Toon posts:

AMD Athlon XP 2000+ OC Vraagje...

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al een maandje ofzo een AMD Athlon 2000+ in huis, en ik heb van de week een extra koeler gekocht, maar het probleem is nou: Al zet ik mijn pc maar 1 mhz hoger in de FSB, dan loopt ie direct zo instabiel als de pest.
Ik heb echt al overal op het internet naar info gezocht en kom eigenlijk geen stap verder.
Nou zou ik willen weten of er iemand is die mij kan helpen, hieronder de specs van mijn pc (de belangrijkste dingen dan)

MSI KT4V(ms-6712)
AMD Athlon XP 2000+
GeForce 2 MX 400
2, nog wat gig harde schijf,
7, 8 gig harde schijf.

Alvast bedankt voor de hulp.

Verwijderd

Welke core heb je?

Verwijderd

Maybe kan je geheugen het niet aan?

Verwijderd

Wat voor geheugen heb je? :)
want daar gaat het allemaal om! ;)

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:37

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Temperaturen zijn ook wel belangrijk opzich...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik kan je zeer aanraden de DOC FAQ te lezen, daar staat namelijk hoe je zoiets moet aanpakken. Verder lopen er wat [OC] draadjes in DOC waar je ongetwijfeld wat aan hebt ;)

Heb je nog wat geld in een spaarpotje liggen, dan zou ik ervoor kiezen om een XP1700 Thorougbred JIUHB aan te schaffen voor zo'n 60 euro. Zoals je aan mijn signature kan zien draaien de meesten zonder moeite op de snelheid van een XP2800 en hoger..... :D

Als je een Palomino hebt, dan denk ik dat overclocken niet zo veel effect zal hebben, maar als je proc een T-bred A is, dan zal je de 2ghz toch wel moeten halen :)

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• Scatman_II

Scatman_II

Verwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 21:30:
Wat voor geheugen heb je? :)
want daar gaat het allemaal om! ;)
Niet bij een OC van een 1 Mhz fsb verhoging lijkt me...

[ Voor 26% gewijzigd door Scatman_II op 23-03-2003 21:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ben ook dom, vergeet ik het belangrijkste neer te zetten!
Ik heb 512 mb ddr geheugen (nieuwe ddr400). 1 reep voor de mensen die het niet doorhebben.
Core staat op auto, rest ook.
Alvast bedankt voor de hulp.

• Khepri
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-01-2025
Volgens mij heeft het niet niet zo veel zin om je fsb omhoog te gooien omdat daar met een 2000+ niet echt de bottelneck zit. Wil je je systeem een stuk sneller maken zou ik eerst iets doen aan je hdd's. Een (oude) 2 gb hd draait volgens mij niet sneller dan ATA-33.... wil je je systeem sneller maken moet je toch echt eerst zorgen dat je hdd op ata-100 draait en dan het liefst nog 2 in raid 0 uitvoering als de financien het toelaten ;)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

[rml][ OC] Athlon XP1700-2100 Tbred Overclocking! (Deel 5)[/rml]
kijk daar eens voor info ;) dat soort topics zijn gemaakt om dit soort topics te voorkomen ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• You Go
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-02 20:54
Scatman_II schreef op 23 March 2003 @ 21:31:
Temperaturen zijn ook wel belangrijk opzich...
Van 1 mhz hoger wordt het systeem echt niet instabiel door de hogere temperatuur. misschien is het je chipset wel. Draai anders ff SiSoftware Sandra en probeer wat information modules. Daar staat soms nog wel wat hanige info onderin

homo sapiens non urinato in venti adversi

Verwijderd

heeft hij K*T geheugen

• Scatman_II

Scatman_II

You Go schreef op 23 March 2003 @ 21:40:
[...]

Van 1 mhz hoger wordt het systeem echt niet instabiel door de hogere temperatuur. misschien is het je chipset wel. Draai anders ff SiSoftware Sandra en probeer wat information modules. Daar staat soms nog wel wat hanige info onderin
1 Mhz * MP van 13 ofzow? Scheelt toch weer... :D Als je temperaturen redelijk hoog zijn kan het natuurlijk net over het randje gaan...

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 17:16
Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 21:33:
Core staat op auto, rest ook.
Maar wat voor core heb je? Een palamino of een TbredA?
Scatman_II schreef op 23 March 2003 @ 21:44:
1 Mhz * MP van 13 ofzow? Scheelt toch weer... :D Als je temperaturen redelijk hoog zijn kan het natuurlijk net over het randje gaan...
Misschien is hij genomen en heeft hij een tot het randje GeOCde 1700+ ofzo :? 8)7.

tvw

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn cpu net als de rest gekocht bij de mycom in eindhoven, dus ik denk niet dat ik opgelicht ben...
Verder heb ik een extra case fan gekocht voor meer koeling en zit ik meestal op plus minus 48 graden.
En ok, bij 1 mhz op de fsb loopt hij niet instabieler, maar bij meer dan 3 wel...
Ik weet echt niet hoe het komt en ik heb de guides ook al goed doorgelezen.
Verder heb ik overigens wel trage en oude harde schijfen, maar daar kan het denk ik niet aan liggen, die hebben niets met de cpu te maken (toch).
Mzzls.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Nee, maar ze gaan wel mee met de FSB.. Nemen we als voorbeeld 3 MHz extra, dus 136/4 = 34 MHz, zou op zich wel moeten kunnen.

Ik denk toch echt dat je bordje de bottleneck is, MSI's klokken gewoon totaal niet lekker. M'n broer heeft het probleem ook met een KT3-Ultra.

• iets
En wat als je je Vcore omhoog gooit?

tvw

Verwijderd

Topicstarter
ik zal ff de wcpuid stat's hier neer zetten, komen ze:
Processor: Amd Athlon XP (model 6)
Platform: Socket A (socket 462)
Vendor String: AuthenticAMD
CPU Type: Original OEM Processor
Name String: AMD Athlon(tm) XP 2000+

Ik hoop dat dit wat info geeft, heb je meer nodig, dan post ik de rest...
Mzzls.

• iets
Hoeveel Mhz geeft WCPUID aan?

tvw

Verwijderd

Topicstarter
Internal Clock:1666,45 mhz
system clock: 133,32
System Bus: 266,63 mhz
Multiplier: 12,5

Mzzls.

• Tweeke
  • Niet online
Model 6: das een Palomino lijkt me zo.....qua overklokken hoef je hier niet veel van te verwachten. Niet echt de moeite waard lijkt me zo.
Tweeke schreef op 23 March 2003 @ 21:32:
Heb je nog wat geld in een spaarpotje liggen, dan zou ik ervoor kiezen om een XP1700 Thorougbred JIUHB aan te schaffen voor zo'n 60 euro. Zoals je aan mijn signature kan zien draaien de meesten zonder moeite op de snelheid van een XP2800 en hoger..... :D
Dit blijft dus van toepassing ;) Als je je XP2000 goed kan verkopen, kan je voor dat geld een XP1700 (lees: XP2800) kopen.

Edit:
Verwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 22:25:
en wat voor coolers zou ik daar dan voor moeten hebben?
Ik heb nu gewoon de standaard koolers en 1 extra.
Mzzls.
Goede koelers:
- Spire Falconrock II (goedkoop en koelt goed)
- Thermalright SLK-800/900 i.c.m. stille fan (=duur, maar koelt perfect).
- Volcano 7+ (goede koeling, maar herrie),
- Zalman 6000CU (koelt goed met fan op MAX, maar is dan wel luidruchtig...)

Lees wat reviews, bijvoorbeeld op www.tomshardware.com of www.dansdata.com, want er zijn nog véél meer goede koelers! :)

[ Voor 35% gewijzigd door Tweeke op 23-03-2003 22:35 ]

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Verwijderd

Topicstarter
Mzzls.

• eL_Jee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 09:45
Verwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 22:25:
Mzzls.
Daarmee bedoel je de boxed cooler van AMD en een extra case-fan?

Verwijderd

Koop een andere core dan die Palamino die je nu hebt, zal VEEL effectiever zijn, ook al met standaard cooler

Verwijderd

Je moet eerst wel weten of je moederbord niet de bottleneck is. Anders koop je een mooie Xp 1700+ JIUHB, en kan je het oc'en vergeten, omdat je moederbord dit niet aankan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 22:25:
Mzzls.

Je hoeft niet steeds "Mzzls" onderaan je bericht te typen ;) Tweakers doen elkaar permanent de groeten :+

Verwijderd

Topicstarter
eL_Jee schreef op 23 maart 2003 @ 22:33:
[...]

Daarmee bedoel je de boxed cooler van AMD en een extra case-fan?
Yup, eentje om de warme lucht uit de kast te blazen (er zit er ook nog 1 bij de voeding maar die is ook standaard (toch?)

Over mijn mobo, er zitten zelfs oc functies in het bios menu, dus ik denk niet dat die de bottleneck is...

Verwijderd

Topicstarter
Oh, nog heel ff snel: wat is nou precies de spread spectrum?
Als ik weet wat dat ding is kom ik misschien al wat verder...

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Het is niet omdat er OC-functies in je BIOS zitten dat je moederbord goed overklokt hoor..

Je geeft zelf aan dat je de rest al getest hebt, dus het enige wat overblijft is je moederbord.

Spread Spectrum dient om straling, afkomstig van je CPU, te verminderen.

[ Voor 17% gewijzigd door Steve op 24-03-2003 17:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus wat zou ik met de spread spectrum moeten doen?
En hoe zou ik het moederbord kunnen testen?
Alvast bedankt voor alle hulp trouwens iedereen!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02 19:21
Zelf ook XP2000+, een palomino, maar die haalt met gemakt 2200+ op standaart voltage. En dat op het minst oc-georienteerde mobo mogelijk, (een Tyan MPX ;)) dus een oc van 3MHz mag echt niet zo'n effect hebben.

Vermoed dat die ouwe HDs gewoon niet blij zijn met een te hoge FSB. Gooi eens die ouwe 2GB eruit, plus alle niet-absoluut-noodzakelijke PCI kaartjes. Controleer of je northbridge niet te warm wordt voor de zekerheid, en vermeld even wat voor error / vastlopers je krijgt (iaw: beeld zwart, blauw scherm, beeld bevriest, spontane reset, etc)

//edit
ik lees niet goed :)

[ Voor 8% gewijzigd door FragFrog op 24-03-2003 17:21 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
De hitte is goed (denk ik) want als ik bij de pc health kijk zit die nooit boven de 60, en pas bij 65 zit je in de gevarenzone als het goed is.

De problemen die hij geeft zijn voornamelijk spontane resets, of gewoon het afsluiten van alles naar de desktop (benchmark programma's voornamelijk).

De enige pci kaart die erin zit is een netwerk kaart, die ik momenteel niet gebruik omdat de verbinding kapoet is, die moet mijn broer ff repairen.

Ik hoor het wel, nogmaals bedankt voor alle hulp ;)

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens nog snel ff iets: Is het mogelijk dat hij bijvoorbeeld met een benchmark programma echt bout loopt (ik gebruik de 2001 SE van 3dmark) maar datr hij het verder perfect zou kunnen doen?
Ik hoor het wel, mzzls.

Verwijderd

Topicstarter
bump (of mag dat niet hier?)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

fftjes de faq door lezen en dan zie je dat je niet binnen 24 uur mag kicken :>

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Steve

Steve

Krokodil \o/

En als je diezelfde FAQ doorlas zou je ook gelezen hebben dat er zo'n knopje bij je post staat:

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

Waardoor het overbodig wordt om meerdere posts dadelijk na elkaar te plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar ff back ontopic...weet er iemand een programmatje om mijn mobo te checken of ie wel geschikt is om te clocken, of is zoiets er niet?

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Ik heb zelf ook deze cpu en mobo en krijg 'm ook niks omhoog :(
temps zijn in orde, goeie cooler erop, voldoende voltage..

zal wel aan het mobo liggen dan

Verwijderd

Topicstarter
oei, ik hoop het niet, ik heb deze juist gekocht vanwege de chipset die erin zit...damn! dit is balen hey...
Zelfs al zet ik de core enzo hoger dan wil het nog niet lukken...
Echt zwaar k*t!
toch bedankt voor alle hulp allemaal!

• iets
Verwijderd schreef op 24 maart 2003 @ 22:29:
ok, maar ff back ontopic...weet er iemand een programmatje om mijn mobo te checken of ie wel geschikt is om te clocken, of is zoiets er niet?
Nope, die bestaan niet. Je hebt gewoon slechte OC merken (bv. MSI, ECS) en goede OC merken (bv. Epox).

tvw

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Ik las net dat je DDR400 erin hebt...
Omdat MSI maar een beperkt aantal merken aanraadt, en niet garandeert dat het werkt, misschien dat het daar aan kan liggen?? :?

Verwijderd

Topicstarter
zou kunnen, ik geloofde dat ze het wel supporten, maar zonee, want kan ik eraan doen?

Verwijderd

Ik heb een XP 2000+ Thourougbret op ook een MSI KT4 mobo zitten,daar mee kan ik vrij stabiel stabiel draaien met een FSB van slechts 144mhz maximaal maar instabiel is 154 mogelijk.Als je MP op 11 zet kan je wel op 160 draaien.Echt een mobo om te OC'en is het niet.
Wat voor geheugen module ik gebruik maakt niet echt veel uit,ik gebruik nu een Twinmos reepje van 512 mb 333mhz maar met een El Cheapo reepje DDR 333 haalde ik dat ook en met een Twinmos reepje van 266@333 kwam ik slechts 2 megahertzjes lager uit.

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik de multiplier lager zet, kan ik de fsb hoger klokken?
Ik had zoiets gehoord dat als je aan de mp komt, je meteen gebruik kan maken van je jumper om je bios te resetten...
Info zou fijn zijn...thx!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 23:14:
oei, ik hoop het niet, ik heb deze juist gekocht vanwege de chipset die erin zit...damn! dit is balen hey...
Zelfs al zet ik de core enzo hoger dan wil het nog niet lukken...
Echt zwaar k*t!
toch bedankt voor alle hulp allemaal!
[Tip]
Als ik een moederbord uitzoek waar nog mee te OC'en valt dan zoek ik op google naar reviews van het desbetreffende bord.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Als je de MP lager zet kan je de FSB verhogen, op voorwaarde dat je CPU de bottleneck is! Maar dat is hier duidelijk niet het geval, het ligt aan je moederbord.

Geheugen kan ik me moeilijk voorstellen, als hij op 134 MHz problemen heeft zou hij ook op de standaard 133 MHz problemen hebben.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Al zet ik mijn pc maar 1 mhz hoger in de FSB, dan loopt ie direct zo instabiel als de pest.
Ik ben wel benieuwd wat je onder 'instabiel' verstaat. Wát gebeurt er?
Dit is ook wel nuttig: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen B)
Tweeke schreef op 23 maart 2003 @ 22:23:
Model 6: das een Palomino lijkt me zo
Klopt :)

Family-Model-Stepping:
6-6-2 = Palomino
6-8-0 = T'bredA
6-8-1 = T'bredB
6-8-2 = T'bredB@333

Verwijderd

Ik heb thuis ook een Xp2000+ Palomino Core.. echt een kutcore, want ik kan hem met moeite op 2100+ laten draaien en zo onstabiel als de pest op 2200+, ik zit ook te twijfelen tussen aanschaf van Tb-a 1700+ of een Tb-b 2400+,
conclusie: Palomino Core zuigt !(was eigenlijk al gezegd) 8)7

Verwijderd

Topicstarter
is palomino oud of nieuw?
En met 1 mhz meer loopt hij niet instabiel hoor, dat doet hij pas bij 3 mhz meer...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 maart 2003 @ 08:22:
is palomino oud of nieuw?
En met 1 mhz meer loopt hij niet instabiel hoor, dat doet hij pas bij 3 mhz meer...
Athlon Xp Palomino Core is oud, zeg maar de oudste Xpcore die er is.... daarna kwam Thoroughbred-a daarna Thoroughbred-b en daarna de barton core (fsb 333mhz)

Verwijderd

Topicstarter
Damn, ik had toch eigenlijk wel verwacht dat ze bij de my com in eindhoven wel fatsoenlijke producten zouden verkopen...
Dit is echt balen...
Ik heb trouwens de multipliet geprobeerd te verhogen, en te verlagen, en beide keren moest ik uiteindelijk de jumper omzetten...Dat werkt dus niet...
Nou, dan maar hopen dat ik aangenomen word morgen...

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Fatsoenlijke producten? Wat is er mis mee dan? Je systeem doet het perfect op de standaard snelheid.

En je kan de MP natuurlijk niet zomaar veranderen, eerst moet je de CPU unlocken.

[ Voor 30% gewijzigd door Steve op 25-03-2003 16:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel: ze zeiden dat het een t-bed A was, en dan krijg ik een palomino...
Dat vind ik toch niet helemaal kloppen, ik denk dat ik er ook nog meer terug ga van het weekend...
Je moet leveren wat je zegt dat je hebt, niet iets andrers...
Mzzls.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ow, in dat geval zou ik ook teruggaan... Wrijf het er maar goed in :P

Maare, ik denk niet dat je veel verder zal komen, uit de vorige posts is gebleken dat het moederbord waarschijnlijk de oorzaak is.

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar een palamino is zowieso toch slechter dan een t-bed, dus terug ga ik zeker, al is het alleen maar om het geld terug te krijgen of een excuses...
Want dat vind ik niet zo goed van hun...maarja...
Mzzls.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Daar heb je volledig gelijk in.

En voor de zoveelste maal: graag geen grtz/mzzls/whatever onder je bericht ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Steve op 25-03-2003 21:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
oja, ik was het weer vergeten...tis gewoon de macht der gewoonte...
Ik kan er niets aandoen...
Maar als mensen even wat informatie willen verschaffen over een goed(koop) tweedehands mobo en welke 1700+ ik nou moet kopen dan ga ik denk ik toch maar een keer de overstap maken....

• Steve

Steve

Krokodil \o/

EPoX 8RDA+, voor zo'n € 120 in de pricewatch. Als je daarbij nog een JIUHB 1700+ voor 60 euro doet, zit je goed.

Verwijderd

Topicstarter
waar staat jiuhb trouwens voor?

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Geeft de stepping van de core aan. Maar voor zulke vragen verwijs ik je graag naar het draadje dat loopt in DOC.

Verwijderd

Topicstarter
het is dus geen bepaalde afkorting ofzo ergens van?
Maar als ik dan mijn processor zou unlocken, zou ik dan wel kunnen klokken of heb ik dan nog steeds een probleem met mijn mobo?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb net even gebeld met de MyCom in eindhoven, en als mijn CPU nog perfect in orde is dan mag ik hem ruilen voor een Thoroughbed A.
Ik neem dus al het slechts wat ik over hun gezegd heb maar terug want dit is wel zo eerlijk van hun...
Mzzls.

• Tweeke
  • Niet online
offtopic:
Ik noteer:
- 5 x mzzls o.i.d.
- 2 dubbelposts
- 1 triple (!) post
- 1 kick binnen 24 uur
- een keer of 5: bedankt/thnx etc.

En dat alles in 1 topic :+ Een hele prestatie :D

• iets
offtopic:
Ik noteer:
- 1 offtopic/wannabe modje reactie van Tweeke :P

offtopic:
Ik noteer er ook nog één van mezelf :P

tvw

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik de hele tijd mzzls zeg hoor...maar anders voel het gewoon zo leeg...
Ik ben dat gewoon gewend...
Dubbelposts...ik neem dat je bedoelt dat ik 2 keer achter elkaar post?
Je hebt gelijk...ik kan veel beter editen...
Een triple (1) post? Wat moet dat voorstellen?
Een kick, erg hoor ;)
En een keer of 5 mensen bedanken voor hun hulp, nee ik zou moeten zeggen dat ze er geen reet van snappen en dat ze weer beter met blokken kunnen spelen omdat ze nog te dom zijn voor deze dingen...Das ook weer zo lullig, niet?
Dus sorry dat ik hier een beetje beleefd ben hoor...
En nu weer back ontopic please of laat deze topic een pijnloze dood sterven ;)

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Probleem is gevonden en (bijna) opgelost, ik kies voor de pijnloze dood ;)

• Tweeke
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 april 2003 @ 18:21:
Sorry dat ik de hele tijd mzzls zeg hoor...maar anders voel het gewoon zo leeg...
Ik ben dat gewoon gewend...
Dubbelposts...ik neem dat je bedoelt dat ik 2 keer achter elkaar post?
Je hebt gelijk...ik kan veel beter editen...
Een triple (1) post? Wat moet dat voorstellen?
Een kick, erg hoor ;)
En een keer of 5 mensen bedanken voor hun hulp, nee ik zou moeten zeggen dat ze er geen reet van snappen en dat ze weer beter met blokken kunnen spelen omdat ze nog te dom zijn voor deze dingen...Das ook weer zo lullig, niet?
Dus sorry dat ik hier een beetje beleefd ben hoor...
En nu weer back ontopic please of laat deze topic een pijnloze dood sterven ;)
't is nooit mijn bedoeling geweest om op de man te spelen hoor :D
Alleen vind ik het wel zo netjes als iedereen zich gewoon een beetje aan de regels van het forum houdt ;)
Over dat bedanken, dat is ook helemaal niet erg, maar als het (net als dat 'mzzls') een soort standaard afsluiting van je post wordt, vind ik het een beetje storend. Je zou kunnen zeggen dat Tweakers zo aardig zijn, dat ze elkaar permanent groeten en bedanken! :)

En als laatste de dubbels en triples (3x post achter elkaar): Dat is al weer opgelost, want je hebt de 'edit' knop ondertussen natuurlijk al lang gevonden :Y)

En @ Shunt: I don't wanna be modje :+ Lijkt me namelijk zo vervelend, moet je de hele dag GoTen :7

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik net bij de MyCom in Eindhoven mijn nieuwe processor gekregen, en ik heb er maar meteen 2 koelers bij gekocht...
Dit is dus als het goed is een T-Bed A (kan ook B zijn...), en die is dus standaard unlocked (toch?) dus jullie mogen me weer advies geven hoe ik dit moet gaan overclocken...
Have fun and knock yourself out! ;)

Verwijderd

Ik zit eigenlijk met het zelfde probleem. Mijn PCU is wel ietsie warmer, stressed 53 graden, maar ook ik krijg mijn FSB geen 5 MHz hoger en hij reboot spontaan al. ook ik heb een 2000+ AGOIA. op een MSI KT3 ULTRA ARU. Ik zit er over te denken om over te gaan naar een ASUS bord met nforce2 chipset, maar ff naar m'n salaris kijken van deze maand.
Ik heb het proberen met dit bordje al opgegeven. Asus lijkt me nu een betere keus of nie???

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de mp nu op 12 gezet, en de fsb staat nu op 143, probleemloos...
Hij geeft nu 1900+ aan, maar ik heb hem nu wel stabiel over de 1700mhz...
Is kijken hoever ik hem krijgen ga dalijk...

Oh, nu ik de bios trouwens geflashed heb (volgens een aantal een slimme beslissing) kan ik niet meer zien wat de vcore instellingen zijn, ik zie alleen maar hele vreemde tekens die ik niet ken...
Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 21:15 ]

Pagina: 1