[WinXP] Restore point ervaringen...

Pagina: 1
Acties:

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01
Een paar weken geleden heb ik een clean install van Win XP gedaan om van die vervelende "infinite loop" af te geraken ... (NV4_disp met BSoD's en stop errors .. lopen wat draadjes over op GoT...)

Ik heb toen (en dus nu nog altijd) de laatste WHQL certified detonators geinstalleerd, en daarmee had/heb ik die infinite loop niet meer.

Ik wil nu graag terug wat recentere detonators installeren, omdat er textures zijn in Splinter Cell die helemaal zwart blijven, en ik dat bij m'n vorige installatie niet had (maar dan wel om de paar keer een infinite loop...)

Ik ben van plan die nieuwste "officiële" (en dus nietWHQL certified) detonators te installeren
Maar eerst maak ik een restore point aan. Zo dat ik dus terug kan (naar de install die ik nu dus heb), als die infinite loop terugkeert...

En dan nu m'n vraag ..

Hebben jullie ervaring met die restore points? Als je je pc "restored" heb je dan exact dezelfde installatie als wanneer je dat restore point aanmaakte? Zijn er verschillen? En dan nog meerbepaald met drivers? Wérkt die restore überhaupt?

Als ik hier geen goede argumenten hoor, denk ik dat ik die zwarte textures maar laat voor wat ze zijn, daar kan ik beter mee leven als met 'n infinite loop probleem...
Ik begin meer en meer te neigen naar "if it ain't totally broke, don't fix it"...

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08 00:49
tja dat restoren zet alles terug naar de instellingen en met de drivers zoals het op dat moment was. Alles wat je daarna aangepast of geinstalleerd hebt is verdwenen. Op zich is het een handig systeem

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
wil je zekerheid hebben: symantec ghost.

als bij ons op de zaak over een programma gezegd wordt 'eerst ff een ghost draaien' dan weet je dat het programma je windows weleens zou kunnen gaan verneuken.

Verwijderd

Ik heb zelf slechte ervaring met herstelpunten.

Ik heb hier een modem ingebouwd, vervolgens herstelpunt aangemaakt.
Driver erop gezet, maar dit was de verkeerde.
Dus in XP is een verkeerde driver meestal fataal.
Terug naar het herstelpunt, maar toch blijft hij de veerkeerde driver gebruiken.

Ook nog iets: Die herstelpunten verdwijnen gewoon.
als ik nu een herstelpunt maak dan is die over twee weken spontaan verdwenen.

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01
thanks!

Ik had al zo'n donkerpaars vermoeden, maar nu ga ik afzien van die system restore en een Ghost nemen ...

Wat me wel stoort bij Ghost 2003 is dat ie een of andere service installeerd, en als je die service verwijderd (gewoon niet mee laten starten) dan werkt Ghost onder windows niet meer .. dan wil ie terug beginnen installeren ... en die service handmatig terug opstarten verhelpt dat ook niet ...

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Gewoon een oudere versie van Ghost gebruiken, booten met een DOS-diskette en ghost uitvoeren vanuit DOS.

Ik heb ook geen goede ervaringen met System Restore. De ene keer werkt het wel, een andere keer weer niet, en een volgende keer is idd je point verdwenen...

| Specs Aurora24 | My music |

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 14:34
shaidar schreef op 23 maart 2003 @ 22:54:
thanks!

Ik had al zo'n donkerpaars vermoeden, maar nu ga ik afzien van die system restore en een Ghost nemen ...

Wat me wel stoort bij Ghost 2003 is dat ie een of andere service installeerd, en als je die service verwijderd (gewoon niet mee laten starten) dan werkt Ghost onder windows niet meer .. dan wil ie terug beginnen installeren ... en die service handmatig terug opstarten verhelpt dat ook niet ...
Als dit je stoort is er ook nog Powerquests driveimage...die gebruik ik ook...is hier ook nog een tikje sneller in backuppen en restoren ;) en je krijgt geen extra services geinstalleerd.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
The_Prince_of_Mu schreef op 23 maart 2003 @ 23:00:
Gewoon een oudere versie van Ghost gebruiken, booten met een DOS-diskette en ghost uitvoeren vanuit DOS.
je kan met ghost 2003 heel erg mooie diskettes aanmaken. ik ghost altijd van diskettes. je hebt zelfs usb 2.0 en ntfs support, dus wat wil je nog meer. werkt echt perfect. de enige bug die ik tegengekomen ben is dat de usb driver op sommige sis-gebaseerde moederborden crasht, en dan wil ghost dus niet opstarten. maar je kunt ook een diskette maken zonder usb support.

[ Voor 23% gewijzigd door smvs op 23-03-2003 23:41 ]

Pagina: 1