Toon posts:

PIII 800, 133Mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht er aan deze processor aan te schaffen, maareh is deze processor ook een beetje te overklokken? :7

T@eko

Verwijderd

Tja de proc wel, het is alleen de vraag of de rest van je compu het aan kan. Het is in ieder geval makkelijker om een 100MHZ frontbus te nemen, zodat je hem op 133 kan zetten (als je een 133 mhz bus gaat oc'en gaan vaak dingen zoals je hd en je geheugen of je vidkaart kloten).

Verwijderd

Topicstarter
das waar, maar ik wil eigenlijk alles op 133mhz of hoger laten lopen, of ben ik nu gewoon eigenwijs?

Verwijderd

Het kan, MITS je goed spul hebt zoals geheugen dat op 150mhz+ kan gaan draaien en een vid kaart die het niet erg vind om op hoge bussnelheden te blijven werken, en natuurlijk een hd die het volhoud).

Dus tja, het kan maar ik weet niet of jouw andere onderdelen het aankunnen (post anders ff een lijstje met andere onderdelen die je erin gaat zetten).

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een nieuw systeem
er komt het volgende in

mb : asus cusl2-c
hd : ibm dtla 307030, ata100
mem: ja eigenlijk het std 128mb 133mhz cas3
geheugen, keer 2
gpu: geforce2 mx (msi of asus)
cpu: 800mhz P3, 133mhz

Verwijderd

Ga voor de 100 Mhz versie ...en dan overklokken naar ruim 900 Mhz..
133Fsb 800 Mhz processor heb je weinig aan.

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Ik heb um zelf ook met mooi geheugen en andere shit...

Als ik geweten had dat de PIII700E op 100MHz zo goed te oc-en was, had ik die 800EB nooit gekocht....maarja niet naar gezocht op GoT :(

domdomdomdomdomdom....Niet dat ik ontevreden ben met mijn resultaat hoor ;)

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Topicstarter
948Mhz is inderdaad ook een goed resultaat, in hoeverre kun je een 100Mhz P3-700 of een P3-800 overklokken?
Waar heb je trouwens dat geheugen gekocht en wat moest je daarvoor betalen?

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

De PIII700E kan op 133MHz gezet worden. Dan loopt ie 933. Je hoeft dan geen speciaal geheugen te kopen. Kijk wel voor 2-2-2 (Cas 2) geheugen. Dat scheelt echt aan performance!! :7

De 800 kan net niet op 133...1064MHz blijkt net een bruggetje te ver. Alle twee knoeperts van oc-processoren!! ;)

Je wel een goede koeler nodig en moet het voltage van de CPU omhoog...:P

Met mazzel moeten ze wel de 900 - 1050 range moeten halen. Maar dan wel met goed geheugen!!! PC133 2-2-2 geheugen kan op 150 maar dan wel op CAS 3 (3-3-3 in je BIOS)

Ik het dus PC150 mem van Mushkin. Gekocht bij de oc-shop. Goede zaak trouwens. Daar heb ik ook mijn koeler vandaan voor mijn CPU en dinsdag haal ik mijn binnengekomen case fans op...ook bij de oc-shop vandaan!!! Lekkere dingen verkopen ze daar! :9~

Ik was bijna 700 piek kwijt, maar nu is het rond de 550 geloof ik.

http://www.oc-shop.nl

Je moet maar even kijken. Mail ze anders. Je krijgt snel een goed antwoord van ze!!

Ze hebben ook hele goede CPU koelers!

Veel plezier!

Verwijderd

Ik heb zelf mijn 800eb op 966mhz stabiel draaien, geheugen draait dan wel op iets van 124Mhz dus da's qua overall performance waarschijnlijk niet de beste keuze, wilde alleen ff onderzoeken hoever m'n systeem en vooral m'n proc. wilde gaan.

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

Ik heb um zelfs op de 990 gehad zonder problemen. Maar het geheugen was trager.....de 3dmark2000 score leed er echt onder. Dit is de snelste setup voor mij.

Maar dinsdag ga ik de casefans erin zetten en het voltage voor de Dimmetjes verhogen van 3.3 naar 3.4 of 3.6. Als het goed is kan ik de boel dan laten draaien op 160FSB CAS2 en dan loopt ie 960. Ben benieuwd of het werkt en ik niet met de gebakken onderdelen zit!! >:)

Verwijderd

Topicstarter
Cheese_man en alle andere tweakers hier, thanx voor de informatie en de links, ik ga er meteen mee aan de slag! :P

Cyaa
T@eko

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 10:09
Ik ben een leek op het gebied van overclocken, maar zou dit verhaal betekenen dat ik mijn ghz tb (10*100) goed kan overclocken?
Pagina: 1