Toon posts:

Intel unlocken ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eyz all, ik zie net bij een ander topic dat je een amd kunt unlocken zodat je de multiplier kunt veranderen. Is dat ook mogelijk bij een intel proc ?
Er stond een plaatjuh bij.
De link daarvan = http://images.anandtech.com/reviews/cpu/amd/133mhzfsboverclocking/unlocking.jpg
Kan dit ook bij intel ?

Verwijderd

neen!!!!!
Als tweaker behoor je dat te weten
:) :)

Verwijderd

Simpel antwoord:

nee, de enigste procs die van intel afkomen zonder multiplierlock zijn enginering samples. En het is helaas ook niet mogelijk om om de multiplierlock heen te komen.

Verwijderd

Topicstarter
He =( jammer =))
En ik ben nog nie een "echte" tweaker hoor =D
Ik ben een beetjuh aan het lezen hiero, en procjuh een beetj overclocken, verder nog nie echt veel =)
iig bedankt voor info =)

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-02 00:09
Nou misschien kan het wel, maar dan moet je ff de core openslopen en dan ff kijken waar de multiplier zit :D en dan een aanpassinkje maken.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Topicstarter
Ehehehe =))
Laat ik daar maar nie aan beginnen =D

Verwijderd

Het is bij sommige intels wel mogelijk. Denk hier bij aan de Celeron 300A versie. die is niet gelockt met de multiplier. En je had als mijn geheugen een beetje na kan denken ook nog een 466 of een 533 variant waarmee dit ook kon.

Had namelijk 3 300a's op m'n werk en draaide gewoon lekker op 450 met alleen multiplier veranderd.

Verwijderd

Topicstarter
Aha =|
Dus ik moet downgraden naar een celern 300 =))
LOL
Juz kidding =)

Nou iig bedankt =) /me gaat gewoon een p3 800 kopen =D

Verwijderd

Huh? Ik heb een P3 600/133mhz die makkelijk stabiel de 155 mhz kan, vreemd? of heb ik een limited edition of zo? >:) ;)

De mazzzzzelllll

• Chicken
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:30
Halon, je moet wel ff goed zeggen, zeker tegen iemand die net begint met oc-en. |:(

Die 300A is ook multiplier-locked. Het is een celeron bedoeld voor een 66mhz bus (4,5 multiplier x 66mhzbus = 300mhz). Alleen waren bijna alle 300A's op een bus van 100mhz te zetten (de 2de versie pentium2 bus). Dan draaien ze dus lekker op 450mhz met alleen een hogere bussnelheid (4,5x100=450mhz). De multiplier zit muurvast.

Er is dus een groot verschil tussen overklokken via de bussnelheid of via de multiplier (of beide).

Verwijderd

Lightforce -> jij hebt je proc overklokt door het opschroeven van de fsb, NIET door het opschroeven van de multiplier.
Pagina: 1