Toon posts:

.nl Domeinnaam: particulier of op naam bedrijf?

Pagina: 1
Acties:
  • 772 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tegenwoordig kan je domeinnamen als particulier aanvragen of op naam van je bedrijfje.

Nu heeft m'n zus een bedrijfje opgericht (heel simpel concept, verdient er nog niks mee) en wil daarvoor een domein aanvragen.

Wat is nu het verstandigst om te doen? Op haar eigen naam aanvragen (als particulier dus) of op naam van haar bedrijf? Zitten er in beide vormen nog verschillende consequenties? Ik heb op www.nic.nl gekeken, maar hier wordt verder niks over gezegd.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12 12:32
Op naam van je bedrijf is later belasting technish voordeliger. :p

Verwijderd

Topicstarter
Kan je dat toelichten? Kan daar namelijk geen informatie over vinden. Wel dat het aanvragen van een domein door een bedrijf een tikkeltje duurder is.

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-12 23:05

Blauw

De Schreeuw

op www.sidn.nl staat veel info over de voor en nadelen.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-12 20:47

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op 23 maart 2003 @ 14:56:
Kan je dat toelichten? Kan daar namelijk geen informatie over vinden. Wel dat het aanvragen van een domein door een bedrijf een tikkeltje duurder is.

Uhm ik weet niet waar dat is maar normaal gesproken maakt het echt niks uit of je als bedrijf of als particulier registreerd hoor, zolang je maar betaald :).

Ik zou het gewoon op naam van het bedrijfje doen aangezien de naam ook voor het bedrijf is. Belastingtechnisch is het idd ook voordeliger hoewel je voor die paar euro niet echt je best hoeft te doen.
En ach, het bedrijf staat toch op haar naam gok ik? Dan maakt het toch niet uit dat de domeinnaam op haar bedrijfsnaam staat?

Verwijderd

gewoon domein op je bedrijfsnaam zetten.
Dit kost je tussen de 15 en 25 euro voor een heel jaar.
en trouwens op naam van particulier of bedrijf verschilt tegenwoordig (zowat) niets meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2003 15:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Het bleek net trouwens dat haar bedrijfje niet eens bij de KvK ingeschreven stond, maar alleen een BTW-nummer heeft :o. Hij zal dus wel particulier aangevraagd moeten worden...

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 15:36:
Bedankt! Het bleek net trouwens dat haar bedrijfje niet eens bij de KvK ingeschreven stond, maar alleen een BTW-nummer heeft :o. Hij zal dus wel particulier aangevraagd moeten worden...

Hmm kan dat? Wist ik niet.

Particulier aanvragen kan prima, je kunt voor een tiental euro's een naampje registreren en als je daar behoefte aan hebt mailadressen (handig als je zus wat met de naam wilt doen, dat mensen gewoon naar info@bedrijfje.nl kunnen mailen ipv zusjesnaam@provider.nl ;)).
Let er wel op dat het domein op jouw (/zusjes) naam komt en niet op naam van een of andere toko waar je de naam besteld (gebeurt zelden hoor maar wel een klein puntje).

Verwijderd

Als de mogelijkheid er is (zonder kvk dus niet) is het altijd verstandiger het zakelijk te registreren. Denk o.a. aan eventuele geschillen, je kunt de btw terug krijgen van de belastingdient, staat professioneler etc.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Let er ook op dat in geval van een particuliere registratie je persoonlijke gegevens (adres en telefoonnummer) in de whois-database komen te staan, bij een bedrijf kun je dit nog een beetje wegwerken dmv een postbus oid.

• IceStorm

IceStorm

CyBeRSPiN schreef op 23 maart 2003 @ 16:09:
Let er ook op dat in geval van een particuliere registratie je persoonlijke gegevens (adres en telefoonnummer) in de whois-database komen te staan, bij een bedrijf kun je dit nog een beetje wegwerken dmv een postbus oid.

Mee eensch, hoewel ik vermoed dat het bedrijfje geen postbus heeft ;)

Ik zou je zus overigens wel aanraden om zich in te laten schrijven bij de KvK. Uit mijn hoofd kost dat voor een eenmanszaak € 60,- per jaar.

Verwijderd

een postbus mag niet in de whois informatie, net als een mobiel nummer niet mag.

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 17:02
En tegenwoordig kun je je adres onzichtbaar maken in de whois, daarmiddel van het aanvinken van die optie bij het registreren. Dat zul je dus aan je hostingprovider moeten mededelen.

Edit: Mobiel nummer ook nooit problemen mee gehad sinds de invoering van het nieuwe systeem.

[ Voor 21% gewijzigd door Jaded op 23-03-2003 20:13 ]

Verwijderd

Jaded schreef op 23 March 2003 @ 20:12:
En tegenwoordig kun je je adres onzichtbaar maken in de whois, daarmiddel van het aanvinken van die optie bij het registreren. Dat zul je dus aan je hostingprovider moeten mededelen.
Dat mag niet zomaar, je moet daarvoor een hele goede reden hebben en dit apart aanvragen per domeinnaam.
Pagina: 1