Heb hier enkele divx films liggen die perfect afspeelbaar zijn via Xine. Bij deze filmpjes heb ik echter ook srt subtitles die niet weergegeven worden. Wanneer ik Ctrl-Schift-S indruk stopt de film in plaats van dat hij een subtitles menu weergeeft. 
Daarom wil ik nu MPlayer installeren. Ik haalde hiervoor de source af van hun site. Wanneer ik deze probeer te compileren via "debian/rules binary" stopt het compilen omdat de GUI GTK vereist.
[google=gtk debian install] levert niet echt iets bruikbaars op en [search=gtk debian install] ook niet.
Hoe kan ik gtk installeren in Debian zodat ik mplayer kan compileren?
Daarom wil ik nu MPlayer installeren. Ik haalde hiervoor de source af van hun site. Wanneer ik deze probeer te compileren via "debian/rules binary" stopt het compilen omdat de GUI GTK vereist.
code:
Wanneer ik de debian pakketten doorzoek vind ik echter het gtk pakket niet. Weliswaar zijn er veel paketten die blijkbaar een gtk front-end zijn of zo. Ik heb dan het pakket gtk-sources geïnstalleerd. Dit werkt dan zonder problemen. Dus veronderstel ik dat gtk werkt bij mij.1
2
| Checking for gtk version ... Error: the GUI requires GTK (which was not found) |
[google=gtk debian install] levert niet echt iets bruikbaars op en [search=gtk debian install] ook niet.
Hoe kan ik gtk installeren in Debian zodat ik mplayer kan compileren?