[PC Alert] MSI PC Alert 3.37 case temp

Pagina: 1
Acties:

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-08 18:18
MSI PC Alert geeft bij mij altijd een casetemp van 20 graden aan.
Kan dit niet lager? Want in de bios staat dat de casetemp 13 graden is. Ik heb ook gemeten met een normale thermometer, en die geeft na een half uurtje windowsen een 15 graden aan.

MSI PC alert 4 geeft constant een casetemp van 78 graden aan, dit klopt dus ook niet. De proc temp is in beide programma's wel hetzelfde, 51 graden.

MSI K7T Turbo
AMD Athlon XP 2200+
MSI PC Alert 3.37

[ Voor 21% gewijzigd door AttiX op 23-03-2003 17:07 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:19
Je casetemperatuur kan niet veel lager zijn dat je kamertemperatuur. Als je opstart en het is in je kamer 13°C, dan kan het in je BIOS inderdaad wel 13°C zijn. 20°C is nog meer dan koel zat.
Ook is het zo dat PC Alert totaal niet betrouwbaar is. Het geeft veel te hoge temperaturen weer terwijl er eigenlijk niks aan de hand is. Probeer eens Motherboard Monitor (5). :)

The devil is in the details.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
SiSoft Sandra geeft hier de meest normale waarden weer :)

ook, zoals MaRc0 al zei, kan je cpu natuurlijk nooit koeler worden dan de omgeving

• AttiX
Heb nu MBM 5 even geprobeerd.. Er staan 3 temps.. 18,50,15. De middelste is de CPU, de eerste is de kast. Wat is dan die derde?
Zou het een bugje zijn in PC alert? Of heeft iemand de casetemp wel eens onder de 20 gehad?

• Hahn
AttiX.SkategoaT schreef op 23 March 2003 @ 17:20:
Heb nu MBM 5 even geprobeerd.. Er staan 3 temps.. 18,50,15. De middelste is de CPU, de eerste is de kast. Wat is dan die derde?
Volgens mij is dat je voeding :)
Zou het een bugje zijn in PC alert?
Ja, maar heel PC Alert zit vol bugs, gewoon niet gebruiken ;)
Of heeft iemand de casetemp wel eens onder de 20 gehad?
Als je kamertemperatuur onder de 20°C zit kan je kasttemperatuur dat ook zijn.

Verwijderd

Je casetemp is de temperatuur van je omgeving dus 20 graden is normaal en koeler lijkt mij verder nergens voor nodig.

Het probleem met pc alert welke 78 graden aangeeft heb ik ook. Ik denk dat dit het proggies hoogste waarde is. Bij mij is het probleem met pc alert na wachten van een minuut over. Daarna geeft hij 22 graden aan ;)

Het is misschien ook wel aan te raden om een ander proggie te zoeken, maar dat moet je zelf weten natuurlijk :)

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-08 23:26
Vraagje:

Hoever wijken MSI mobo's eigenlijk af van de actuele temperatuur ??
K heb vaak gelezen dat die heel ver afwijken, maar hoever eigenlijk/ongeveer ?? :?

• AttiX
Squuzy, zeker niet het hele topic gelezen? Het ging mij er vooral om of er nou een bug in PC alert zat, dat ie daarom minimaal 20 graden aangeeft, terwijl het lager hoort te zijn.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Billlie schreef op 23 maart 2003 @ 18:05:
Vraagje:

Hoever wijken MSI mobo's eigenlijk af van de actuele temperatuur ??
K heb vaak gelezen dat die heel ver afwijken, maar hoever eigenlijk/ongeveer ?? :?
mm, mijn ervaring leert dat MSI bordjes redelijk nauwkeurig zijn met temps :)

Idem met PC alert
AttiX.SkategoaT schreef op 23 maart 2003 @ 18:36:
Squuzy, zeker niet het hele topic gelezen? Het ging mij er vooral om of er nou een bug in PC alert zat, dat ie daarom minimaal 20 graden aangeeft, terwijl het lager hoort te zijn.
mmm, denk het niet, staat hier als me pc net aan is op 15 graadjes :)

[ Voor 34% gewijzigd door Glashelder op 23-03-2003 21:42 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

ik gebruik ook msi pc alert (versie 3), deze werkt goed. ik heb het een keer gecheckt. Met een normale huis-tuin-en-keuken thermometer heb ik de kast temp. gemeten, en er kwam 24 graden uit, net zoals ik te zien krijg in pc alert. t kan natuurlijk zijn dat de sensor op de mobo kapot is bij jou attix, dat die constant of soms verkeerde temperaturen aangeeft

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

MaRc0 schreef op 23 maart 2003 @ 17:25:
[...]
Volgens mij is dat je voeding :)
Een tempsensor in een voeding? Sinds wanneer zitten die erin :?

En hoe lees je die dan uit :?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Hahn
dual-zip schreef op 23 maart 2003 @ 21:51:
[...]

Een tempsensor in een voeding? Sinds wanneer zitten die erin :?

En hoe lees je die dan uit :?
Ik heb een Gigabyte moederbord en via Sisoft Sandra krijg ik toch echt de temperatuur van m'n voeding te zien hoor :)

[Power / Aux Temperature: 34.4°C] staat er bij mij.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

MaRc0 schreef op 23 March 2003 @ 22:48:
[...]

Ik heb een Gigabyte moederbord en via Sisoft Sandra krijg ik toch echt de temperatuur van m'n voeding te zien hoor :)

[Power / Aux Temperature: 34.4°C] staat er bij mij.
Zal ongetwijfeld iets anders zijn, want dan moet er ook een datakanaal open staan om die gegevens door te geven, en voor zover ik weet ik dat er niet :)

Tenzij je natuurlijk een aparte plug daarvoor hebt ;)

• AttiX
Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 21:46:
ik gebruik ook msi pc alert (versie 3), deze werkt goed. ik heb het een keer gecheckt. Met een normale huis-tuin-en-keuken thermometer heb ik de kast temp. gemeten, en er kwam 24 graden uit, net zoals ik te zien krijg in pc alert. t kan natuurlijk zijn dat de sensor op de mobo kapot is bij jou attix, dat die constant of soms verkeerde temperaturen aangeeft
Ik krijg in MBM andere waarden, dus aan mijn sensor ligt het niet.. :)

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-06 07:22
Glashelder schreef op zondag 23 maart 2003 @ 23:06:
[...]

Zal ongetwijfeld iets anders zijn, want dan moet er ook een datakanaal open staan om die gegevens door te geven, en voor zover ik weet ik dat er niet :)

Tenzij je natuurlijk een aparte plug daarvoor hebt ;)
power/aux is de temp van je vidkaart

Out of the box? What box? There is no box.

Pagina: 1