Toon posts:

Koeler in laptop regelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Is er een mogelijkheid om de koeler van een laptop ifv temperatuur bij te regelen?

De processor van mijn laptop schakeld over naar een lagere kloksnelheid als deze ten volle wordt belast en dus als de temperatuur te hoog wordt.

Laptop van den ALDI 2.52 Ghz (zilver blauwer).

_/-\o_

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:28
Met speedfan kun je software matig je fan regelen. Probeer dat eens

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Kloksnelheid notebook daalt? :?

Maargoed, als de temp oploopt zal sowieso de koeler op maximale stand gaan draaien. Ik denk dat je er weinig aan kan doen :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Speedfan geprobeerd. Geen positief effect.

Enig ander alternatief?

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 15:59

IvoB

Prutst er rustig op los

er bestaan niet voor niets pentium 4 mobile processoren... ;) Als je snel wil zijn zul je de herrie op de koop toe moeten nemen.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 21:34:
Speedfan geprobeerd. Geen positief effect.

Enig ander alternatief?
zeer weinig kans, want de ventilator is al temp controlled.

Daar komt nog is bij dat er zeer weinig laptop's zijn die daar ondersteuning voor hebben, laat staan een relatief goedkope medion

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:49

MBV

Kijk eens in je apparatenlijst. Ik heb een compaq, en daarbij staat tussen de moederboardbronnen 4x een ACPI Fan. Ik denk dat je in c++ of whatever zelf iets kan proggen om ze alle4 aan te sturen, dus een andere aanzetten. Ik denk iig dat het klopt dat mijn fan 4 standen heeft. Ik heb geen tijd gehad, vrijwilligers?

Verwijderd

Topicstarter
Leuk antwoord ,doch voor mij gaat dit iets te ver.
:)
Pagina: 1