Toon posts:

onboard netwerkkaart in knoppix

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de manual al doorgespit en google uitgeplozen.

Ik krijg mijn onboard netwerkkaart niet aan de praat in de nieuwe versie van knoppix ( oude versie ook niet )
Handmatig zieken vertikt tie. De knoppix handleiding rept er met geen woord over. Ben er nu een uurtje of 5 mee bezig geweest dus nu vraag ik maar om jullie help.

De netwerkkaart is een broadcom 440 x op een asus a7v8x

Verwijderd

Topicstarter
Als tweaker heb ik dit uiteraard al gedaan :) no result

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Wat betekent no result precies?

sterke startpost trouwens :(

Integrated LAN controllers VIA chipsets (KT400) en LINUX.

Hier zie ik een aantal tips, als je nu eens vertelt wat je geprobeerd hebt, wat er mis ging enz.

Of lever een kristallen bol mee.

\edit

Om te beginnen, wat zegt lspci -v?

Lees ook even dit http://www.linuxquestions.org/questions/history/33441 door, en volg de tips daar op. Leg daarna duidelijk uit wat je hebt geprobeerd, en wat er precies mis ging.

[ Voor 30% gewijzigd door sebas op 23-03-2003 18:13 ]

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met het commando command ifconfig in een shell venster gekeken of tie er toevallig niet tussen stond.
Ik heb geprobeerd om wat men zegt in een post een netwerkkaart te installeren die op de broadcom lijkt ook dit helpt niet.
Ik ga jouw link nog na! :)

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Welke knoppix gebruik je?
Knoppix 3.2 is net uit, mischien dat het daarme wel werkt :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Welke foutmelding krijg je als je wat doet ? Hou je er rekening mee dat je niet standaard root rechten hebt in de shell van Knoppix ?

Verwijderd

Topicstarter
heb in de root op aanraden van een knoppix kenner het commando netcardconfig gebruikt, jammer maar geeft aan dat er geen netwerkkaart in zit.
Pagina: 1