[CSS] DIV probleem met Mozilla

Pagina: 1
Acties:

• mosymuis
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-06 10:15
Hallo,

Ik loop tegen een probleem aan in Mozilla wat in IE geen enkel probleem gaf: het maken van een vakje met border en achtergrondgraphic in CSS mbv een DIV tag, maar Mozilla wil er niet aan en gaat vooral met die achtergrondgraphic heel raar om. Als je scrolt rolt het plaatje achter de pagina mee, dus je ziet hem steeds enkel in het bovenste SPAN hokje en dan nog niet eens helemaal.

Dit is de code:
HTML:
1
2
3
4
5
<DIV class="vraag">Politieke voorkeur:</DIV>
ik ben zo links als de pest; ik zou stemmen op groen links (eventueel sp)

<DIV class="vraag">Geloofsovertuiging:</DIV>
ik geloof in mezelf, dat is het belangrijkste

en dit is de css lijn:
Cascading Stylesheet:
1
DIV.vraag {background-color:#A95F59; font-weight:bold; padding:6px 10px 8px 37px; margin:15px 0px 15px 15px; border:2px outset #FFEBEB; background: url(../images/vraag_achtergrond.png) fixed; background-position:left top; background-repeat:no-repeat;}

Zo zou het eruit moeten zien: (in IE gaat het dus goed)
Afbeeldingslocatie: http://bode.gamez.nl/zooi/prob01_ie.jpg

Maar Mozilla maakt er dit van:
Afbeeldingslocatie: http://bode.gamez.nl/zooi/prob01_mozilla.jpg

Hoe kan ik dit veranderen dat het wel werkt of hoe moet ik het anders aanpakken? 8)7

Verwijderd

weet niet, maar misschien met <font class="vraag"> of anders misschien <P class...

desnoods in tabel zetten: <td class="...

Verwijderd

Je maakt deels gebruik van de shorthand notatie voor de background, da's op zich niet erg, maar ik denk dat het zo beter gaat:

code:
1
2
3
4
5
6
7
DIV.vraag {
font-weight:bold; 
padding:6px 10px 8px 37px; 
margin:15px 0px 15px 15px; 
border:2px outset #FFEBEB; 
background: #A95F59 url(../images/vraag_achtergrond.png) no-repeat fixed left top; 
}

• mosymuis
Ik heb het net geprobeerd Milkman_Dan maar het werkt niet... :'(
En webfreaky, als er nix anders op zit kan het vast en zeker met een tabel maar da's meteen langere code en mijn site is al zo traag. Is er iets waardoor dit toch gaat werken? :)

Verwijderd

Zo te zien gaat er iets mis met de plaatsing van de background. Breek het ding eens af tot de basics (alleen border+background) en bouw daarop verder. Doet ie het met een gifje wel goed?

Verwijderd

Ik ben er geloof ik al uit, je moet bij background-attachment: scroll opgeven:

code:
1
background: #A95F59 url(../images/vraag_achtergrond.png) no-repeat scroll left top;

'fixed' is alleen nodig als de layer nog moet kunnen scrollen. (met dank aan PPK)

• mosymuis
Milkman, danku! :D Het werkt! _/-\o_
Pagina: 1