Thema Forum Irak optreden mods

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-10 11:33

Basszje

Reisvaap!]

Topicstarter
Kan het TF IQ ( wow afkortingen :P ) niet net zo streng gemodereerd worden als TF politiek destijds :?

Imo doen bep. opmerkingen nogal afbreuk aan de discussies en lokken alleen maar meer flames uit.

Tegenstrijdige meningen zijn alleen maar goed voor een discussie maar dan wel met respect en onderbouwing graag.

Hiermee doel ik dus op opmerking als
' die herzenloze demonstranten','linkse rakkers' etc , maar ook op opmerkingen als 'achterlijke kutamerikanen'

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er verdwijnen steeds meer users uit TF.
Geen de posts(!) van die users een plekje in SM en we kijken ernaar.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2003 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet handiger als er een specifieke lite-mod voor TFI komt? Iemand die de precieze regels daarvoor dus kan navolgen en helpen opstellen, en dus niet dat W&L en NTSM en SG policies dwars door elkaar heen gaan lopen in TFI...

In TFP was dat dacht ik ook zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

volgens mij verschillen die policy's niet echt van elkaar, namelijk blijf ontopic, plaats geen onzin en discusseer beargumenteerd. Niet flamen en nog wat andere standaard netiquette zaken :o/.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet mee eens...

In W&L is niveau van reacties een vereiste, inclusief onderbouwing met bronvermeldingen, correcte argumentaties en de hele hotemetoot (conclusie, inleiding, duidelijke opbouw, goed/correct taalgebruik, ABN, etc.) et all. Discussie op zich staat voorop.

In NSTM wordt ontopic reageren verwacht, liefst ook iets wat iets toevoegt, maar daar stopt 't al wel. Het onderwerp op zich staat voorop.

In SG is offtopic reageren ook nog eens deels toegestaan, het is een soort half pretforum. Geen bullshit, maar wel los. Niet te vergelijken met bv. W&L...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

En wat is het nadeel voor het themaforum? Denk je dat mods zwart wit denken of dat voor een themaforum het hele beleid tot in puntjes uitgelegd moet worden? :?

Volgens mij is wat jij noemt nou niet echt heel erg ofzo. Dit is gewoon een normaal forum waar je normaal en ontopic moet reageren, dat is alles. Geen lompe geintjes en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat het beleid niet duidelijk is, en dat dat met name in de discussietopics erg irritant is zoals Basszje net al zegt - mij valt het ook op dat sommige discussies geleid worden door ongefundeerd geschreeuw, en dat is gewoon erg jammer... Een duidelijkere policy zou dit al deels voorkomen (dan weten users dat dat niet kan), en als de mods daar dan ook allemaal naar leven dan wordt het alleen maar rechtlijniger, wat natuurlijk zeer goed zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat geschreeuw komt van mensen die zich niets van beleid aantrekken, ze weten wel dat het niet mag of dat het onbeschoft is. Die lui pakken we gewoon aan met een TF ban als het goed is. Een topicje erboven met de normale regels gaat dat niet verhelpen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat is de algemene policy dan? W&L-achtig? Dus moet er op niveau worden gediscussieerd? Moet je argumenten, bronnen en dergelijke aandragen? Of NTSM-achtig? Dus dat je ontopic reageert, maar dat het niet per se een bijdrage aan het topic hoeft te zijn?

Reacties als "aanvallen die hap!" of "die amerikanen moeten ook alles platbombarderen he?" is geenszins gewenst in W&L-style, maar in NTSM-style zou dit op zich niet verboden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedere user zo net even een stapje extra moeten doen om dit TF netjes te houden! Helaas komt dat in de praktijk "niet uit de verf" zogezegd. Jammer... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah, ik denk dat dat vanwege gewoontes + onduidelijkheid is, hoor... Veel NTSM posters zullen de NSTM policy gewend zijn, terwijl TFP/W&L mensen de W&L policy gewend zullen zijn. Opeens aanpassen als je niet weet dat dat uberhaupt moet... Tsjah, ik weet niet hoor, maar 't zou wel wat duidelijker mogen. Na het lezen van de FAQ is het mij nog niet duidelijk of er nu NTSM- of W&L policy op TFI van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Logisch nadenken is ook een optie natuurlijk... Met veelal felle voor- en tegenstanders, weet je dat de gemoederen hoog kunnen oplopen. Dus zou ieder logisch denkend mens de flames en trollen al achterwegen moeten laten, en extra aandacht moeten besteden aan de boodschap/reply. Maar dat is volwassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dan heb je het alleen over flames en trolls, dingen die sowieso buiten de policy vallen. Ik doel net zo goed op inhoud van de post op zich, niveau van de post, opbouw, argumentatie, correctheid, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 18:01:
Mjah, ik denk dat dat vanwege gewoontes + onduidelijkheid is, hoor... Veel NTSM posters zullen de NSTM policy gewend zijn, terwijl TFP/W&L mensen de W&L policy gewend zullen zijn. Opeens aanpassen als je niet weet dat dat uberhaupt moet... Tsjah, ik weet niet hoor, maar 't zou wel wat duidelijker mogen. Na het lezen van de FAQ is het mij nog niet duidelijk of er nu NTSM- of W&L policy op TFI van toepassing is.

Alledrie de policy's zijn volgens mij 'streng' genoeg voor dat forum... Alle overtredingen die aangepakt worden, zouden ook in elk van de drie andere fora aangepakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Topicstarter
Ik postte dit eigenlijk omdat het idd nogal een heet hangijzer is met sterke tegenstellingen op GOT.

Lees bijvoorbeeld dit topic maar eens, vooral de laatste reacties. Dit noem ik niet meer normaal discussieren maar elkaar uitschelden .

En vooral constant open deuren intrappen is juist nu zo gruwelijk vervelend. Als je niet voor bent ben je tegen en iets nuanceren lijkt voor sommige mensen niet te kunnen.
Reacties als "aanvallen die hap!" of "die amerikanen moeten ook alles platbombarderen he?" is geenszins gewenst in W&L-style, maar in NTSM-style zou dit op zich niet verboden zijn.
Ik vind in het TF dat soort dingen niet kunnen. Dit leidt alleen maar tot escalatie en bovendien mogen dat soort dingen van mij wel onderbouwd worden. Als er alleen maar in die stijl gepost zou worden dan hadden we het beter bij een opsomtopic kunnen houden ;)
Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 16:03:
Er verdwijnen steeds meer users uit TF.
Geen de posts(!) van die users een plekje in SM en we kijken ernaar.
_/-\o_ :)
JvS schreef op 23 maart 2003 @ 17:04:
En wat is het nadeel voor het themaforum? Denk je dat mods zwart wit denken of dat voor een themaforum het hele beleid tot in puntjes uitgelegd moet worden? :?
Nee :? Wat bedoel je precies daarmee :? . Ik vraag alleen maar of er gelet wordt op bep. sfeerverziekende elementen.

[ Voor 26% gewijzigd door Basszje op 23-03-2003 18:34 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:21
nevermind, ik help niks om zeep :+

[ Voor 95% gewijzigd door jdiezrequejo op 23-03-2003 18:48 ]

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik wil mij aansluiten bij Basszje. Valt me op dat sommige lekkere discussies compleet vernaggeld worden door personen die totaal zonder gebruik van argumenten beetje in het wilde weg beginnen te flamen, te generaliseren en op de man te spelen.
Moet ik wel zeggen dat ik daar dan ook net zo stom lage opmerkingenmakend tegenin ga.
In het begin toen ik in TF kwam was er nog wel wat activiteit, maar dat wordt steeds minder, en zou mij nix verbazen als dat door het dalende niveau van discussieren en/of door het flamen van sommige mensen.

Ik denk dat het wel verstandig is dat er een mod van bv SG af en toe ff de topics in TF door kijkt om te kijken of er tekenen van moddergooien zijn. En indien dat het geval is op kan treden.
/edit
Door bv dit soort opmerkingen :X kan een discussie aardig om zeep geholpen worden.

[ Voor 13% gewijzigd door stok op 23-03-2003 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-10 22:31

Fisico

by Fabian

Beelzebubu,

In mijn belevingswereld past TFI het beste bij NSTM. Een groot deel van de topics komt ook uit NSTM.

Het doel van de policy is zorgen voor een: 'discussieforum, dat wil zeggen dat de reacties op inhoud gericht moeten zijn. Onzinnige en 'lollige' reacties zijn dan ook ongewenst.'

Deze zinnen geven aan wat er van de users verwacht wordt. Het hoeven geen W&L-waardige topics te worden. Imho gaat het nieuws te snel, zijn er teveel geruchten en dergelijk om een lange post volgens een betoogschema op te stellen.

We verwachten serieuze reacties van de users en we hopen op een leuke discussie over Irak. Bij deze discussies is zowel een diepgaande over de follow up en de rechtmatigheid mogelijk als plattere over een neergeschoten vliegtuig.

In aanvulling op de policy van NSTM wordt er strenger opgetreden tegen 'nutteloze' reacties die niets toe voegen aan het topic. Wat nuttig is en wat niet wordt bepaald door de mods. Voor het postgedrag geldt dat ook dit door de mods bepaald wordt. Zoals in de policy staat is: 'het aan de moderators om naar eigen inzicht te handelen'

Voor mij is TFI dus geen W&L maar NSTM met een beetje meer striktheid en sturing vanuit de crew.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Topicstarter
Van mij mag dit TF daarnaast dus ook wel gelet worden op denigrerende generalisaties e.d.
En daarmee doel ik op dingen als : 'linkse kerk','communisten' en meer van dat soort opmerkingen die ik overal constant hoor. Dat is echt een dooddoener voor de discussie en bovendien erg verleidelijk om op te flamen ( voor mij althans )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En daarmee doel ik op dingen als : 'linkse kerk','communisten' en meer van dat soort opmerkingen die ik overal constant hoor
Bij het TF:P werd daar niet echt goed op gelet, IMHO. Ik betwijfel of het nu wèl gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 19:31:
Bij het TF:P werd daar niet echt goed op gelet, IMHO. Ik betwijfel of het nu wèl gaat gebeuren.
Valt tegen, in TFP werd het misschien soms vergeten, maar over 't algemeen werden users die dat soort dingen zeiden vrij snel weggehaald (inclusief reactie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat soort dingen hebben de neiging erdoorheen te glippen, maar als ik ze echt irritant vond (en mijn tolerantiedrempel is niet zo hoog ;) ), verdwenen ze meestal echt wel. Inclusief de rest van de reactie, had de user maar beter zn best moeten doen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 19:50:
[...]

Valt tegen, in TFP werd het misschien soms vergeten, maar over 't algemeen werden users die dat soort dingen zeiden vrij snel weggehaald (inclusief reactie).
Ik hoop dat dat nu ook het geval zou zijn iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook overdrijven natuurlijk..

Een beetje emotie in een posts kan geen kwaad, van al die politiek correcte reacties vallen mijn oogjes dicht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 16:17

Bezulba

Formerly known as Eendje

Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 02:27:
Je kunt ook overdrijven natuurlijk..

Een beetje emotie in een posts kan geen kwaad, van al die politiek correcte reacties vallen mijn oogjes dicht..
emotie mag, maar niet van die domme posts als "jullie linkse rakkers moeten niet zeuren" of "het zullen weer die beroepscommunisten zijn" zijn gewoon niet te tolereen

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eendje schreef op 24 March 2003 @ 07:33:
[...]

emotie mag, maar niet van die domme posts als "jullie linkse rakkers moeten niet zeuren" of "het zullen weer die beroepscommunisten zijn" zijn gewoon niet te tolereen
Zulke opmerkingen voegen ook niets aan een discussie toe... Discussies mogen best wat 'peper' hebben, zolang ze maar onderbouwd worden.

Wat het extra vervelend maakt is dat voor veel mensen het om kennelijk om een live versie van cs of whatever wargame ze spelen, en er de bijbehorende ongezouten kreten op los laten.

De crew doet erg hun best imho om dit in goede banen te leiden, waarbij we natuurlijk ook niet mogen vergeten dat zelfs de mods ook wel eens iets anders te doen hebben in het weekend. (Ontbrakken, biertje in de zon, social life emulaties ;) ).
Pagina: 1