[word] kaart maken die in envelop past

Pagina: 1
Acties:

• gizmo9003
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 19:02

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
Ik wil op a4-papier een kaart maken, die door te vouwen in een envelop past.
Ik vouw hem zo, dat de voorkant van de kaart rechts onder komt te zitten,
en de tekst aan de binnenkant links boven.
Dus ik vouw hem 1 keer in de lengte, en daarna in de breedte.

Maar de tekst moet dan onderste boven afgedrukt worden, wil je hem rechtop zien als je het papier gevouwen hebt.

Ik heb gezocht, maar in word is hier geen standaard sjabloon/pagina voor, tenminste niet dat ik kan vinden. Nu kan ik wel in photoshop de foto en het stuk tekst plaatsen, en dan op het oog beetje gaan roteren en verschuiven enzo, maar dan krijg ik het plaatje en de tekst nooit precies goed te staan.

Weet iemand hoe ik dit op moet lossen? Zijn hier misschien nog speciale programma's voor, of heeft iemand een sjabloon/pagina voor word, die dit mogelijk maakt?

Ik probeer me te herinneren hoe ik dit vroeger deed, volgens mij zat er toen in word perfect 5.0 een optie ofzo, want toen was ik 8 en kon ik het wel zelf :p

even ontwerpje gemaakt ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://www.down4free.com/zodus.JPG

tjah..

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:51
Lullig maar waar: ik heb net nog even zitten zoeken, maar tekst kan je 'gewoon' laten zien, verticaal naar beneden of verticaal omhoog, maar op z'n kop heb ik niet kunnen vinden.

Toch kan je hier wel iets mee misschien:
Als je je pagina indeelt in een tabel met 4 cellen (2x2), dan kan je met Format --> Text Direction... de tekst een kwart slag draaien. Als je nu je pagina op landscape zet, komt het er als het goed is uit zoals jij wil!

• gizmo9003
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 19:02

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
Klopt inderdaad, op die manier is het me gelukt!!
Bedankt!

Afbeeldingslocatie: http://www.down4free.com/werkt.JPG

tjah..

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:51
Wow, 'k sta in de credits _/-\o_