Toon posts:

MACOS X: printen op windowsprinter lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Voor een buurman probeer ik het mogelijk te maken om op een windowsprinter te kunnen printen vanaf een Apple met MAC OS X.

De share op de printer is aangemaakt, de printer wordt vanaf de MAC via IP aangesproken en de juiste printer is geselecteerd.

Printen wil echter niet lukken, hij blijft gewoon proberen zonder een foutmelding te genereren.

Het IP-netwerk zit verder wel goed in elkaar: IP-nummers, Netmask en werkgroep staan goed. Pingen gaat goed en de Windows-shares op de HD's zijn gewoon te benaderen.

Wat moet hier nog verder gebeuren om de Apple te laten printen op de Windows-printer?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 12:23

chem

Reist de wereld rond

wat zegt je Console?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik denk dat de mensen in NOS meer ervaring hebben met macs, dus ik verplaats je vraag daar naartoe :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee... Ik zal er naar vragen.. Ik begrijp dat daar meldingen worden weergegeven over de processen?

Ik ben totaal onbekend op een Apple..

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 12:23

chem

Reist de wereld rond

je Console is een tail op je system.log, en ja, dit soort meldingen kunnen daarin verschijnen.

Wat meer info over het type printer, printmethode (quickdraw? ps? quartz?), aansluitingen, OS versie etc. lijken me ook handig.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]
Dan wordt het tijd eens een manual door te lezen. Op GoT wordt enige basiskennis van je OS verondersteld. En de opmerking 'Ik ben totaal onbekend op een Apple' getuigt daar niet van.

Bovendien geef je erg weinig info over wat je het geprobeerd, welke printer en wat en waar je hebt gezocht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.