Toon posts:

[Debian] mplayer compilen gtk ontbreekt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier enkele divx films liggen die perfect afspeelbaar zijn via Xine. Bij deze filmpjes heb ik echter ook srt subtitles die niet weergegeven worden. Wanneer ik Ctrl-Schift-S indruk stopt de film in plaats van dat hij een subtitles menu weergeeft. ;(

Daarom wil ik nu MPlayer installeren. Ik haalde hiervoor de source af van hun site. Wanneer ik deze probeer te compileren via "debian/rules binary" stopt het compilen omdat de GUI GTK vereist.
code:
1
2
Checking for gtk version ...
Error: the GUI requires GTK (which was not found)
Wanneer ik de debian pakketten doorzoek vind ik echter het gtk pakket niet. Weliswaar zijn er veel paketten die blijkbaar een gtk front-end zijn of zo. Ik heb dan het pakket gtk-sources geïnstalleerd. Dit werkt dan zonder problemen. Dus veronderstel ik dat gtk werkt bij mij.

[google=gtk debian install] levert niet echt iets bruikbaars op en [search=gtk debian install] ook niet.

Hoe kan ik gtk installeren in Debian zodat ik mplayer kan compileren? :?

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-05 18:01
zoek eens naar gtk+ devel oid

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Staat hier niks tussen ?

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:14
Wil je ze persee zelf compilen of mogen het ook packages zijn? In dat geval zou ik eens onderaan http://marillat.free.fr/ kijken. Daar zijn apt sources te vinden voor stable, testing en unstable.

Verwijderd

Je kunt of een gtk1.2-dev package o.i.d. installeren, dev packages heb je namelijk altijd nodig voor compileren. Kijk ook of je sdl-dev en derlijke wel geinstalleerd hebt. Je kunt ook het debian/rules bestand bewerken en bij de ./configure regel --enable-gui weghalen (dat vereist namelijk GTK), --runtime-cpu-detection (of wat daar op lijkt) kun je m.i. ook beter weghalen.

Verwijderd

Topicstarter
Jelmer schreef op 23 maart 2003 @ 21:15:
Wil je ze persee zelf compilen of mogen het ook packages zijn? In dat geval zou ik eens onderaan http://marillat.free.fr/ kijken. Daar zijn apt sources te vinden voor stable, testing en unstable.
Heb ze hier mee afgehaald en het werkt. Zal later uitzoeken hoe het met gtk zelf zit.

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-04 20:19
Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 21:33:
[...]

Heb ze hier mee afgehaald en het werkt. Zal later uitzoeken hoe het met gtk zelf zit.
Precies zoals Nem0 zegt. Als iets onder Debian niet compiled dan is het in 99 van de 100 gevallen een ontbrekend dev package. Je moet waarschijnlijk libgtk1.2-dev apt-getten.

[ Voor 8% gewijzigd door Echnon op 24-03-2003 17:09 ]

Pagina: 1