coolermaster hac v81 (Xdream) op epox 8rda+

Pagina: 1
Acties:

• MaiorDomus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-02 13:11
zie titel is dit mogelijk op mijn kr7a (abit) lukte mij dit namelijk niet de koeler kwam tegen de voeding aan :'(

met het bevestigingsmechanisme dan he toen heb ik maar er een stuk afgehaald toen er weer opgezet en je hoor een stuk van de core af :'(
daarmee mijn proc vermoord en misschien mijn mobo ook...

woops 8)7 |:( ;(

het lijkt mij niet goed als je geen piepjes hoort als er geeneens een proc in je mobo zit :D en de speaker deden het altijd wel >:)

hoop dat jullie hiermee ervaring hebben want dan word dit mijn nieuwe mobo 8)

Verwijderd

Je post is lastig te lezen, maar dat terzijde..

Bij de KR7A zit de socket nogal hoog en ook bij de 8RDA+ is dit zo. Als je dus een case hebt waarbij de voeding er vlak boven zit dan krijg je idd problemen. Ik kan niet zeggen of het past, maar wel dat je een groot risico loopt dat het _niet_ past.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:55
Ik snap nou niet echt het probleem :?

[ Voor 3% gewijzigd door Termi op 23-03-2003 16:06 ]

• MaiorDomus
Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 16:02:
Je post is lastig te lezen, maar dat terzijde..

Bij de KR7A zit de socket nogal hoog en ook bij de 8RDA+ is dit zo. Als je dus een case hebt waarbij de voeding er vlak boven zit dan krijg je idd problemen. Ik kan niet zeggen of het past, maar wel dat je een groot risico loopt dat het _niet_ past.
ja dat dacht ik ook al, maar zal dat met een tt volcano 7+ wel kunnen?? die lijkt me ook wel fijn... >:) Sorry van de openingspost ik heb dat effe snel in elkaar geflanst terwijl ik buiten achter de laptop zit.. ;)

mijn problemen zijn proc dood en maybe mobo dood...
dit heb ik voor mekaar gekregen door het te strak opzetten van mijn koeling, en nou zou ik willen weten met welke mobo ik nou wel mijn koeling er normaal op kan zetten ;)
dat gaat nou namelijk niet doordat het socket a slot nogal hoog zit en dan de koeling tegen mijn voeding aan komt (nouja het klipje dan)

[ Voor 24% gewijzigd door MaiorDomus op 23-03-2003 16:12 . Reden: betere uitleg?? ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:11

Piggen

Lekker bakkie

Ik heb ook een Nforce 2, namelijk de Chaintech 7NJL1. En de Xdream pastte daar goed op. Alleen de clip van dat ding vond ik klote. Zo stroef dat ik nogal bang was dat ik m'n socket zou slopen of de koeler zelf (was ook m'n eerste zelfbouw-pc)

Ik denk dat hij wel op de 8RDA+ zal passen. Het is tenslotte een echt oc bord (Abit trouwens ook). Maar kan het ook niet aan je kast liggen?

• MaiorDomus
mpmad schreef op 23 maart 2003 @ 16:14:
Ik heb ook een Nforce 2, namelijk de Chaintech 7NJL1. En de Xdream pastte daar goed op. Alleen de clip van dat ding vond ik klote. Zo stroef dat ik nogal bang was dat ik m'n socket zou slopen of de koeler zelf (was ook m'n eerste zelfbouw-pc)

Ik denk dat hij wel op de 8RDA+ zal passen. Het is tenslotte een echt oc bord (Abit trouwens ook). Maar kan het ook niet aan je kast liggen?
da's wel mooi dan kan ik dus mooi die 8rda+ halen als het niet aan mijn kast ligt, ik heb alleen geen zin om een nieuwe kast te halen.. nouja ik zie wel als ik de nieuwe proc binnen heb en mijn mobo het niet doet dan koop ik wel de 8rda+ en ga ik zitten testen welke er op past...

bedankt voor jullie reacties ;)

• MaiorDomus
slotje graag

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:11

Piggen

Lekker bakkie

Hoho, ik garandeer niks, he (8>

• MaiorDomus
mpmad schreef op 23 March 2003 @ 16:44:
Hoho, ik garandeer niks, he (8>
Nee hoeft ook niet kerstman:P
maar ik ga wel testen ik heb effe mijn favo pcshop gevraagd en als het niet past mag ik het omruilen dus... :) xie wel ;)

in ieder geval bedankt

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 16:07

Rannasha

Does not compute.

Ik heb ook een HAC-V81 op een 8RDA+ en idd, het paste niet... Maar dat wist ik al, had de reviews gelezen. Oplossing was gewoon het clipje ombuigen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Shaflic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-02 17:39
Ik heb hier een Asus A7N8X deluxe met een normale midikast en ook sinds een week de xDream. Ik heb mijn voeding eerst eruit gehaald, toen de xDream geinstalleerd en daarna de voeding weer terug gezet.

Het klipje zit tegen de voeding aan nu dat klopt, maar er staat niet echt druk op. Ik vind het mechanisme van de Xdream niet de meest ideale, veel succes met het monteren ervan op je nieuwe MoBo ;) Ik zou als ik jou was dezelfde wijze toepassen als ik gedaan heb, dan heb je alle ruimte om veilig de koeler erop te zetten.

offtopic:
Hij bevalt me trouwens uitstekend. Ik heb de 2400 op 200 fsb gehad maar de rest van het MoBo begon toen te flippen dus staat nu rotsvast op 166. Stressed op 50 graden.

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Hi

Deze past dus prima op een Epox 8RDA+, maar of deze IN je kast past is een ander verhaal :), waar je op moet letten is dat je voldoende ruimte hebt tussen moederbord en voeding. Ik denk dat je ongeveer 2cm nodig hebt om deze passend te krijgen

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• MaiorDomus
Thanks dan koop ik nou dus gewoon een nieuw mobo (als die kapot is) een nieuwe procesor en een nieuwe koeling want dat klipje is er bij deze haast vanaf :D de fan gebruik ik dan als kastkoeler 8)

en dan nog effe testen met die voeding of het een beetje past als ik die er eerst uithaal ;) (wel een goed ID eigenlijk :z )

Ok dan zie ik jullie weer als ik op meer dan 2 GHz zit :7 >:)
C yeh
Pagina: 1