Toon posts:

Certified PDF (cPDF) maken

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een advertentie plaatsen in een dagblad en daarvoor moest ik een Certified PDF maken.
Ik moet van een Postscript-file een PDF maken die volgens de standaarden (Postscript printerdriver van de krant geinstalleerd) van de dagbladen klopt. Als ik een gewone pdf wil maken heb ik geen problemen, maar zodra ik "Newspaper V3 job options" krijg ik de volgende error:

%%[ Flushing: rest of job (to end-of-file) will be ignored ]%%
%%[ Warning: PostScript error. No PDF file produced. ] %%
Distill Time: 0 seconds (00:00:00)
**** End of Job ****

(ik heb het laatste gedeelte maar even gebruikt)

Ik heb de volgende programma's al geprobeerd, zonder succes:

Quark Express
PageMaker
Adobe Distiller
Enfocus instant PDF

Heeft er iemand ervaring met het plaatsen van advertenties in kranten met pdf? Pleaz help....

Ojah, dit stond er ook nog tussen:
%%[ Error: Helvetica not found. Font cannot be embedded. ]%%
%%[ Error: invalidfont; OffendingCommand: findfont ]%%

Ik geloof dus dat het niet werkt omdat ik het helvetica-font niet heb geinstalleerd. Als ik die installeer, werkt het dan wel?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2003 17:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Helvetica-font was al wel geinstalleerd. Maar geen vooruitgang. Heeft iemand een idee wat dat programma fout doet (of ik)?? Ik gebruik windowsXP...

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:57
Zet in de job-options de error-afhandeling bij missende fonts eens uit. Dan wordt er iig wel een PDF-bestand gemaakt.

Houdoe

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Heb je ook illustrator draaien? Ik heb wel eens als ik wil printen naar de destiller dat ie fout gaat, maar als ik gewoon de file opsla als PDF (kan in Illustrator 10) dan gaat het meestal wel goed..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Vermits je Adobe Distiller hebt, veronderstel ik dat je ook Adobe Acrobat 5 hebt.
Nou, je kunt toch PDFs maken met naar Adobe PDF Writer te printen?
Waat certified precies inhoud weet echter niet, maar probeer het eens. Je kunt vanalles instellen met die PDF Writer en je kunt daarna in Acrobat ook nog vanalles regelen qua rechten e.d.

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

certified houdt in dat je pdf aan be[paalde standaarden voldoet die door o.a. Enfocus zijn opgesteld, de KVGO heeft voor de (vellen)offset een aantal gespecificeerde joboptions gemaakt aan de hand van de Enfocus Certified PDF settings, die kun je als leek niet downloaden, maar als drukker (dus lid van KVGO) kun je ze daar wel weghalen.
Als een krant per se wil (en dat willen ze ;)) dat je je pdf's certified aanleverd dan zullen ze in de meeste gevallen ook de profielen (joboptions, zoals Sir_Mj heeft) voor je beschikbaar hebben.
Tevens is het het verstandigst dat je de Distiller gebruikt omdat je dan de meeste controle over je output hebt (die in de joboptions worden geregeld).
Als je van je Helvetica alleen de screenfonts hebt zul je geheid problemen krijgen, maar als ik je progs zie neem ik aan dat ik met een professional te maken heb en dat je dus de complete fontset hebt, controleer het toch meer even, ook of er geen fonts conflicteren met elkaar.
Let er bij de instellingen er even op of je het font embedden op 100% hebt staan en alle fonts toevoegt.
Ook moet je origineel kloppen, je illustraties moeten CMYK of Grayscale zijn en dat soort dingen allemaal, je moet een drukgereed document hebben, een distiller kan niet toveren, hij veranderd je document ook niet, dus als je bijv. een RGB-illustratie hebt, zal die in je pdf ook RGB blijven.
En als er dus een dergelijke fout is, wordt de PDF afgekeurd voor Certificering.
Het is met name het font, probeer eens de fontlokatie aan te geven in de Distiller, die optie vindt je boven 'instellingen'
Ik heb ongeveer hetzelfde, alleen geeft ie geen fout aan en is het maar bij een specifiek font, bij mij ligt het waarschijnlijk aan het font, maar de studio waar het font vandaan komt kunnen ze het wel, dus ik ben benieuwd of er nog mensen met ideeen komen...

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 12:17
Wat NijntjeRocks zegt klopt inderdaad. JE kan een pdf opslaan in verkeerde resolutie, zonder fonts of met fonts die je alleen lokaal op je scherm mag gebruiken (licentie ellende). Pak als voorbeeld eens een regionale krant (landelijke hebben iets minder last van dit probleem) en kijk eens naar de advertenties: Hoeveel er niet instaan met Courier, waarbij de tekst duidelijk door elkaar staat, of afbeeldingen in veel te lage resolutie en nergens 100% zwart.
Juist om dit tegen te gaan is er dus de Certified PDF. Maar volgens mij kom je er niet met simpelweg de juiste job-options, deze controleren de resolutie van een afbeelding bijvoorbeeld niet, en ook niet RGB-formaten. Je kan wel kijken naar Flightcheck, een checkup-prog voor allerlei grafische bestanden, gewoon de pdf (of Illustrator/Quarck/Pagemaker/...) erin slepen en hij geeft netjes een lijstje van de mogelijke knelpunten. Soms zelfs teveel kommaneuken, maar dat is mijn indruk. Flightcheck is niet goedkoop, maar er is een demo met tijdslimiet van. Als FC geen kommentaar geeft is het niet meteen certified, maar ik verwacht dat je alle mogelijke knelpunten wel al hiermee kan afvangen. Oh ja, linkje: http://www.markszware.com

edit:
Typo: Embedded ipv Certified :P

[ Voor 3% gewijzigd door Savantas op 17-11-2003 17:33 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:24

Chakotay

Lick here to continue

Hier gebruik ik het PreFlight panel van Enfocus PitStop Professional, die geeft een nette report van alle opmerkingen en errors. Ik heb nog geen klachten gehad dat mn PDFjes niet goed zijn, dus het lijkt te werken :)

Waar het te krijgen is en wat het kost kan ik niet veel nuttigs over zeggen behalve Google, de hele boel was al geinstalleerd e.d. voordat ik hier begon :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

PitStop is gewoon op de Enfocussite te krijgen, ook een trial, het proggel zelf is idioot duur, maar je kunt er dan ook idioot veel mee, zoals een RGB-pdf omzetten naar CMYK en dergelijke functies (PitStop kan geen fonts maken, helaas).

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

Pagina: 1