Toon posts:

Ohm? Help - ik snap ut niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben een leek wat betreft Ohm van speakers / versterkers. Ik heb een Onkyo TX-DS575 en wil daar graag de KEF KHT2005 speakerset op aansluiten. Voor de Onkyo geldt:

- Continuevermogen (DIN) 100watt aan 6 Ohm
- Maximumvermogen (EIAJ) 130watt aan 6 Ohm

De KEF speakers willen:

- Amplifier requirements 10 - 100 W
- Impedance 8 Ohms

Mag ik dit nu gewoon aansluiten of gaat het fout?

Vriendelijk bedankt!

Verwijderd

faq wel eens gelezen ? search gedaan ?
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/avh#A03

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2003 19:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar noem mij a-technisch. Ik snap ut niet, zal wel aan mij liggen met m'n 5 voor natuurkunde.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 19:40:
Ja, maar noem mij a-technisch. Ik snap ut niet, zal wel aan mij liggen met m'n 5 voor natuurkunde.
Je mag wel een beetje meer moeite doen hoor :|

Kewstie van goed lezen/bestuderen. En feiten aan nemen. Het staat duidelijk in de faq namelijk. En je verteld ook niet uit wat je niet snapt aan de faq, dus ik neem aan dat je hem dan niet gelezen hebt

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

victor22 die speakers kun je zover ik weet rustig aan sluiten...
alleen zal ie met 8ohm speakers iets minder vermogen kunnen leveren dan met 6 ohm...

Een voordeel is dat je de eindtrap minder makkelijk kan overbelasten omdat ie niet alle vermogen kan opbrengen, dit scheelt best een sloot warmte die hij minder geeft.
Een nadeel is, dat als de voeding vrij krap bemeten is, je iets meer kans hebt op vervorming.
Als die vervorming optreed dan hoor je hem echter vrij snel, en als je hem hoort weet je ook dat je door die vervorming je luidsprekers aan het mollen bent...

Maar door het algemeen kun je meestal beter een iets te hoge impedantie van de luidsprekers hebben dan een te lage...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Topicstarter
Duur, bedankt voor je antwoord. Kan je me alleen nog even uitleggen wat je precies bedoeld met de voeding die vrij krap bemeten zou kunnen zijn??

En als ik het goed begrijp is het dus beter om 8Ohm speakers op een 6Ohm versterker aan te sluiten dan 6Ohm speakers op een 8Ohm versterker?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2003 19:48 ]

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:20

JWO

Verwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 19:47:
Duur, bedankt voor je antwoord. Kan je me alleen nog even uitleggen wat je precies bedoeld met de voeding die vrij krap bemeten zou kunnen zijn??

En als ik het goed begrijp is het dus beter om 8Ohm speakers op een 6Ohm versterker aan te sluiten dan 6Ohm speakers op een 8Ohm versterker?
maakt geen drol uit, 100w @ 6ohm, zal ong 80w @ 8ohm zijn..

nou dan zit je toch goed ?

Verwijderd

Topicstarter
owww okee, Duur en JWO, bedankt voor jullie antwoord!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:20

JWO

je kunt een versterker zien als een auto, hoe minder weerstand (impedantie) hoe harder hij gaat (watt)

(dit is een heel simpele uitleg... :X )

Verwijderd

Topicstarter
Wel een hele simpele uitleg. ;-)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 19:58
Dit staat gewoon uitgelegd in de faq.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.