ASP/Access Database connectie probleem?

Pagina: 1
Acties:

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik zit met het volgende probleem, ik heb het volgende stukje code waarmee ik verbinding maak met een dsn

Set connectie = Server.CreateObject ("ADODB.Connection")
connectie.Open "dsnnaampje"

Dit heb ik in een appart asp file zitten, welke ik include in mijn andere pagina's op de volgende wijze

<!-- #INCLUDE FILE = "Connectie/connectie.asp" -->
(*zoals je ziet staat de connectie in een submap van de iis basismap)

In een andere pagina run ik dan een recordsets geen probleem, ook sluit ik de recordset wanneer ik ze niet meer nodig heb, dit doe ik zo:

rs1.Close
Set rs1 = Nothing
etc.
connectie.Close
Set connectie = Nothing

Alles doet het goed, totdat ik het volgende doe:
Als ik mijn database open (access 2000, welke ik trouwens nu open met office 2002) en ik run per ongeluk het script, dan geeft ie natuurlijk eerst een fout van hey je db is nog in gebruik/open.
Vervolgens sluit ik hem weer, en als ik dan op enter druk in mijn explorer doet ie het weer netjes. Totdat ik F5 druk dan geeft ie de volgende fout:

Soort fout:
Provider (0x80004005)
Niet nader omschreven fout
/Connectie/connectie.asp, line 22
(*lijn 22 is mijn dsn)

Het gekke is in heb begin geeft ie geen enkel probleem, dan kan ik zo vaak f5 runnen als ik wil. Ook als ik de db open in access en ik sluit alles af (zonder dat ik het script tussendoor per ongeluk run) gaat alles goed. Het probleem doet zich alleen voor als ik hem open heb en per ongeluk run.

Ook wanneer ik achteraf wijzigen in de database doorvoor en dan dan het script run geeft ie wel nieuwe resultaten weer (dus de scripts worden uitgevoerd) alleen bij f5 doet ie weer gek.

Heb tips van andere mensen gevolgd door bijv. de dir waar de db staat eens te delen voor internet en heb ook al actief gezocht hier op got en google, maar helaas mocht niet echt baten tot nu toe.

Extra noot, als ik mijn pc reboot doet ie het weer :)

Ben benieuwd wat julllie voor suggesties hebben, alvast bedankt

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Hier ook gehad, nu alweer een tijdje niet. Update je mdac eens naar 2.7 als je dat nog niet gedaan hebt, misschien helpt 't. :)

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Mmm als ik dit goed begrijp:

The MDAC 2.7 SP1 redistributable installer installs the same Data Access core components as Microsoft Windows XP SP1.

heb ik hem al nadat ik service pack1 heb geinstalleerd op mijn systeem, het mag dus niet baten :( geloof ik

Verwijderd

Je moet de ConnectionTimeout vergroten. Die is standaard te klein, dus als je geluk hebt doet 'ie 't, en anders niet.

Zoiets zou moeten werken:
Connectie.ConnectionTimeOut = 20

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 11:35:
Je moet de ConnectionTimeout vergroten. Die is standaard te klein, dus als je geluk hebt doet 'ie 't, en anders niet.

Zoiets zou moeten werken:
Connectie.ConnectionTimeOut = 20
Zal het eens proberen, hopen dat dat werkt.
Afgezien van het resultaat, zou je me misschien uit kunnen leggen hoezo de time-out in dit geval de oplossing zou (kunnen) zijn. Het script doet het bijv. wel voor de tijd, maar geeft alleen problemen als ik de database open heb en dan het script run. Daarna komen de problemen.

Verwijderd

Nou ik had op "random" momenten problemen en kreeg de gekste foutmeldingen.

Deze site gaf mij de oplossing(en):
http://www.skybuilders.co...s2000.20010517155246.html

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 12:54 ]

Verwijderd

nou word ik misschien gek, maar probeert hier iemand asp coding in access te runnen?
hoe doe je dat??

Verwijderd

blijhoofd_bennie schreef op 23 March 2003 @ 20:53:
Hallo iedereen,

Ik zit met het volgende probleem, ik heb het volgende stukje code waarmee ik verbinding maak met een dsn

Set connectie = Server.CreateObject ("ADODB.Connection")
connectie.Open "dsnnaampje"

Dit heb ik in een appart asp file zitten, welke ik include in mijn andere pagina's op de volgende wijze

<!-- #INCLUDE FILE = "Connectie/connectie.asp" -->
(*zoals je ziet staat de connectie in een submap van de iis basismap)

In een andere pagina run ik dan een recordsets geen probleem, ook sluit ik de recordset wanneer ik ze niet meer nodig heb, dit doe ik zo:

rs1.Close
Set rs1 = Nothing
etc.
connectie.Close
Set connectie = Nothing

Alles doet het goed, totdat ik het volgende doe:
Als ik mijn database open (access 2000, welke ik trouwens nu open met office 2002) en ik run per ongeluk het script, dan geeft ie natuurlijk eerst een fout van hey je db is nog in gebruik/open.
Vervolgens sluit ik hem weer, en als ik dan op enter druk in mijn explorer doet ie het weer netjes. Totdat ik F5 druk dan geeft ie de volgende fout:

Soort fout:
Provider (0x80004005)
Niet nader omschreven fout
/Connectie/connectie.asp, line 22
(*lijn 22 is mijn dsn)

Het gekke is in heb begin geeft ie geen enkel probleem, dan kan ik zo vaak f5 runnen als ik wil. Ook als ik de db open in access en ik sluit alles af (zonder dat ik het script tussendoor per ongeluk run) gaat alles goed. Het probleem doet zich alleen voor als ik hem open heb en per ongeluk run.

Ook wanneer ik achteraf wijzigen in de database doorvoor en dan dan het script run geeft ie wel nieuwe resultaten weer (dus de scripts worden uitgevoerd) alleen bij f5 doet ie weer gek.

Heb tips van andere mensen gevolgd door bijv. de dir waar de db staat eens te delen voor internet en heb ook al actief gezocht hier op got en google, maar helaas mocht niet echt baten tot nu toe.

Extra noot, als ik mijn pc reboot doet ie het weer :)

Ben benieuwd wat julllie voor suggesties hebben, alvast bedankt
Gebruik gewoon ADO. Is veel stabieler en gemakkelijker. Het lijkt erop dat je bij gebruik van de DNS een *.ldb open blijft staan.

Groetjezzz

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 maart 2003 @ 17:35:
nou word ik misschien gek, maar probeert hier iemand asp coding in access te runnen?
hoe doe je dat??
Hehe nee hoor, access was om duidelijk te maken om welke database het gaat. Dat hierdoor dus de mogelijkheid bestaat dat access 2000 en XP misschien problemen zouden kunnen hebben (noem maar ff een mogelijk voorbeeld)
Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 20:10:
[...]

Gebruik gewoon ADO. Is veel stabieler en gemakkelijker. Het lijkt erop dat je bij gebruik van de DNS een *.ldb open blijft staan.

Groetjezzz
ADO bij ASP 3.0 ben ik niet zo'n voorstander van. Weet niet meer precies welke argumenten ik had (is lang geleden), en heb nu ff geen zin om mijn boek nog eens door te lezen :). Weet trouwens niet of je bedoeld dat ik een DSN less connectie moet gaan gebruiken, maar dat is natuurlijk geen optie. Een DSN wordt namelijk zowiezo bevooroordeeld door de provider.
Stomme vraag misschien, maar zo'n .ldb (ff zoeken wat het eigenlijk is), kan ik die ook trashen via mijn code. Want ik ben nog steeds van de veronderstelling dat de IIS, DSN ergens nog wat gegevens bijhoudt.

daxx909, de time-out setten heeft helaas ook niet geholpen :(
Pagina: 1