Toon posts:

Slecht geluid in SVCD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor ik begin heb gesearched.

Heb het volgende gedaan, VHS opgenomen via virtualdub, gaat allemaal goed goede beeldskwaliteit en zoook geluid. 45 minuten film +geluid = 10 gig.

Wanneer ik via Nero als SCVD op Cd fik klinkt het geluid erg blikkerig, wanneer ik met TPMG de file omzet naar mpeg 2 klinkt het geluid ook erg blikkerig.

Heb in beide progjes geprobeerd om de geluidsopties aan te passen, in TPMG zijn de velden waar je het geluid zou moeten aanpassen grijs en in nero kan ik nergens de optie vinden om het geluid aan te passen.

Dus hoe op te lossen?

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Probeer het eens met Adobe Premiere (heb ik toevallig net een svcd mpegje mee gemaakt) daar kun je alle opties van geluid en beeld instellen en een mpeg exporteren, die Nero meteen als svcd kan branden.

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat zijn je instellingen voor het geluid in virtualdub?
Heb je niet prongelijk het geluid in 48khz gecaptured, waardoor nero / tmpeg het gaan downsamplen naar 44khz en de geluidskwaliteit drastisch omlaag gaat.

[ Voor 13% gewijzigd door Paquito op 23-03-2003 22:52 ]

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

mno

Conversie van 48Khz naar 44Khz is inderdaad vaak de boosdoener. Tmpgenc schijnt daar gewoon niet goed in te zijn en Vdub ook niet. De makkelijkste en beste manier is waarschijnlijk via Besweet en BesweetGUI: http://dspguru.doom9.net/

Je kan het ook doen met 2 plugins voor Tmpgenc, namelijk SSRC (voor de omzetting van 48 naar 44) en Toolame (voor de omzetting van WAV naar .mp2) maar Besweet is eenvoudiger en doet het zonder tussenbestanden.

Gewoon rösti