Virus-scanner oplossing

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik wil op alle werkstations een virusscanner hebben, en ook allemaal met dezelfde instellingen.

Maar ik heb tot dusverre geen enkel pakket gevonden wat eigenlijk doet wat ik wil. Ik wil tijdens de (unattended) installatie van de workstations de virusscanner instaleren, en ook meteen alle instellingen goed hebben staan.

Daarna moeten ze om de zoveel tijd op een centrale server (NW5.1 of evt. http) controleren of er updates zijn en die instaleren. Dit moet kunnen zonder dat daar een user met administrator rechten voor ingelogd hoeft te zijn.

Ik heb met InoculateIT, McAffee en Sophos gewerkt. Laatste voldoet nog het best, alleen werkt het na een paar maanden als het formaat van de instellingen in het register door sophos zijn veranderd niet lekker meer.

Het klinkt allemaal zo simpel, en moet toch ook makkelijk kunnen? Hoe doen jullie dit en wat zijn jullie ervaringen?

Leven is meervoud van lef

Verwijderd

Norton Anti Virus corporate edition

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Norton AV corporate heeft de mogelijkheid met dezelfde instellingen te werken, een install te pushen naar de clients en alle instellingen op slot zetten. Verder kan NAV via liveupdate worden bijgewerkt en dit automatisch naar de clients pushen. Liveupdate wordt 1x per week geupdate, om dit elke dag te doen, is er een script beschikbaar op de support site van Symantec.

Zoiets heeft Kaspersky ook, vrijwel dezelfde mogelijkheden geloof ik, maar hier heb ik nog geen ervaring mee.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-04 20:23

wowi

Norton corporate av niks voor je dan??

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Norton Antivirus Corporate Edition doet precies wat je wil..

Of ja. sinds versie 8 heet het Symantec Antivirus..

Ik heb al veel virusscanners gehad, inoculate, mcafee, norton, etc, maar deze corporate edition is heeeeerlijk.. heb hem nu thuis ook.. niet zoŽn playmobile interface enzo..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Norman Virus Control kan dit zonder problemen !!

Echt een aanrader ;)

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik heb naar Norton gekeken. Probleem is dat ik niets wil pushen. Dat kan Sophos ook. Ik wil dat hij bij de installatie (van CD, zonder netwerkverbinding) de juiste instellingen krijgt.

Kan dat met Norton? Ik heb er ooit naar gekeken en toen leek het me niks.

Leven is meervoud van lef

• blackd
  • Niet online
Ik wil dat hij bij de installatie (van CD, zonder netwerkverbinding) de juiste instellingen krijgt.
Norton krijgt z'n instellingen via het netwerk, door dat pushen koppel je een client aan een server, waar de client z'n instellingen van krijgt. Of dat op een andere manier kan, geen idee.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Dennis
  • Laatst online: 23:34
Ik heb met McAfee hetzelfde geprobeerd te krijgen, en ik ben wel benieuwd hoever jij bent gekomen, maar ik kon het niet goed voor elkaar krijgen om de tijd van de AutoUpdate automatisch in te stellen. De locatie waar het vandaan moet worden gehaald ging wél allemaal goed.

Om dat voor elkaar te krijgen heb ik InstallShield AdminStudio gebruikt om een .mst bestand erbij te creeëren (waar ik trouwens nog wat meer instellingen in heb veranderd).

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ddc schreef op 23 maart 2003 @ 21:04:
Ik heb met McAfee hetzelfde geprobeerd te krijgen, en ik ben wel benieuwd hoever jij bent gekomen, maar ik kon het niet goed voor elkaar krijgen om de tijd van de AutoUpdate automatisch in te stellen. De locatie waar het vandaan moet worden gehaald ging wél allemaal goed.

Om dat voor elkaar te krijgen heb ik InstallShield AdminStudio gebruikt om een .mst bestand erbij te creeëren (waar ik trouwens nog wat meer instellingen in heb veranderd).
mcafee heeft ook een 'installation designer' tool, mischien moet je daar maar eens mee aan de slag, hiermee kan je echt alles instellen, en aan het einde rolt er een kant er klaar .msi pakketje uit met de juiste settings

uitrollen kan dan via AD..

A wise man's life is based around fuck you

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:17

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

SISDIFF image ?
of scripten via scriptit ?

Er zijn zoveel tools voor een oplossing !

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Sinclair schreef op 23 March 2003 @ 21:09:
SISDIFF image ?
of scripten via scriptit ?

Er zijn zoveel tools voor een oplossing !
je brengt me op een idee,

TS: je kan natuurlijk ook tools als SMS installer gebruiken of WininstalLE (gratis bij windows 2000 server op de cdrom), om een image te maken van een standaardinstallatie..

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Loesje schreef op 23 maart 2003 @ 19:48:
Ik heb naar Norton gekeken. Probleem is dat ik niets wil pushen. Dat kan Sophos ook. Ik wil dat hij bij de installatie (van CD, zonder netwerkverbinding) de juiste instellingen krijgt.

Kan dat met Norton? Ik heb er ooit naar gekeken en toen leek het me niks.
Met NVC (Norman Virus Control) kan dat ook.
Dan zet je het configuratiebestand op de cd erbij en schrijf je over de bestaande heen. Dat kan heel makkelijk met een script.

Verwijderd

Trend Micro OfficeScan Corporate.

Kan precies wat jij wil en doet dat erg, erg goed _/-\o_

http://www.trendmicro.com...sce/evaluate/overview.htm

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2003 22:43 ]

Verwijderd

Hier gebruiken we AVP, Voldoet aan alle eisen die jij stelt. (Alleen geen aanrader voor trage pc's --> P75 e.d)
Daarnaast is het een stuk goedkoper dan MCafee en Norton!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 09:04 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 14:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mja , dit wordt puur een opsomtopic.

NAV CE kan dit dus, en als je van de server de GRC.DAT pakt (C:\Program Files\NAV\GRC.DAT) en deze bij het inloggen pushed naar "C:\Program Files\NAV" van de client, weet je zeker dat de parent server goed staat ook.

Als je zulke eissen op weet te lepelen, snap ik niet dat je uberhaupt niet naar NAV CE gekeken hebt.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.