Eraser127: Ik was dus ook alles kwijt helaas. Die schijf werd niet meer gezien in bios en draaide niet eens meer. RAID1 is wel aan te raden als je professioneel bezig bent met dingen die niet kwijt mogen raken. Maar de overall-performance neemt wel af. De extra performance van RAID0 is trouwens maar 30% ofzow. Het mooiste is RAID5 waarbij alles beest8ig snel gaat en de data gereconstrueerd kan worden als een van je 5 schijven het begeeft. Nice, eh? Ik ben er wel 8er dat die system-freezes niet door die RAID-controller komen: vandaag de schijven aan mijn gewone controller gehangen en precies hetzelfde euvel

BTW leuk, die 'pron'-link! Hoe wist je dat dat het allereerste was waar ik op zou klikken

(je weet dat 'pron' het Australische woord is voor garnaal, niet shrimp?)
Danny034: tnx voor de tip, maar had ik al goed staan.
Voor de eerlijkheid: die ouwe 30 GB maxtor sloeg sporadisch af, maar meteen weer aan, bovendien had ik em soms een week 8er elkaar aanstaan zonder koeling, ook tijdens hittegolf (!), dus een wonder dat ie het 3 jaar heeft uitgehouden.
AMD Ryzen 5 5600 7nm + X570 itx Aorus wifi + 32GB @3600CL16 + RX6800 Fighter + 2x 500GB nvme + ncase M1