Toon posts:

[CS] Hoeveel memory bandwidth neemt een HLDS_L in

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb google al overbelast hiermee, valve al een week geleden gemailed. Geen antwoord gehad :)

Maar weet iemand hoeveel bandbreedte 1 HLDS_L pakt van het geheugen(RAM, niet de netwerkconnectie) met zeg maar 16 man erop?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:01
Dan mag jij me eerst even uitleggen wat HLDS_L is ;)
Het zal wel een serverversie van CS zijn dus dan ga ik daar maar vanuit. Een dedicated server van CS neemt ongeveer 16 MB ram per persoon in. Dus met 16 mensen gebruik je zo'n 256 MB. 384 MB is dus zeker wel aan te raden.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
erm, bandbreedte, niet hoeveelheid :)

hlds_l is idd de consolebased serverversie en wel voor linux :)

• Jap
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 13:32

Jap

No worries

Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 21:12:
erm, bandbreedte, niet hoeveelheid :)
tja de bandbreedte, mischien moet je ff uitleggen wat je prcies bedoelt!
wil je weten hoe snel ie de hele hlds_L in het geheugen plonst of hoe snel ie daarnaar werkt?

waarschijnlijk kwa snelheid zal ie op de snelheid van het geheugen zitten, hoe snel dat prcies is geen id, ligt aan het soort geheugen (sdram, ddr, rimm)

Nieuws en informatie over IPv6 @ Fix6.net | Hosting met IPv6 nodig? Bekijk de IPv6-hosters lijst op Fix6.net/ipv6-webhosting

Verwijderd

Topicstarter
hoeveel MB/s hij vraagt van het geheugen als tie eenmaal draait en er 16 man opzitten. Dus puur de doorvoersnelheid die hij vereist.

Verwijderd

MaRc0 schreef op 23 March 2003 @ 16:20:
Dan mag jij me eerst even uitleggen wat HLDS_L is ;)
Het zal wel een serverversie van CS zijn dus dan ga ik daar maar vanuit. Een dedicated server van CS neemt ongeveer 16 MB ram per persoon in. Dus met 16 mensen gebruik je zo'n 256 MB. 384 MB is dus zeker wel aan te raden.
onzin, zo'n 90mb bij mij met 14 players server...

• Hahn
Waarom zou je eigenlijk de bandbreedte voor het geheugengebruik willen weten? Het lijkt me dat het gewoon het maximum is, je processor is tijdens spellen ook 100% load, omdat het dan het snelst werkt. Maar wat heb je eraan als je weet hoe snel het gaat :?

Verwijderd

Topicstarter
erm ik weet niet wat voor cpu jij hebt maar en hlds_l met 18 man erop trekt bij mij ca 18-22 % cpu op een athlon 2000+

Uit nieuwsgierigheid om te kijken of een upgrade naar DDR zin heeft voor mn servertje :)

• Hahn
Een dedicated server trekt wel wat minder, had ik niet aan gedacht :)
Maar als je naar DDR wilt switchen heb je denk ik ook een nieuw moederbord nodig. Maar waarom zou je je server zo'n klein beetje upgraden als alles nu goed draait? Het is niet alsof het dan bij anderen sneller gaat lopen hoor.

Verwijderd

bij jezelf kan het sneller lopen waardoor mapchanges ed sneller gaan.

Verwijderd

Topicstarter
mapchanges is niet de kwestie, dat is met name disk i/o. Die paar MB aan maps lacht ook SDR SDRAM zelfs om....Het gaat om de rekenintensieve taken, die veel i/o naar het geheugen doen....

Verwijderd

mind the "e.d." ;)

Verwijderd

ik denk dat je dat het beste even zelf kan meten, er zijn geheid tools voor om de memory usage van een bepaalde applicatie te monitoren, zeker voor linux... misschien even vragen in NOS, als je het niet zo 123 kan vinden

Verwijderd

top :+

Verwijderd

Topicstarter
top geeft bij mijn weten niet het bandbreedte verbruik aan maar alleen de omvang in het geheugen. of ben ik nou n44b? :P

Verwijderd

er zijn geheid tools voor om de memory usage van een bepaalde applicatie te monitoren
?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2003 10:57 ]

Pagina: 1