Epox 8RDA+ start niet, knipperend HD led

Pagina: 1
Acties:

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Topicstarter
Ik heb net een pc gebouwd met een Epox 8RDA+ als mobo, maar hij wil niet starten. Het enige teken van leven is een knipperend HD ledje. (0.2 sec aan, 2 sec uit, enz)
Als die led aan is staat ook die 2digit led aan (op FF [1]), en de processorfan draait. (Maar alleen terwijl die HD led aan staat...)
Als ik de speaker aan sluit (die in de kast natuurlijk) versnelt het knipperen naar 3x per sec.

Overige specs:
300W voeding
Athlon XP 2000+ (Palomino) + boxed koeling + koelpasta :Y)
Dane-Elec 256MB PC2700
WD 60gb 7200rpm
Lite-on 16x48 DVD/CD lezer
Club3D GeForce4 MX440 64MB

Al geprobeerd:
Videokaart eruit
Geheugen eruit
HD los (zou niets uit moeten maken maar toch geprobeerd)

Theorie:
Het ligt niet aan de voeding. Als ik de knop achterop de voeding (die 1 / 0 knop :P) uit zet gaat het knipperen nog 5 sec door, waarschijnlijk omdat er nog stroom in de capacitors op het mobo zit. Omdat met voeding uit hij nog even doorgaat ligt het daar niet aan.

[1] FF betekent 'boot attempt' - na POST dus - wat dus niet klopt. Maar, op een werkende 8RDA+ staat de led ook heel even op FF waarna die de POST stappen weergeeft. (http://8rda.com/page8_1.htm#a1 - dit is geen officiele site)

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Wat gebeurt er als je alle IDE divices van je mobo afhaalt? Dus ook CDrom enz?

tvw

Verwijderd

Heb je niet teveel van die gouden schroefen die onder het mobo zitten erinzitten, Die waar je het mobo dus opschroeft. Die kunnen namelijk kortsluitng veroorzaken :X
Geeft ie ook een andere foutmelding zonder geheugen/videokaart e.d. (had je eruit gehad zei je..)

Bij nader inzien, Die voeding is die merkloos of bv van enermax,chieftec,q-tec e.d. Want merkloze voedingen kunnen wel aardig wat minder presteren dan een merk voeding!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2003 22:15 ]

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 19:39
Als ie op FF blijft staan kan je je mobo terug naar de winkel brengen, Die's Dood...

Hier Staat het :

-=Het grote EPoX 8RD/G/DA3(+) topic Deel 4=- (1/5)

4. Nog een veelvoorkomend probleem is dat sommige mobos gelijk op FF springen bij booten.

Oplossing :

Je mobo is defect en moet geRMAed worden

[ Voor 66% gewijzigd door Xtremer op 23-03-2003 22:22 ]

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Topicstarter
ShotGun schreef op 23 March 2003 @ 22:12:
Wat gebeurt er als je alle IDE divices van je mobo afhaalt? Dus ook CDrom enz?
Geen verschil... :(
Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 22:13:
[...]
Bij nader inzien, Die voeding is die merkloos of bv van enermax,chieftec,q-tec e.d. Want merkloze voedingen kunnen wel aardig wat minder presteren dan een merk voeding!
Even gechecked, het is een Linkworld voeding.
Speedy-power-II schreef op 23 March 2003 @ 22:19:
Als ie op FF blijft staan kan je je mobo terug naar de winkel brengen, Die's Dood...

[...]
Hij staat niet continu op FF, terwijl de HD led kort aanstaat staat die mobo led op FF, 0.2 sec later is die HD led uit en die op mobo ook. (na 2 sec weer, enz)

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
Nou ik denk het eerst aan een voeding dan, als je mobo aan en uit gaat. Maar gaan de fans ook aan en uit? Gebruik je wel een stroomknop die een kort signaal geeft? Dus niet een klik-> aan en klik-> uit want dan zou je mobo mogelijk om de 4 sec. aan en uit gaan :?

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Hij staat niet continu op FF, terwijl de HD led kort aanstaat staat die mobo led op FF, 0.2 sec later is die HD led uit en die op mobo ook. (na 2 sec weer, enz)
Dat is *exact* het probleem dat een vriend van mij met dat zelfde mobo had. Hij had 'm net gekocht...
Uiteindelijk heeft hij zijn (tevens nieuwe) processor eens op een ander mobo geprikt, en die bleek de boosdoener te zijn.
Misschien moet je even iemand met een ander Socket-A mobo opzoeken om dat te testen. Is het dat niet, kun je de proc in ieder geval uitsluiten.

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Topicstarter
super-de-boer schreef op 24 maart 2003 @ 11:40:
[...]

Dat is *exact* het probleem dat een vriend van mij met dat zelfde mobo had. Hij had 'm net gekocht...
Uiteindelijk heeft hij zijn (tevens nieuwe) processor eens op een ander mobo geprikt, en die bleek de boosdoener te zijn.
Misschien moet je even iemand met een ander Socket-A mobo opzoeken om dat te testen. Is het dat niet, kun je de proc in ieder geval uitsluiten.
Omdat ik liever niet de processor verwissel (fan erop zetten heeft erg veel kracht nodig, dat doe ik liever niet in de kast zelf - weinig ruimte en mobo heeft geen steunpunt op die plek) heb ik op advies van iemand op IRC ;) de voeding op een andere 8RDA+ aangesloten. Dezelfde symptomen... Voeding is dus defect. (Wat ik in het begin dacht klopt dus niet :P)

Bedankt allemaal!
Pagina: 1