Toon posts:

[slackware 9.0] Gnome/evolution

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Na het lief snel dichtgooien ;) van mijn vorige topic (slack9 evolution installeren zonder gnome) heb ik dan nogmaals lopen zoeken en googlen/searchen. De bedoeling is Evolution te draaien onder KDE. (slackware 9.0)

Nou dit mislukt is heb ik slackware er helemaal opnieuw opgezet waarbij ik ook elk package van GNOME heb geinstalleerd (ook de librarys die erin zitten) en op het moment dat ik nu evolution probeer te installeren krijg ik weer dezelfde foutmelding:

checking for gnomeConf.sh file in /usr/local/lib... not found
configure: error: Could not find the gnomeConf.sh file that is generated by gnome-libs install

Word er een beetje moedeloos van... weet iemand misschien welk package ik mis? moet opzicht toch niet zo heel lastig zijn?

• |orion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-04 15:16
Verwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 18:29:weet iemand misschien welk package ik mis?
Verwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 18:29:configure: error: Could not find the gnomeConf.sh file that is generated by gnome-libs install
om mijn coach op school te quoten: waar denk je zelf waar het in zal zitten?

edit:
Ik zie dat r3boot in je vorige topic ook al de aanzet gaf...

[ Voor 25% gewijzigd door |orion op 23-03-2003 18:47 . Reden: toevoeging... ]

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11

MadEgg

Tux is lievvv

Gokje: gnome-libs? :p

Tja

Verwijderd

Topicstarter
jah ok... maar als je ze allemaal van de CD heb geiinstalleerd... ik bedoel dat moet toch genoeg zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Snap nu niet dat dit niet voldoende is... maargoed heb ook iets gezien van dropline GNOME deze installeerd ook een volledige gnome.. hoop dat daar dan maar de goeie libs bijzitten :)

Verwijderd

Als je snel 2 reacties onder elkaar zet hebben we liever dat je de edit knop even gebruikt . :)

Maar goed, op een of andere wijze wordt er gezocht naar een programma dat bij Slackware zou moeten zitten en dan in /usr/local is geinstalleerd. Dat klopt dan in ieder geval niet, aangezien van alle bij de distro aanwezige software er niets in /usr/local/* wordt geinstalleerd.
Wat heb je precies gedaan, welke evolution gebruik je en wat zijn de commando's die je geeft alvorens deze fout optreedt ? We moeten het toch echt doen met de info die jij ons geeft aangezien we niet kunnen raden wat je allemaal uitspookt 8)

Dat staat dus beschreven in [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] .

Verwijderd

dropline Gnome installeert Gnome-2. Evolution (1.2) gebruikt nog Gnome-1. Tenzij je de current snapshots (beta-1.3) van Evolution gebruikt, denk ik dat je Gnome-1 libs moet installen... Dus GConf-1, etc.

Gnome-1.x en Gnome-2.x kun je (libs) trouwens naast elkaar installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Ok hier mijn gegevens wat ik gedaan heb,
Slackware geinstalleerd met elke packet van GNOME
evolution 1.2.2.tgz (linuxpackets.net) gedownload uitgepakt (tar xvfz bla.tgx) en hierin een .configure gegeven. Hier begint hij direct te mouwen over de libs die hij mist.

De dropline die ik nu installeer komt heb ik gedaan via een insallatie scriptje van de site.

installpkg dropline-installer-2.0.5-i386-1dl.tgz

Deze is nu op 50% met installeren dus maar even afwachten of dit helpt. Eigenlijk is het natuurlijk wel heel erg slordig datik nu volledig gnome installeer omdat ik een paar library's nodig heb.

PS: heerlijke mediaspeler zeg Xine

Verwijderd

De herkomst van je pakket is toch erg onduidelijk, aangezien de site die je noemt niet bestaat. Even aannemende dat dat linuxpackages.net is zul je daar geen source maar slechts Slackware packages vinden. Bovendien kan ik daar de jou genoemde versie ook niet vinden.
Dus met deze vage info kunnen we verder niet zo veel.
Maar ik vermoed dat je een Slackware package voor een verkeerde versie van Slackware hebt gedownload. Een Slackware package installeer je met installpkg of upgradepkg of pkgtool.
Dus of dropline (als deze wel voor de goede versie is van Slackware) dan wel van source compileren

Verwijderd

Topicstarter
Ben maar weer is opnieuw begonnen
ftp://ximian.zeelandnet.n...l/ximian-evolution/source

hier heb ik de source vandaan

Vervolgens is er een ontiegelijk grote lijst van software die geinstalleerd moet zijn. Met dropline bekeken het meeste had ik al maar ook een aantal niet. (soup, gtklib) maar elk pakket loopt weer om een ander pakket te zeuren :S

Dit zijn de pakketen die nodig zijn:
- GNU intltool 0.18

- scrollkeeper - 0.1.4 or later

- gnome-xml - 1.8.17 or later in the 1.0 series, but not from the 2.0
series (If you get this from GNOME CVS, use the tag "LIB_XML_1_BRANCH".
)

- gnome-print - 0.35 or later

- gdk-pixbuf - 0.18.0 or later

- ORBit - 0.5.8 or later (If you get this from GNOME CVS, use the
tag "orbit-stable-0-5".)

- oaf - 0.6.10 or later (If you get this from GNOME CVS, use the tag
"oaf-stable-0-6")

*** If you are using oaf from CVS, you should use the flag
*** "--disable-more-warnings" when you configure, or it may fail to
*** build.

- gnome-vfs - 1.0.5 or later (If you get this from GNOME CVS, use
the tag "gnome-vfs-1-0")

*** If you are using gnome-vfs from CVS, you should use the flag
*** "--disable-more-warnings" when configuring, or it may fail to
*** build.

- libglade - 0.14 or later

- bonobo - 1.0.3 or later

*** Note that bonobo must be installed with the same --prefix as
*** either gnome-libs or evolution for the Makefiles to work
*** properly.

- bonobo-conf - 1.0.16 or later

- gal (GNOME Application Library) - 0.21 or later

- gtkhtml - 1.1.5 or later

- SOUP - 0.7.x

Is er nou niets waar je op een "makkelijke" manier evolution kan laten werken op slack 9?

Verwijderd

Eenvoudig ? Slackware 8.1 installeren, daar zit het bij of is er een package voor te krijgen. En anders zul je toch moeten zorgen dat je op een of andere wijze aan je dependencies voldoet. Een groot aantal packages die je hierboven noemt zitten al wel bij je Slackware, een aantal ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Slack 8.1 heeft problemen met me RAID controller :( en dat wil ik ook helemaal niet :) Nouja, ik heb zoveel lopen verwijderen/installeren/updaten ik weet het ook niet meer.

Heb daarom maar even heel Slackware opnieuw geinstalleerd, ga nu even rustig bekijken welke packets er nu zijn geinstalleerd, welke ik nog moet, deze installeren stuk voor stuk, en vervolgens Evolution.

Kijken of het zo lukt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam net op de Ximian site het antwoord op mijn vraag tegen :)
spring... nou kom maar op zou ik zeggen :)

Question
When will Ximian Evolution support GNOME 2?

Answer
GNOME 2-based version of Ximian Evolution is currently under development and will ship this spring at the same time as Ximian Desktop
2.0. Pre-release snapshots of the Ximian Evolution 1.3 are available through Red Carpet for users of Red Hat 8.0. We will add support for additional distributions during the pre-release process and certified at final shipment. Watch the Ximian web site for updates
Pagina: 1