer VSX-D510 + 2x JBL 100W Speakers (en center en surround, maar gebruik geen dolby bij gamen.. gewoon 2 speakers :P)

Ik weet dat het geen 'super' geluidskaart is maar opzich heb ik er nooit problemen mee gehad, en zo brak is die nou ook weer niet, anders had die het eerst ook neit gedaan.... toch? ;)

Verder is er aan me receiver ook niks meer veranderd...

Ben nog steeds wel van plan een keer een nieuwe 'losse' geluidskaart te kopen, maar opzich stel ik niet zulke hoge eisen aan mijn geluid, en ben opzich tevreden met mijn onboard geluid.. alleen moet het dan natuurlijk wel werken, anders heb ik d'r ook niks aan :P

Maar goed... kan wel een nieuwe kopen, maar opzich lost dat mijn probleem niet op... :P

[edit] de environment dingen enzo staan trouwens ook allemaal uit enzo.. en de search (geluid hol) leverde ook niet echt wat op :/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2003 22:52 ]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Lijkt me een driver probleem..

Tja en het is geen super kaart he, ik had ook zo vaak problemen gehad met onboard sound en dan vooral in combinatie met games. Een normaal kaartje terratec, creative etc die wat meer ondersteuning bieden werkt toch beter.

Mogelijk oplossing verder voor jouw probleem: Lijkt me dat de geluidsdriver niet goed werkt anders weet ik het ook niet zo..

Tweakers Discord

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 23:13

4VAlien

Intarweb!

Bij mijn pa heb ik ook wel es dat zo'n AC 97 inderdaad ineens op 'stone corridor' effect staat, het komt volgens mij door brakke programma's, als je flink alt-tabt dan blijft het namelijk staan, maar dat is zo in te stellen ....

Verwijderd

Topicstarter
ja ik ga inderdaad nog eens andere drivers proberen, maar opzich heb ik altijd deze drivers gebruikt.. maar inderdaad dat kan ik nog proberen.. :)

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Die AC97 chip heeft in de volumecontrols ook zo'n "3d-sound" slider. In de praktijk zuigt dat nogal, zeker bij muziek.

Heb je daar al mee geexperimenteerd (lees: UIT!) ?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Topicstarter
heb nu andere drivers installed.. en nu wordt hij niet als Realtek maar als Advance geluidskaart gezien, en tevens heb ik nu GEEN problemen meer met hol geluid :)

Het lag verder niet aan het efeecten programma of aan de "3d-sound" slider (stond al uit), maar dus aan de drivers.. in ieder geval bedankt.. kan ik de aanschaf van een nieuw geluidskaartje nog ff uitstellen en me geld voor andere dingen besteden.. :)
Pagina: 1