Toon posts:

[Win2k server] Programma distribueren via Active Directory

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met het automatisch installeren van programma's via de Win2k Server Active Directory (AD vanaf nou). Om dit te kunnen doen moet ik de group policy installeren. Ik geef aan dat ik programma's geïnstalleerd wil hebben per computer, op wijze van Assigned. De policy staat op default domain policy.

Als een Win2k Client inlogt op de server bereidt de pc mooi installatie voor van de te installeren pakketten, maar doet er vervolgens niets meer mee.
Ik ben nog op zoek geweest naar eventuele oplossingen en een ervan was dat er snelkoppelingen in het startmenu zouden staan. Dit is helaas niet het geval.
Een andere oplossing zou het openen van een bijbehorend extensie bestand te openen. Zoals .doc bij MS Word hoort.

De rechten op de shares zijn:
Authenticated Users : Read
Administrators: Full Control

Heeft iemand nog een tip voor mij?
Bedankt alvast

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoe laat je de software installeren per computer, of per gebruiker. als het per computer is zou de PC namelijk voordat de gebruiker inlogt de software al op orde moeten hebben gemaakt.

dan hoef je eigenlijk alleen nog maar snelkoppelingen (wat jij al zegt) te maken,

kijk anders lokaal onder de software, om te kijken of de te installeren software hierbij staat.

suc6, :),

is dat nou wat je moest hebben of niet :?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
staan er nog noemenswaardige vermeldingen in de eventlog van de clients?

geef eens het 'system' account wat meer rechten op die share, je zou overigens als eerste eens kunnen proberen om 'everyone' read rechten te geven op die share

heb namelijk een maand of 3/4 geleden een soortgelijk probleem gehad, bleek toen dat ik de boel iets te dicht had dichtgezet kwa rechten enzo, het computeraccount had niet genoeg rechten om vanaf die share de boel te installeren })

A wise man's life is based around fuck you

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 18:44

grimson

domeingrommer

Shortcuts komen alleen in je startmenu als deze shortcuts in het MSI-pakket als 'advertised' staan aangegeven. Is dit niet het geval dan zal Windows deze ook niet gebruiken.
Ik neem aan dat je een programma door een gebruiker wilt laten installeren na de eerste keer op het icoontje te klikken.

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
geïnstalleerd wil hebben per computer
Heeft die computer wel read/execute rechten op de share?

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor alle informatie !!

Het system account stond inderdaad niet met rechten op de shares, ik ga dit even proberen.
Ik ga de event logs ook even napluizen. Mocht het niet lukken met system account dan geef ik iedereen toegang.

Bedankt!

[edit]

Opgelost! Ik durf het bijna niet te zeggen maar het probleem was als volgt: Fatal User Error 1: Stupid user detected!

Uitleg: Ik heb de pakketjes verwijderd uit group policy en opnieuw toegevoegd. Dit keer op sharenaam en niet via het lokale bestandsstructuur. Jaja lach me maar uit ;) Was vrijdag een lange dag ;) slecht excuus heh!

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 09:24 ]

Pagina: 1