Verwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 15:09:
Waarom word ik in de thread van Microsoft die beveiliging les gaat geven nou weer naar '0 - Flamebait' gemodereerd?
Bill Gaetes krijgt een +3 Inzichtvol voor een flauwe reply dat Microsoft helemaal niks van beveiliging afweet, zonder ook maar ENIGE argumenten aan te brengen, en als ik daar, imho heel reeel op reageer dat dat weer een flauwe anti-Microsoft opmerking is (want dat is het ook) word ik naar Flamebait gemodeerd. Wie flaimt hier nou zeg...
Ik geef je helemaal gelijk, ik heb ook m'n buik grondig vol van die mannetjes die even snel een pseudo-grappige reactie neerknallen die door z'n vorm moeilijk als troll of flame te herkennen is.

Dit hele draadje is trouwens aanleiding geweest voor een stel bijzonder smakeloze reacties die inmiddels gelukkig niet meer als zodanig te herkennen zijn. Maar dat terzijde.
Wat deze Bill Gaetes doet, is niets anders dan een troll neerzetten. Het is het uitlokken van reacties zonder een bijzonder steekhoudende onderbouwing voor z'n stellingen.
Toch kan ik me ook wel een beetje voorstellen dat mensen jouw reactie als flame modden, vanwege dit stukje:
Sjonge, en daar krijg je tegenwoordig nog '+3 inzichtvol voor'.
Je wordt daar IMHO namelijk te persoonlijk,
hoe waar en begrijpelijk het ook is wat je zegt. De beste methode om je gram te halen als jij je ergert aan een dergelijke reactie, is zelf een reactie neer te zetten die door z'n inhoud de gewraakte reply helemaal de glans ontneemt, of gewoon die kerel omlaag te modden.
Wat ik bedoel met een reactie die door z'n inhoud opvalt is dus: een reply schrijven die door de PM direct wel op "+4 inzichtvol" gezet zou mogen worden.

Dat haalt jouw reactie niet wat mij betreft

en dat gedeelte waarbij je zo direct op zijn score reageert is daar mede de oorzaak van.
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.