Toon posts:

[XP] Error 1335 workarround

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor alle mensen die net als ik wel eens problemen hebben met het installeren van games of andere software vanaf CD-ROM sinds ze XP draaien heb ik een workarround gevonden.

Zal eerst even uitleggen wat het probleem precies is:
Ik kon met mijn nieuwe installatie XP met geen mogelijkheid een game van CD-ROM installeren. Spellen die niet wouden waren battlefield 1942, Unreal 2 en C&C Generals. Dit zijn gewoon originele spellen dus het MOEST gewoon werken. Niet dus.
Ik kreeg steeds een foutmelding 1335.

Error 1335 The cabinet file Data.cab required for this install is corrupt

De workarround is alsvolgt:
Start in je run boxje van je start menu msconfig op. Ga naar het tabje Boot.ini en selecteer geavanceerde opties. Schakel hier de optie maxmem aan en als het goed is vult ie automatisch je hoeveelheid geheugen in. Paar keer ok en apply en start opnieuw op.

Na het opnieuw opstarten werkte alles weer bij mij. Wat deze optie ingeschakeld verder voor gevolgen heeft op je systeem weet ik niet. Misschien dat je het na de installatie weer uit wil zetten en alleen te gebruiken voor installaties.

Misschien dat anderen dit verder kunnen uitzoeken. Of dit aan kan blijven staan en waar dit probleem nou precies door veroorzaakt wordt.

Ik hoop dat er weer wat mensen geholpen zijn hiermee.