Toon posts:

SolidWorks 2001 verbergt lijnen

Pagina: 1
Acties:
  • 342 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb solidworks 2001 plus en dit werkte allemaal vlekkeloos op een:
XP pro
1700 @1750
asus a7v333
512MB 2700
G1 DDR elsa Modded QUADRO

Nu zit er een Radeon Excalibur 9700 @ pro in. Dit geeft nergens problemen BEHALVE in SW 2001. Hij verbergt lijnen, laat grote delen van mijn tekeningen niet zien. En pas als je er met de muis overheen gaat, laat die des betreffende lijn zien.

Ik gebruik CATALYST 3.1

Een verse install van SolidWorks heeft niet geholpen. Tevens moet ik wat voor morgen af hebben. 8)7 en dit werkt natuurlijk voor geen meter :(

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik had dus exact hetzelfde. Er valt bijna niet in te werken op die manier. De Radeon 7500 geeft dus hetzelfde effect met die drivers. Nu was het "vroeger", voor een complete install van Windows niet zo. Waarschijnlijk had ik toen andere drivers voor de Radeon. Dus mijn tip: gebruik oudere drivers.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Topicstarter
klinkt niet echt lekker. :/ Want ik vind het zonde om alleen voor SW oude drivers te gebruiken, maar het is wel een tijdelijke oplossing.

• wcduck
  • Niet online
Heb je het al geprobeerd? Er zit op dit moment lijkt me niets anders op. Wat ben je trouwens voor leuks aan het maken in Solidworks?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ben net ff gaan eten. Ik heb die drivers nog niet.

wat het voor mag stellen mag joost weten. Dit is een opdracht voor solidworks zelf. Tis een half onmogelijke vorm, waarna je je uit mag leven met equations. En dus een beetje moet vervormen. ah..het lijkt een beetje op een UVO.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ook oudere drivers geinstalleerd. 2.4 het probleem is nog steeds hetzelfde.
Zou het niet aan solidworks liggen. Dat er bepaalde onderdelen/dingen uitgezet moeten worden. Daarvoor heb ik nog veel te weinig verstand van SolidWorks 2001

• BlueInk
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-02 15:58
Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 21:35:Zou het niet aan solidworks liggen. Dat er bepaalde onderdelen/dingen uitgezet moeten worden. Daarvoor heb ik nog veel te weinig verstand van SolidWorks 2001
Wij werken met Solid Edge. Met sommige grafische kaarten hadden we ook problemen.
Nadat we kozen voor "software driven" i.p.v. hardware driven bij de grafiscihe kaart waren de problemen opgelost.

Wat je ook kunt uittesten: hardware accelerator van de grafische kaart afzetten.

In Solid Edge is er nog een derde optie: iets van Backing Driven geloof ik. Nog nooit nodig gehad maar, als SW ook zo'n optie heeft zou ik zeggen: proberen maar...

• RdeP
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2022
Heb ik ook gehad, maar met een GeForce 2 GTS. Ik heb het toen weten op te lossen door de muisschaduw uit te schakelen (Config schem->muis->Aanwijzers->"Aanwijzer schaduw inschakelen" uit zetten), misschien dat dat hier ook werkt.

AMD Duron 800@800, ECS K7VZA 3.0, SB Live! Value, Creative DT5300, Geforce 2 MX, Sony Multiscan E430

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt jongens,

Maar:
-> Software driven heb ik nog niet kunnen vinden.
-> Hardware acceleration hielp ook niet
-> Solid edge, niet echt iets gevonden wat op de grafische kaart o.i.d sloeg.
-> De muisschaduw bracht geen uitkomst, deze stond al uit. Aan of uit, precies hetzelfde. Ook iedere keer opnieuw SW opgestart....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2003 22:49 ]

• BlueInk
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-02 15:58
Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 22:37:
Maar:
-> Software driven heb ik nog niet kunnen vinden.
-> Hardware acceleration hielp ook niet
-> Solid edge, niet echt iets gevonden wat op de grafische kaart o.i.d sloeg.
'k Heb het speciaal voor u eens opgezocht.
;)
'k werk met Solid Edge versie 12.

Daar SW en SE dezelfde kernel hebben (Parasolid) is de kans groot dat de wegen parallel lopen.

'k Heb de Assembly module opgestart en via Tools => Options => View vind je de opties waarvan sprake.

Zie het venster "application display"

* Graphics Card driven
* Software driven
* Backing store

Wij hebben onze grafische kaart problemen onder Win 2000 Prof. kunnen oplossen door "Software driven" in te stellen.

• mheikens
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 22:31
Ik heb het gevonden. Ik werk sinds een week nu ook met SW. Even wennen na Pro/Engineer, want dat vond ik toch echt een stuk prettiger en vooral duidelijker.
Maar goed, dat is nu niet de discussie, het zijn die lijnen die plots verdwijnen. Het was al eerder gezegt, je moet je software laten bepalen hoe ze worden gerenderd.

In SW2001plus: Tools > Options > Performance > Use Software OpenGL (vinkje aan). Mocht deze optie niet selecteerbaar zijn, dan heb je waarschijnlijk een tekening openstaan. Dus eerst even alle tekeningen sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Super! _/-\o_ dank je wel BlueInk en mheikens. Het probleem is hiermee verholpen.

• wcduck
  • Niet online
Wel zonde dat je nu geen hardware acceleratie meer hebt. Dit is toch wel handig om in het hoofd te houden wanneer je een nieuwe video kaart gaat kopen.

Verwijderd

Topicstarter
ben ook al weer bezig, als het gecompliceerd gaat worden zal ik het waarschijnlijk uitschakelen. Maar voor die schetjes is het weer heerlijk, en dat vraagt toch niet zo veel rekenwerk. :D
Misschien als ik hem soft-mod naar een fire-GL doet ie het wel... wat waarschijnlijk nog wel ga doen. :P

• wcduck
  • Niet online
Hou me op de hoogte of dat lukt of niet. Ik ben wel zeer benieuwd hiernaar.

• Jester
  • Laatst online: 12-09 20:21
Even een schopje.

Voor mijn vriendin moet ik weten wat de sys-specs zijn van SW 2001 plus. Ze gebruikt dit programma op school, en ze wil dit ook thuis gaan gebruiken. De gegevens zijn echt niet duidelijk te vinden op internet!

- hardware always changes.. -

• wcduck
  • Niet online
Ik kon het draaien op een p2 400. Zolang je maar genoeg geheugen hebt is het goed(ik had toentertijd 512).

Pagina: 1