Toon posts:

[TV] DVD eigenschappen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als je een dvd huurt dan heeft deze dvd eigenschappen zodat je het geluid hoort waar je het moet horen(TV-DVD-stereo installatie).
Als ik een .avi of .mpeg bestand gedownload heb (en op een CD zet), heeft dit bestand dan ook deze eigenschappen zodat ik nog steeds het geluid hoor waar ik het moet horen of is het compleet verneukt en hoor ik het alleen maar stereo?

Het gaat dus om een gedownload bestand wat ik op cd wil zetten en op de dvd speler bij de tv wil afspelen.

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 14:04:
Als je een dvd huurt dan heeft deze dvd eigenschappen zodat je het geluid hoort waar je het moet horen(TV-DVD-stereo installatie).
Als ik een .avi of .mpeg bestand gedownload heb (en op een CD zet), heeft dit bestand dan ook deze eigenschappen zodat ik nog steeds het geluid hoor waar ik het moet horen of is het compleet verneukt en hoor ik het alleen maar stereo?

Het gaat dus om een gedownload bestand wat ik op cd wil zetten en op de dvd speler bij de tv wil afspelen.
ligt aan welk geluidsspoor erbij zit (stereo, AC-3) je moet voor "surround" geluid AC-3 hebben (correct me if i'm wrong :d)

Burp

Verwijderd

Je zult zeker niet hetzelfde horen als op dvd. Bij meeste divx xvid films is geluid mono of stereo of AC3. Moar zeker geen 5.1 surround of iets dergelijk. Correct me if i'm wrong

Verwijderd

Je kunt idd films met ac3 geluidssporen afspelen via je DVD installatie. Je hebt dan 5.1 geluid. Je moet dan alleen wel je films zo ombouwen dat je DVD-speler het geluid "begrijpt". Ik heb bv MPEG-multichannel, waardoor ik dat soort features heb.
Kijk ook eens op: www.dvdhelp.com.
Succes (8>

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 14:15:
Je zult zeker niet hetzelfde horen als op dvd. Bij meeste divx xvid films is geluid mono of stereo of AC3. Moar zeker geen 5.1 surround of iets dergelijk. Correct me if i'm wrong
eh, enig idee waar je over praat? :?

In het avi spoor zit vrij regelmatig een 5.1 Dolby digital signaal, ook wel AC-3 signaal genoemd, verder heb ik nog nooit een divx gezien waarvan het geluid mono was (wel vaak ranzig 96kbps ofzo). Dat hangt dus net af van wat de encoder erin stopt. Op www.doom9.org kan je vanalles lezen daarover.

[ Voor 13% gewijzigd door JvS op 23-03-2003 16:16 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp