Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Verwijderd
Geen de posts(!) van die users een plekje in SM en we kijken ernaar.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2003 16:03 ]
Verwijderd
In TFP was dat dacht ik ook zo...
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
In W&L is niveau van reacties een vereiste, inclusief onderbouwing met bronvermeldingen, correcte argumentaties en de hele hotemetoot (conclusie, inleiding, duidelijke opbouw, goed/correct taalgebruik, ABN, etc.) et all. Discussie op zich staat voorop.
In NSTM wordt ontopic reageren verwacht, liefst ook iets wat iets toevoegt, maar daar stopt 't al wel. Het onderwerp op zich staat voorop.
In SG is offtopic reageren ook nog eens deels toegestaan, het is een soort half pretforum. Geen bullshit, maar wel los. Niet te vergelijken met bv. W&L...
Volgens mij is wat jij noemt nou niet echt heel erg ofzo. Dit is gewoon een normaal forum waar je normaal en ontopic moet reageren, dat is alles. Geen lompe geintjes en klaar.
Verwijderd
Verwijderd
Reacties als "aanvallen die hap!" of "die amerikanen moeten ook alles platbombarderen he?" is geenszins gewenst in W&L-style, maar in NTSM-style zou dit op zich niet verboden zijn.
Verwijderd

Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 18:01:
Mjah, ik denk dat dat vanwege gewoontes + onduidelijkheid is, hoor... Veel NTSM posters zullen de NSTM policy gewend zijn, terwijl TFP/W&L mensen de W&L policy gewend zullen zijn. Opeens aanpassen als je niet weet dat dat uberhaupt moet... Tsjah, ik weet niet hoor, maar 't zou wel wat duidelijker mogen. Na het lezen van de FAQ is het mij nog niet duidelijk of er nu NTSM- of W&L policy op TFI van toepassing is.
Alledrie de policy's zijn volgens mij 'streng' genoeg voor dat forum... Alle overtredingen die aangepakt worden, zouden ook in elk van de drie andere fora aangepakt worden.
Lees bijvoorbeeld dit topic maar eens, vooral de laatste reacties. Dit noem ik niet meer normaal discussieren maar elkaar uitschelden .
En vooral constant open deuren intrappen is juist nu zo gruwelijk vervelend. Als je niet voor bent ben je tegen en iets nuanceren lijkt voor sommige mensen niet te kunnen.
Ik vind in het TF dat soort dingen niet kunnen. Dit leidt alleen maar tot escalatie en bovendien mogen dat soort dingen van mij wel onderbouwd worden. Als er alleen maar in die stijl gepost zou worden dan hadden we het beter bij een opsomtopic kunnen houdenReacties als "aanvallen die hap!" of "die amerikanen moeten ook alles platbombarderen he?" is geenszins gewenst in W&L-style, maar in NTSM-style zou dit op zich niet verboden zijn.
Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 16:03:
Er verdwijnen steeds meer users uit TF.
Geen de posts(!) van die users een plekje in SM en we kijken ernaar.
NeeJvS schreef op 23 maart 2003 @ 17:04:
En wat is het nadeel voor het themaforum? Denk je dat mods zwart wit denken of dat voor een themaforum het hele beleid tot in puntjes uitgelegd moet worden?
[ Voor 26% gewijzigd door Basszje op 23-03-2003 18:34 ]
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
[ Voor 95% gewijzigd door jdiezrequejo op 23-03-2003 18:48 ]
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Moet ik wel zeggen dat ik daar dan ook net zo stom lage opmerkingenmakend tegenin ga.
In het begin toen ik in TF kwam was er nog wel wat activiteit, maar dat wordt steeds minder, en zou mij nix verbazen als dat door het dalende niveau van discussieren en/of door het flamen van sommige mensen.
Ik denk dat het wel verstandig is dat er een mod van bv SG af en toe ff de topics in TF door kijkt om te kijken of er tekenen van moddergooien zijn. En indien dat het geval is op kan treden.
/edit
Door bv dit soort opmerkingen

[ Voor 13% gewijzigd door stok op 23-03-2003 18:41 ]
In mijn belevingswereld past TFI het beste bij NSTM. Een groot deel van de topics komt ook uit NSTM.
Het doel van de policy is zorgen voor een: 'discussieforum, dat wil zeggen dat de reacties op inhoud gericht moeten zijn. Onzinnige en 'lollige' reacties zijn dan ook ongewenst.'
Deze zinnen geven aan wat er van de users verwacht wordt. Het hoeven geen W&L-waardige topics te worden. Imho gaat het nieuws te snel, zijn er teveel geruchten en dergelijk om een lange post volgens een betoogschema op te stellen.
We verwachten serieuze reacties van de users en we hopen op een leuke discussie over Irak. Bij deze discussies is zowel een diepgaande over de follow up en de rechtmatigheid mogelijk als plattere over een neergeschoten vliegtuig.
In aanvulling op de policy van NSTM wordt er strenger opgetreden tegen 'nutteloze' reacties die niets toe voegen aan het topic. Wat nuttig is en wat niet wordt bepaald door de mods. Voor het postgedrag geldt dat ook dit door de mods bepaald wordt. Zoals in de policy staat is: 'het aan de moderators om naar eigen inzicht te handelen'
Voor mij is TFI dus geen W&L maar NSTM met een beetje meer striktheid en sturing vanuit de crew.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
En daarmee doel ik op dingen als : 'linkse kerk','communisten' en meer van dat soort opmerkingen die ik overal constant hoor. Dat is echt een dooddoener voor de discussie en bovendien erg verleidelijk om op te flamen ( voor mij althans )
Verwijderd
Bij het TF:P werd daar niet echt goed op gelet, IMHO. Ik betwijfel of het nu wèl gaat gebeuren.En daarmee doel ik op dingen als : 'linkse kerk','communisten' en meer van dat soort opmerkingen die ik overal constant hoor
Verwijderd
Valt tegen, in TFP werd het misschien soms vergeten, maar over 't algemeen werden users die dat soort dingen zeiden vrij snel weggehaald (inclusief reactie).Verwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 19:31:
Bij het TF:P werd daar niet echt goed op gelet, IMHO. Ik betwijfel of het nu wèl gaat gebeuren.
Verwijderd
Dat soort dingen hebben de neiging erdoorheen te glippen, maar als ik ze echt irritant vond (en mijn tolerantiedrempel is niet zo hoogBij het TF:P werd daar niet echt goed op gelet, IMHO. Ik betwijfel of het nu wèl gaat gebeuren.
Ik hoop dat dat nu ook het geval zou zijn iigVerwijderd schreef op 23 March 2003 @ 19:50:
[...]
Valt tegen, in TFP werd het misschien soms vergeten, maar over 't algemeen werden users die dat soort dingen zeiden vrij snel weggehaald (inclusief reactie).
Verwijderd
Een beetje emotie in een posts kan geen kwaad, van al die politiek correcte reacties vallen mijn oogjes dicht..
emotie mag, maar niet van die domme posts als "jullie linkse rakkers moeten niet zeuren" of "het zullen weer die beroepscommunisten zijn" zijn gewoon niet te tolereenVerwijderd schreef op 24 March 2003 @ 02:27:
Je kunt ook overdrijven natuurlijk..
Een beetje emotie in een posts kan geen kwaad, van al die politiek correcte reacties vallen mijn oogjes dicht..
blup
Verwijderd
Zulke opmerkingen voegen ook niets aan een discussie toe... Discussies mogen best wat 'peper' hebben, zolang ze maar onderbouwd worden.eendje schreef op 24 March 2003 @ 07:33:
[...]
emotie mag, maar niet van die domme posts als "jullie linkse rakkers moeten niet zeuren" of "het zullen weer die beroepscommunisten zijn" zijn gewoon niet te tolereen
Wat het extra vervelend maakt is dat voor veel mensen het om kennelijk om een live versie van cs of whatever wargame ze spelen, en er de bijbehorende ongezouten kreten op los laten.
De crew doet erg hun best imho om dit in goede banen te leiden, waarbij we natuurlijk ook niet mogen vergeten dat zelfs de mods ook wel eens iets anders te doen hebben in het weekend. (Ontbrakken, biertje in de zon, social life emulaties