[XP] Oude desktopwallpaper laat zich zien tijdens logon..

Pagina: 1
Acties:

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik heb de faq doorgenomen en gezocht, en ik vermoed toch dat dit zo'n stom probleempje is wat zich vaker voordoet.

Mijn oude wallpaper laat zich steeds zien bij het aanloggen, hier stoor ik me erg aan. Hoe krijg ik dit weg? Volgens mij kijk ik ergens overheen.. :)

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-09 16:26

Stoffel

Engineering the impossible

gewoon eventjes dezelfde achtergrond nog een keer uit en weer inschakelen, dan zou die als het goed is weg moeten zijn :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat heb ik ook onder Win2k, dat komt volgens mij omdat ik nu een .jpg als afbeelding heb, en deze alleen onder active desktop werkt. Oplossing is dan een bmp als achtergrond nemen, en active desktop uitzetten.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Wat blackd zegt klopt, deed Win98 trouwens ook al, volgens mij zelfs Win95.

• F0kke
Ik moet bekennen niet goed gezocht te hebben. Zoeken op "Logon wallpaper" gaf me de oplossing:
Ook schreef op 09 March 2002 @ 14:13:
Thanks!

Maar ik was em na wat zoekwerk zelf tegengekomen!

Gewoon even bij

HKEY_USERS \ .DEFAULT \ Control Panel \ Desktop

de waarde van "Wallpaper" veranderen van niks in het pad van een .bmp en dan krijg je die te zien..
[...]
Bedankt heren!

[ Voor 10% gewijzigd door F0kke op 23-03-2003 19:07 ]

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:02
Andere oplossing:

Kies voor 'geen achtergrond' en kies toepassen. Kies vervolgens de gewenste wallpaper en kies OK

• F0kke
jurri@n schreef op 23 March 2003 @ 19:11:
Andere oplossing:

Kies voor 'geen achtergrond' en kies toepassen. Kies vervolgens de gewenste wallpaper en kies OK
Om toch nog even voort te borduren op deze kwestie, dit werkte bij mij niet. Wat nog spijtiger is is dat ik nu hetzelfde probleem heb. Nu kan ik het niet meer oplossen door de bovenvermelde werkwijze toe te passen. :)

• F0kke
Goed, de oplossing die ik als eerst melde werkt wel. Maar bij mij werkt het enkel wanneer ik een .bmp file gebruik.

Opgelost.
Pagina: 1